Strona 1 z 3
Set na 400+
: 2013-02-20, 16:58
autor: Jachyr
Juz od pewnego czasu przegladam i pomalu zaczynam kompletowac rzeczy potrzebne na 400+. Sa duze rozbierznosci w tym co gdzie niegdzie da sie wyczytac... Dtatego aby nie kupowac czegos nie potrzebnego(bedzie skladane tylko na nowym osprzecie co wiaze sie z x2 wydatkami) chce zaczerpnac porady. Ze zrodla od Sid-a:
Tuning S4 - 380 - 440 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !
Wiec troche sporo tego...
A tak np przegladajac profil Adama-Sportmile to co jakis czas jak nie przysmigują jakies Rs6 to zakreci sie 2.7 i moce osiagane na prawie seryjnych motorach po za zmiana turbawek,wtryskow,pompy paliwa i centralnego Ic sa zawsze ponad 400... Pytam gdyz nie chce rozbierac auta 2-3 razy bo na to czasu nie ma i ma byc to zrobione za jednym wypadem na Pl. Zdaje sobie sprawe ze to nie robota na 2-3 dni ale w ciagu 2 tygodni raczej do ogarniecia. Czekam na konkretne odpowiedzi.
: 2013-02-20, 17:03
autor: buba
sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. reszta to kwestia stanu silnika i reszty podzespołów
: 2013-02-20, 17:29
autor: Jachyr
Jezeli chodzi i stan silnika to jest naprawde zdrowy. Chlop ktory siedzi w tych silnikach juz sporo czasu byl pod wrazeniem jego stanu. Wszystko suche i zdrowe. Z drugiej strony nie chce aby jakis podzespol przez to ze go nie zmienilem zostawal nadto obciązany. Wiadomo ze kazda modyfikacja wiaze sie z ryzykiem ale dlatego aby jak najbardziej zniwelowac to ryzyko wszystko bedzie robione na nowym osprzecie.
: 2013-02-20, 17:32
autor: bracus
bo pytanie czy chcesz 401KM czy 450+ bo i jedno i drugie to 400+
jak wystarczy Ci "lekko" ponad 400 to możesz odpuścić z tego co Andrzej napisał:
głowice,
rozwiercanie kolektora ssącego,
układ dolotowy z rs4,
dv seria jak nowe to też wytrzymają
chłodnice oleju,
kolektory wydechowe
reszta tak jak napisałeś jeżeli rzeczywiście wszystko będzie nowe szczególnie turbawki i wtryski to spokojnie 400+ się pojawi
tyle że każde z tego co napisałem powyżej doda pare KM - najwięcej głowice i dolot RS4 (przynajmniej u mnie) i wtedy z 405 robi się 450 tyle że to trzeba zrobić za jednym razem zeby nie stroić 2 czy 3 razy
: 2013-02-20, 17:50
autor: mik-17
Tuning S4 ~~ 450ps, 600Nm
- zmiana programu
- głowice od silnika 2,4 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04 z RS6,
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- Intercooler centralny
- wtryski
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- rozwiercany kolektor ssący s4
- przepływka rs4, obudowa filtra z 4.2)
- sprzęgło od RS4
- zmiana DV rs4
- chłodnica oleju
- zmiana HAMULCÓW OBOWIĄZKOWA ! ! !
reszta seria
tyle wyszło u mnie.
co dają : - podkładki dystansujące pod kolektor ssący ???
: 2013-02-20, 18:00
autor: bracus
mik-17 pisze:obudowa filtra z 4.2)
jakieś foto ? duża rzeźba ?
u mnie w stosunku do Twojego setupu nie rozwiercałem kolektora ale rury dolotowe "czarne" mam rs'owe i spiek bo ja nie wiem jak u Ciebie wytrzymuje rsowa tarcza te 600 nm

: 2013-02-20, 18:21
autor: Jachyr
Chodzi mi glownie o to aby po strojeniu pierwsza cyfra ktora sie pojawi bylo 4.. I bede zadowolony:) dzieki za odp.
: 2013-02-20, 18:48
autor: SID
kurde moje opisy robione były z 4-5 lat temu na stronie i maja charakter czysto orientacyjny, aby mnie ktoś potem nie ścigał jak wyjdzie 1 KM mniej he he
jak chcesz 400ps to zakładaj K04, wtryski 440cc, pompa Bosch lub Wallbro, sprzęgło RS4, IC chinol lub większe boczne, odetkaj wydech i będzie 400-410ps - ot tak najtaniej.
każdy dodatek więcej typu głowice o szerszych kanałach, dolot z RS4 pozwoli osiągnąć 420-440ps przy K04,
sytuacja zmienia się jak zamontujesz K04 z RS6 wówczas seryjny silnik to 440-470ps a z dodatkami RS4 dolot i głowicami 460-490ps o ile silnik będzie się ładnie słuchał.
Mówimy o paliwie 98 lub 100 bez dodatków.
: 2013-02-20, 19:39
autor: Jachyr
Sid nikt a bynajmniej ja nie bede cie scigac

I nie chodzi o to aby bylo po taniosci bo gdybym tak mial robic to bym powkladal jakis uzywki i tyle. A tak mam nadzieje ze cos mi tam wyszukasz z nowych rzeczy?:) Co do turbin to miales kiedys na sklepie jakies Garrety ale nie pamietam oznaczenia napisales ze w 2.7TT powinny wtloczyc ok 500-540ps w zaleznosci oczywiscie od stanu silnika itp. Cos kolo 4tys staly moze pamietasz? I o nich wlasnie mysle, i chodz tej mocy nie oczekuje to wiadomo z czasem moze sie cos pozmieniac i warto miec zapas. Co do sprzegła to Fx400 4 albo 6 spiek? Wydech juz odetkany z katow i prekatow. Pytanie czy duzo roboty jest przy rozwiercaniu ori kolektorow ssacych??:>
: 2013-02-20, 20:19
autor: bolo-s4
Jak myślisz o garetach to musisz kolektor wydechowy pod nie zrobić i fx-400 obowiązkowo
moce 400+ to nie brak garetów wkładać
: 2013-02-20, 21:09
autor: Jachyr
bolo-s4 pisze:Jak myślisz o garetach to musisz kolektor wydechowy pod nie zrobić i fx-400 obowiązkowo
moce 400+ to nie brak garetów wkładać
Sporo rzezby przy tym czy jest opcja kupienia gotowca??:> i nie bardzo rozumiem ,,to nie brak garretow wkladac"?:>
: 2013-02-20, 21:21
autor: Flyer
Zrobienie customowych kolektorow to przede wszystkim duzy koszt i ryzyko, ze kiedys pękną.
Jeśli wystarczy Ci "400+", to odpuść sobie w ogóle temat innych turbin niż RS4/RS6.
: 2013-02-20, 21:50
autor: mik-17
bracus pisze:mik-17 pisze:obudowa filtra z 4.2)
jakieś foto ? duża rzeźba ?
u mnie w stosunku do Twojego setupu nie rozwiercałem kolektora ale rury dolotowe "czarne" mam rs'owe i spiek bo ja nie wiem jak u Ciebie wytrzymuje rsowa tarcza te 600 nm

Ogólnie to miałem wcześniej silnik 4.2 i z niego jest puszka i przepływka(taka sama jak rs4)
https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/ ... 1120_o.jpg
na foto widać połączenie :)
Co do tarczy z rsa to jest nowa i na razie jakoś daje radę, jak się skończy to się na nią coś mocniejszego nabije :) albo fx400 się kupi
W planach mam i tak nowy dolot więc wyspawa się większe średnice :)
Wracając do tematu to mody na ok 420 PS miał kasku i nawet sprzedawał set K04 rs4 + wtryski RSowe z adapterami + pompa paliwa
: 2013-02-20, 23:15
autor: Jachyr
Flyer pisze:Zrobienie customowych kolektorow to przede wszystkim duzy koszt i ryzyko, ze kiedys pękną.
Jeśli wystarczy Ci "400+", to odpuść sobie w ogóle temat innych turbin niż RS4/RS6.
Hmm ok. Pytanie jaki jest koszt nowych turbawek od Rs6 bo jak pisalem jak cos robic to raz i dobrze i chce miec zapas.
Mik-17 jak pisalem bede to skaldac tylko na nowym osprzecie wiec oferty uzywek mnie nie interesuja:)
: 2013-02-21, 00:18
autor: SID
od 10 tyś zł się zaczyna parka
taniej wyjdzie kupić padnięte turbo RS6 i założyć nowe core do obudowy