Strona 1 z 1

Pompa wody

: 2010-07-03, 10:05
autor: edi_nt
Koledzy coś mi terkocze jak silnik chodzi, a jak go gasze to ten terkot na chwile się bardzo nasila. Próbowałem wczoraj posłuchać co to może być i dźwięk trudno zlokalizować ale wydaje się że gdzieś z przodu. Jak złapałem za koło od pompy i zacząłem ruszać góra dół to wyczuwam luz, nie duży ale jest. Miał może ktoś podobny przypadek??

Jakie ciśnienie powinna mieć pompa do S4 B5. Bo podobno numer jest nie ważny tylko ważne jakie ma ciśnienie.

: 2010-07-03, 19:45
autor: SID
kup za 30 zł stetoskop z allegro i sam wyczaisz
sam też będę u siebie zmnieniał pompe bo zaczyna chalasowac

: 2010-07-04, 10:43
autor: killerwik
A moze to dwumas sie odzywa???? bardzo czesty objaw przy gaszeniu tlucze silnikiem tylko to jest przy grodzi silnika nie z przodu wiec to moze byc co innego..... Co do pompy to ona raczej takich dzwiekow przy gaszeniu by nie wydawala, albo by siekła albo jeczala zazwyczaj....

: 2010-07-08, 10:46
autor: edi_nt
zgodnie z podpowiedzią sida kupiłem stetoskop i hmm, dźwięk nasila się w okolicach rozrządu. Pompa wspomagania nie wydaje takich dźwięków więc ją już wykluczyłem. Pewnie pompa wody (chociaż ma dopiero ok 15tys przebiegu - SKF). Żeby zdjąć osłonę rozrządu musze ściągać zderzak?? Czy da się jakoś bez większego rozbierania??

: 2010-07-08, 11:11
autor: Flyer
edi_nt, pompy skf padaja jak muchy - polecam Ci ja bardzo dokladnie zbadac. Moja wytrzymala 45000km...

Nie kupujcie tego gowna nigdy wiecej. :-?

: 2010-07-08, 11:41
autor: edi_nt
Flyer pisze:edi_nt, pompy skf padaja jak muchy - polecam Ci ja bardzo dokladnie zbadac. Moja wytrzymala 45000km...

Nie kupujcie tego gowna nigdy wiecej. :-?
co polecasz?? żeby zmienić pompę muszę kupować jesazcze jakieś części??

: 2010-07-08, 12:00
autor: Flyer
Mi padl SKF w 2.5TDI.
Generalnie polecaja Hepu... nie wiem co mozna kupic do 2.7BiT.

: 2010-07-12, 18:40
autor: edi_nt
No i "stetoskop mówi" że to pompa wody... Koledzy jak wygląda wymiana pompy, trzeba cały rozrząd rozgrzebać??

: 2010-07-12, 22:46
autor: bolo-s4
tak trzeba do pompy ale sprawdż bo jak pompa wysiada przeważnie najpierw puszcza płyn

: 2010-07-13, 12:47
autor: edi_nt
hmm, to by może wyjaśniło że czasem z silnika coś dymi i ma taki dziwny zapach. Na pewno nie jest to olej. Płynu troszkę ubywa ale są to chyba małe?? ilości, rzędu 0.5l na 4tys km. Tym bardziej że teraz temperatury są dość wysokie. Jak przykładam stetoskop do pompy wody to wyraźnie słychać że się coś w niej tucze. Jakby łożysko się rozwaliło albo nie wiem co. Nie wydaje mi się żeby to mogło być co innego. A żeby zobaczyć czy puszcze płyn to raczej ciężko bez rozbierania bo dostęp marny do niej.

: 2010-07-13, 15:54
autor: bolo-s4
od dołu jak zdejmiesz osłonę to zobaczysz z przodu silnika pod paskiem alt. płyn jak wyschnie biały nalot zostawia

: 2010-07-15, 17:32
autor: edi_nt
jednak okazało się co innego. Nie wiem jak to się działo ale ten terkot powodował pasek rozrządu. Nie wiem czy to była jakaś podróba czy co ale pasek wymieniony i cisza:)
Natomiast niestety chyba konczą się dni dwumasu... Dźwięk przy gaszeniu pozostał:( Jakie mogą być konsekwencje jak padnie dwumas?? Oprócz oczywiście padniętego dwumasu:)

: 2010-07-15, 19:55
autor: Flyer
Jak dwumas pada to sie z reguly zaklinowuje w jednej pozycji i telepie calym autem... Dluzsza jazda z takim telepaniem moze Ci wybic panewki na wale. Poduszki silnika/skrzyni tez pewnie dostaja swoje... no i sam naped, bo wibracje sa odczuwalne.

: 2010-07-15, 20:13
autor: edi_nt
na razie w zasadzie nic się nie dzieje poza tym dźwiękiem przy gaszeniu.