Strona 1 z 1
					
				wisco - jego praca na zimnym silniku
				: 2012-12-19, 10:36
				autor: mietas
				witam
nie wiem czy to problem ale gdy odpalam rano eskę (silnik zimny) to od razu obraca się ten duży wentylator - mimo, że chłodnica z płynem zimna.
czy tak powinno być?
zawsze wydawało mi się, że wentylator z wisco powinien zacząć pracować gdy chłodnica robi się gorąca.
pozdrawiam
			 
			
					
				
				: 2012-12-19, 10:38
				autor: asi
				bedzie pracowal od razu, ale nie z pelna predkoscia i nie powinien znaczaco zmieniac obrotow wraz ze zwiekszaniem obrotow silnika. Teoretycznie ( nie sprawdzalem) powinno dac sie go zatrzymac reka podczas pracy <lol>. Ale generalnie na zimnym jesli auto jest nieodpalone powinno dac sie je obracac :) Poza tym jak wisko zaskoczy, to ewidentnie slychac:)
			 
			
					
				
				: 2012-12-19, 11:10
				autor: buba
				kręci się ale nie z pełną mocą.
			 
			
					
				
				: 2012-12-19, 11:15
				autor: mietas
				ok sprawdzę czy da się zatrzymać
jeszcze pytanie - jaki to czujnik na wężu odchodzącym prawdopodobnie z chłodnicy (na dole) z prawej strony - ma 4 styki ?
			 
			
					
				
				: 2012-12-19, 11:21
				autor: BKMM
				Dobra rada - gołymi paluchami tego nie sprawdzaj  

 
			
					
				
				: 2012-12-19, 11:27
				autor: asi
				zalaczajacy dodatkowy (elektryczny) wentylator
			 
			
					
				
				: 2012-12-19, 12:00
				autor: covall
				Mietas... musisz sprawdzić czy wentylator od wiskozy pracuje tak samo na zimnym jak i na ciepłym silniku oraz czy na zimnym ( hałasuje ) tzn czy wiatrak pracuje wraz z obrotami silnika, jeśli na zimnym masz taki objaw to wisko do wymiany.
Próba zatrzymania wiatraka nie zawsze dobrze się kończy 

 
			
					
				
				: 2012-12-19, 14:14
				autor: aw69
				mozesz go zatrzymać ręką bez problemu, ledwo się kręci.
			 
			
					
				
				: 2012-12-19, 19:44
				autor: Robson
				Podepne się pod temat, u mnie po zgaszeniu ciepłego motoru włącza się dosyć często wentylator elektryczny od klimy i chodzi przez okolo minute czasem dłużej..
Nawet teraz w zime, co można z tym cholerstwem zrobic?
			 
			
					
				
				: 2012-12-19, 22:30
				autor: nosb
				Adas nie kaz ludziom tam wkladac lap chyba ze chcesz miec czyjąc na sumieniu :) Przeciez czasami sie zrypia , zapieka itp i nie zatrzymasz :)
			 
			
					
				
				: 2012-12-19, 23:24
				autor: asi
				u mnie bylo jakis czas temu tak, ze wlaczal sie wentylator dodatkowy za kazdym razem po wylaczeniu zaplonu (bez wzgledu na to jaka byla temp silnika-rowniez na zimnym). Po odpieciu przestal i pewnie zalaczy sie przy zadanych 105 stopniach z tego co pamietam na wylaczonym silniku. Sprawdz czujnik, moze uwalony, ew sterownik wentylatorow, podobno lubia sie pierdzielic. jest na chyba prawej podloznicy.
			 
			
					
				
				: 2012-12-20, 10:07
				autor: Gracjan
				asi pisze:ew sterownik wentylatorow, podobno lubia sie pierdzielic. jest na chyba prawej podloznicy.
Na lewej  

 
			
					
				
				: 2012-12-20, 10:12
				autor: asi
				dlatego napisalem chyba ;) nie pamietalem do konca ;)
			 
			
					
				
				: 2012-12-20, 10:31
				autor: aw69
				Adas nie kaz ludziom tam wkladac lap chyba ze chcesz miec czyjąc na sumieniu :) Przeciez czasami sie zrypia , zapieka itp i nie zatrzymasz :)
mowa o sprawnej visco   
 
   
  
 
			
					
				
				: 2012-12-21, 08:07
				autor: mietas
				Tak do wiadomości na przyszłość:
W mojej esie ciągle załączał się wentylator dodatkowy po wyłączeniu zapłonu (nie ważne czy silnik zimny czy ciepły - wenylator pracował chyba z 5 minut za każdym razem). Po rozpieciu wtyczki załączał się wentylator od klimy i kręcił się jeszcze szybciej. Więc też go odłączyłem. Gdy wiatraki ustały było coś jeszcze słychać - okazało się, że pracuje dodatkowa pompa wody (ta między głowicami). Sprawcą całego zamieszania okazał się thermoswitch F95, który wysyłał błędną wartość do komputera powodując załączenie dodatkowej pompy wody i w następstwie doatkowego wiatraka na chłodnicy. Czujnik wymieniłem i po problemie. Oznaczenie czujnika 078 919 369 (wymienia się na 357 919 369F) - znajduje się z lewej strony za silnikiem na rurze od układu chłodzenia (na tym kolanku).