Strona 1 z 3

Cofa zapłon o 9 stopni

: 2012-09-20, 20:46
autor: Robson
Witam, niedawno byłem na rolkach i pacjent wypluł 220km i 320 Nm z seryjnego 250/380 -.-

Wymieniłem zawory dv ( jeden był walniety) być może troche pomogło;)

Wracając do problemu, sterownik cofa zapłon o 9 stopni (wyszło na pomiarze). Na VAGu silnik nie pokazuje zadnych błędów co mnie bardzo dziwi. Świece maja 5 tys nalotu, sondy sprawne, turbiny dmuchaja 0.6 b, dolot/ podcisnienie przejrzane podokręcane.
Auto na jałowym biegu co jakies 3s lekko podszarpuje.

Mam 3 pytania, mianowicie:

1. Chciałbym zrobić pełne logi i sprawdzić wartości napięcie, zapłon, egt itd. Jakie kanały najlepiej by było sprawdzic?

2. Mam pewną hipotezę potwierdzoną przez wielu majstrów, problem moze tkwic czujnikach wałków rozrządu. Niestety są ich 4 sztuki, a poki nie padnie całkowicie nie wyrzuci błędu. Czy mozna sprawdzic.

3. Poszukuję specjalisty w dziedzinie 2.7 bit w Lubelskim;)

: 2012-09-20, 21:08
autor: buba
może napinacze łańcuszka? nie wali w lewym tylnym i prawym przednim deklu?

: 2012-09-20, 21:13
autor: Robson
Poobserwuje dokładniej, słychac takie "terkotanie" wydobywające się z silnika więc zwróce dokładniejszą uwagę na to.

: 2012-09-20, 21:38
autor: aw69
nie słychac przy odpalaniu zimnego silnika (po nocy) charakterystycznego trrrrrrrr przez ułamek/sekunde ?

: 2012-09-20, 21:43
autor: Robson
Słychac..
/////////

Terkotanie wspomniane przez Bube słychac bardziej po stronie silnika od kierowcy.

: 2012-09-20, 21:44
autor: Michał S4
głowice do roboty :)

: 2012-09-20, 21:55
autor: Robson
Głowice planowane, popychacze i zawory były robione dokładnie rok temu.

: 2012-09-20, 22:18
autor: SID
napinacze odwieczny problem w S4 :-) a nowe prawie 2000 zl/szt

: 2012-09-20, 23:36
autor: arti@R1
Wypadanie zapłonu powodowało by taki spadek mocy aż o 30KM? Fakt, na VCDS błędów brak!

: 2012-09-21, 01:22
autor: aw69
to nie jest wypadanie zapłonów....tylko ECU cofa ci zapłon przez to że knock sensory słyszą stuk....Stuk który faktycznie pochodzi z uszkodzonych fazatorów (najprawdopodobniej)

: 2012-09-21, 08:42
autor: buba
a czy one się bardzo różnią od 1.8t? Nowe w aso kosztują majątek (1700zł) ale na allegro są po 500-600zł i w niektórych opisach aukcji jest że również do 2.7 (febi chyba)

jestem na bieżąco bo kumpel ma to samo i mu Witek nie wystroił fury i teraz szukamy tego gówna

: 2012-09-21, 14:06
autor: skalarx
buba pisze:a czy one się bardzo różnią od 1.8t? Nowe w aso kosztują majątek (1700zł) ale na allegro są po 500-600zł i w niektórych opisach aukcji jest że również do 2.7 (febi chyba)

jestem na bieżąco bo kumpel ma to samo i mu Witek nie wystroił fury i teraz szukamy tego gówna
Ściema. Nie ma podróbek napinaczy do 2.7. Tylko ASO. W 1,8 są podobne ale nie mają tej wtyczki. Wiem bo sam kupiłem w ASO :(

: 2012-09-21, 15:00
autor: Słonik
W 1.8 starych sa bez wtyczki ale nowe chyba od 2002r maja wtyczke, sam mam z wtyczka u siebie i tez kosztuje majatek niestety, te za 500-600zl to te starego typu bez wtyczki elektrycznej.
Czy pasuja zamiennie, nie wiem, trzeba by zamowic do 1.8 i 2.7 i porównać.

: 2012-09-21, 15:39
autor: buba

: 2012-09-21, 16:02
autor: Słonik
Tak jak pisalem wczesniej, trzeba by go porownac z tym od 2.7 czym sie rozni.
Kiedys jak szukalem to z wtyczka byly duuuuzo drozsze.