Strona 1 z 1

Problem z sondą:/

: 2012-12-17, 19:24
autor: siwusia5
Witam.Taka sprawa,ciągle pada mi jedna sonda:/ Kupowałam oryginalną BOSCH i kupowałam jakiś zamiennik i obydwie sondy po przejechaniu jakiś 4-5 tys km padły.:/
Może ktoś miał już podobny przypadek?
Sonda po wymianie działała 5min i padła,wiązka sprawdzona,przewody nie mają zwarcia i nie są poprzecierane.Czu są może jakieś przekaźniki załączające grzałki w sondach??
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi:)

: 2012-12-17, 20:05
autor: Papol
Pojedz do ogarnietego niech ominie sondy w ecu i tyle.PrZy okazji zrobia program. ;-)

: 2012-12-17, 20:18
autor: siwusia5
Papol, -można ominąć pierwsze sondy??jak w tedy spalanie wygląda??

: 2012-12-17, 20:24
autor: arti@R1
Z tego co pamietam z innego forum jak pisalas ;-) to chodzi o sondy przed katalizatorem to raczej sie ich nie wyłączy...
Jak kable cale nie ma zwarcia, innych błedów oprócz sond nie ma to by trzeba podmienic ECU i sprawdzic...

: 2012-12-17, 20:29
autor: siwusia5
arti@R1, -to mój mąż pisał na forum A6 ;)

: 2012-12-17, 20:55
autor: aw69
Na jakiej podstawie, jakie były objawy i co się działo że stwierdzasz usterkę sond lambda ? Bo może twoje sondy są sprawne, a coś innego daje dupy. Dawaj konkrety

: 2012-12-17, 21:09
autor: siwusia5
Błąd sondy wywala na Vagu,błąd 16518 P0134 Not active,na blokach pomiarowych sonda stoi w miejscu na 0,z banku 2 pięknie oscyluje,wymieniłem pierw sondy na 1 i 2 banku bo na 2 padła z racji czasu:)kupiłem oryginały,po wymianie zrobiłem około 4 tyś km,po tym przebiegu padła sonda banku 1,więc kupiłem następną już jakiś zamiennik a BOSHA oddałem do reklamacji ,zamiennik działał może 10min,więc kupiłem najzwyklejszą jaką znalazłem i ta padła po 5 min.Wiązka sprawdzona pod względem braku przejścia i zwarcia i wszystko jest w porządku:/

: 2012-12-17, 21:28
autor: aw69
not active to jedyny bład jaki wywala ? z tego co sie orientuje to jest błąd grzałki sondy lambda ? czy wyrzuca błąd grzałki sondy lambda, przerwa zwacie z plusem itp. ?

Tak się składa że ostatnio w swoim aucie mialem taki problem, po zmianie ecu i też zacząłem szukać problemu w wiązkach, po przepięciu sondy na drugi bank działała poprawnie. Okazało sie że ECU ma uszkodzony obwód podgrzewania sondy lambda na banku 2. Prawdopodobnie padł jakis tranzystor mocy w ECU który daje zasilanie na grzałke sondy. Obstawiam że u ciebie moze byc ten sam problem, przepnij sonde na drugi bank i sprawdz czy bedzie działała.

: 2012-12-17, 21:34
autor: siwusia5
jest to jedyny błąd jaki wywala

[ Dodano: 2012-12-17, 21:35 ]
i jest to raczej błąd braku sygnału a nie grzałki,ale mogę się mylić:)

: 2012-12-17, 21:38
autor: aw69
sonda niema żadnego przekaźnika oddzielnego. Zasilanie do sondy idzie wspólne, do jednej i drugiej i jeszcze kilku innych czujników przy silniku, jakby był problem z tym to i nie działały by ci przepływka itp.

: 2012-12-17, 21:43
autor: siwusia5
a więc chyba zostało wymienić ECU:/wszystko inne działa jak należy

: 2012-12-17, 21:47
autor: aw69
zamień wtyczki obojętnie do ktorej sondy i sprawdź pod vagiem czy działa, tak będziesz miał 100 procentową driagnoze.

: 2012-12-17, 21:47
autor: siwusia5
a jakie napjecie powinno iść na grzałki sondy??

: 2012-12-17, 21:52
autor: aw69
12 V, tzn takie jak masz w aucie, na pracuącym aucie moze być i 13,5 V, sprawdz na jednej i drugiej wtyczce czy masz takie same, po odpaleniu auta. Nie pamiętam które piny, ale wepnij się multimetrem między 2 białe kable (to obwód grzałki w sondzie lambda) w wiązce silnika nie pamiętam kolorów.

[ Dodano: 2012-12-26, 11:57 ]
i jak rozwiązałeś problem z sondami ?