Kompresor klimy stawia opór?

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Kompresor klimy stawia opór?

Post autor: Flyer »

Czy to możliwe, że kompresor klimy stawia taki opór, że auto momentami przerywa? Czuć delikatne szarpanie, po wyłączeniu klimy jedzie jakby lepiej.

Ogólnie z kompresorem mam problem, bo przestaje po jakimś czasie schładzać, po wyłączeniu i włączeniu klimy zaczyna znowu działać i tak w kółko. Od wczoraj nie dość, że masakryczne upały to jeszcze zauważyłem, że auto delikatnie szarpie na włączonej klimie. Jest to możliwe, czy problemu szukać gdzie indziej?
Awatar użytkownika
Jachyr
Posty: 1355
Rejestracja: 2012-08-02, 20:26
Lokalizacja: Pl/Be
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Jachyr »

1.9 td to odczowam :lol: ale w S nic takiego jeszcze nie zaobserwowalem...
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Nie chodzi mi o to, ze klima zabiera moc, ale o to, ze na jalowym potrafia falowac obroty + auto podczas jazdy lekko przerywa... tak jakby byl problem z przeplywka.
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Jest to możliwe, mogą się w nim łożyska kończyć . Klima to spore obciążenie, czuć to gdy się załącza na wolnych obrotach.
Mozesz częściowo sprawdzić VAGiem na szybko
hvac gr 001
poz 4 wartość 4-18
przy wylaczonej kjlimie min 4 lepej 5-6
po wlaczeniu cisnienie musi wzrosnac do 10-12
pozniej zmalec do ok. 7
w zaleznosci od temp i tego czy stoisz czy jedziesz, czy pierwsze jest fmic czy chłodnica klimy.
4 bary wyłączona klima - wentylator nie działa
4 - 17 normalny zakres pracy klimy, wentylator działa na 50 %?
17-18 powinien włączać się wentylator na maxa
22-23 powinno wyłączać klimę aż do zmniejszenia ciśnienia
U mnie wiatrak nie reaguje na wzrosty ciśnienia i dobija mi do 28 barów na postoju i też nie wyłącza klimy. temp na zewnątrz 32C.
W układzie mam 450gr czynnika, więcej czynnika to większe ciśnienie.
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Dzięki. W środę się pobawię :)
Surveyor
Posty: 459
Rejestracja: 2010-02-18, 12:20
Lokalizacja: WY/RT
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surveyor »

Flyer pisze:Nie chodzi mi o to, ze klima zabiera moc, ale o to, ze na jalowym potrafia falowac obroty + auto podczas jazdy lekko przerywa... tak jakby byl problem z przeplywka.
U mnie w Pasku 1.8t AEB jest to samo falują obroty jak się załącza lub wyłącza, do tego jak pracuje to buczy i wyraźnie też czuć te rzeczy w czasie jazdy, tak jak pisałeś przymula na chwilę auto, jakby przepływka. Trzeba wymieniać kompresor?
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Surveyor pisze:
Flyer pisze:Nie chodzi mi o to, ze klima zabiera moc, ale o to, ze na jalowym potrafia falowac obroty + auto podczas jazdy lekko przerywa... tak jakby byl problem z przeplywka.
U mnie w Pasku 1.8t AEB jest to samo falują obroty jak się załącza lub wyłącza, do tego jak pracuje to buczy i wyraźnie też czuć te rzeczy w czasie jazdy, tak jak pisałeś przymula na chwilę auto, jakby przepływka. Trzeba wymieniać kompresor?
Sam nie wiem, wydaje mi się, że jego czasy już dawno minęły. Jak nabijałem uklad w tym roku, to nie chciał działać od razu, dopiero wkręcenie auta na obroty pomogło mu, więc obstawiam, że się kończy...
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Flyer pisze:
Surveyor pisze:
Flyer pisze:Nie chodzi mi o to, ze klima zabiera moc, ale o to, ze na jalowym potrafia falowac obroty + auto podczas jazdy lekko przerywa... tak jakby byl problem z przeplywka.
U mnie w Pasku 1.8t AEB jest to samo falują obroty jak się załącza lub wyłącza, do tego jak pracuje to buczy i wyraźnie też czuć te rzeczy w czasie jazdy, tak jak pisałeś przymula na chwilę auto, jakby przepływka. Trzeba wymieniać kompresor?
Sam nie wiem, wydaje mi się, że jego czasy już dawno minęły. Jak nabijałem uklad w tym roku, to nie chciał działać od razu, dopiero wkręcenie auta na obroty pomogło mu, więc obstawiam, że się kończy...
Pamiętajcie że kompresor czy alternator to po prostu kolejne rolki w układzie które po wyjechaniu łożysk się kończą .
Moja sprężarka jak się kończyła to tez chłodziła po po wkręceniu na obroty i przez nia gaz uciekał .
Obawiam się że u was diagnoza jest jedna wymiana / regeneracja.

Tuż po wymianie swojej starej sprężarki dowiedziałem się że jest u mnie gość co dobrze naprawia sprężarki w granicach ~300zł i daje jakąś gwarancję jeśli wypłuczecie układ. Mi znajomy powiedział że jest naprawa za 500zł dlatego zaryzykowałem wymianę na używkę. Jak któryś z was chce to mogę oddać moja do naprawy i wam podesłać .

Pamiętajcie żeby wymieniając sprężarkę w AGB dolać do niej 170ml oleju do niej przeznaczonego. Jak byście chcieli to poszukam nazwy oleju.
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

mik, dzięki. Padniętą sprężąrkę już mam od Nosba, możesz dać mi namiary na tego gościa do regeneruje sprężąrki?

Olej też poproszę, bo pewnie będę wymieniał sam ze znajomym.
Awatar użytkownika
buba
Posty: 4155
Rejestracja: 2010-09-21, 10:19
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: buba »

170ml ???????
Awatar użytkownika
skalarx
Posty: 746
Rejestracja: 2010-02-05, 12:34
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Post autor: skalarx »

Flyer pisze:mik, dzięki. Padniętą sprężąrkę już mam od Nosba, możesz dać mi namiary na tego gościa do regeneruje sprężąrki?
ja też poproszę.
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

Nr załatwię jutro .

Olej ISO-46 AA1 do kompresora DENSO
ja kupiłem z firmy Car Technic PAG-OIL 46 250ml, dostępne w Intercarsie koszt ok 30zł zależy od zniżek.

Do wystającego kabla sprężarki podajemy + a do obudowy - i mamy załączone sprzęgiełko. Sposób na sprawdzenie czy działa :-)

buba pisze:170ml ???????
Tak wlewamy 170 ml a wcześniej 80 które ma zostać można wlać, pokręcić sprzęgiełkiem i wylać w celu płukania .
-Na obudowie jest mała śrubka, odkręcamy i do pełna ( z tych 170ml) kiedy kompresor mamy na stole.
-Dużą i małą dziurę zatykamy zwiniętą folią strecz.
- Montujemy sprężarkę
- wyciągamy strecz (nie zapomnieć :mrgreen: ) i wlewamy to co pozostało z 170 ml w dużą dziurę strzykawką co jakiś czas kręcąc sprzęgiełkiem zgodnie z kierunkiem kręcenia przez pasek.
Wszystko czysto skręcamy i przy okazji sprawdzamy czy się nam gdzieś przewody nie przecierają.
Awatar użytkownika
Flyer
Moderator
Posty: 1651
Rejestracja: 2010-04-26, 16:48
Lokalizacja: Warszawa
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Flyer »

Mik, a masz w koncu namiar na goscia od regeneracji?
mik-17
Posty: 628
Rejestracja: 2010-11-13, 23:50
Lokalizacja: Opole
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mik-17 »

jutro powinienem dostać, znajomy się ociąga
ghost
Posty: 252
Rejestracja: 2012-10-16, 18:55
Lokalizacja: Turek
Płeć:
Kontakt:

Post autor: ghost »

Flyer pisze:Mik, a masz w koncu namiar na goscia od regeneracji?
Fly regenerować chcesz kompresor od klimy? :shock: ja bym podmienił na sprawny z małym, przebiegiem i rura :mrgreen:
ODPOWIEDZ