Strona 1 z 2
Wymiana głowic w 2.7 biturbo ajk
: 2012-09-18, 19:30
autor: zwierz
Witam jestem nowy na tym forum i nie ukrywam że zalogowałem się w celu uzyskania konkretnej porady, mianowicie:
Kupiłem ostatnio A6 C5 z 99r z silnikiem 2.7 BT AJK
Niestety auto ma uszkodzony przód i mechanik po próbie odpalenia stwierdził ze musiał przeskoczyć rozrząd i są uszkodzone głowice.
Ponieważ posiadam w domu silnik z A6 2.4 v6 30v z roku 1998 jednak różni się on układem zapłonowym (centralna cewka i kable zamiast osobnych cewek) i nie znam jego kodu, czy jest jakaś szansa że owe głowice będą pasowały??
: 2012-09-18, 19:49
autor: aw69
beda pasowały....mało tego. mają lepsze przepływy....dekle zaworowe i cewki itp, wszystko przekładasz ze swojego AJK. Sprawdz dokladnie jakie masz glowice (magistrala olejowa) czy są takie rurki idące na stopkach wałków rozrządu czy tak samo jak w AJK.
Przypadku gdy masz te z rurkami olejowymi trzeba delikatnie od dołu podszlifować dekiel zaworowy. Reszta wsztsko pasuje.
: 2012-09-18, 19:56
autor: zwierz
Dzięki kolego oto właśnie mi chodziło, a temat dekli ogarnę na pewno, jak gadzina zagada i złożę przód to się nią pochwalę

Pozdrawiam
: 2012-09-18, 20:45
autor: LCQ
Adam, po wrzuceniu głowic nie będzie trzeba zrobić strojenia?
P.S. jak myślicie, czy głowice 2,4 na k03 pomogą osiągnąć dobry wynik przy zdrowym silniku/turbinach??
: 2012-09-18, 21:40
autor: buba
wg mnie przy k03 nie chodzi o przepływy tylko o max wydajność turbin. wydaje mi się że one się kończą przy pewnej mocy i choćby się srało i waliło to nie przeskoczysz zwiększeniem przepływów na wdechu i wydechu. ale to tylko moja teoria

: 2012-09-18, 21:42
autor: LCQ
a jaka to granica? GTO zrobił chyba niecałe 350 KM ? (jeżeli dobrze pamiętam, na seryjnych głowiach)
: 2012-09-18, 21:42
autor: buba
a przy okazji takiego tematu to da rady zrzucić głowy bez wyjęcia silnika?
: 2012-09-18, 23:07
autor: BKMM
Tak - wiem bo właśnie mam zdjęte :)
: 2012-09-19, 00:25
autor: Flyer
BKMM, znowu odkupiles S4 od kosiniaka? :)
: 2012-09-19, 01:15
autor: SID
BKMM pisze:Tak - wiem bo właśnie mam zdjęte :)
żeby tak głowice wyciągnąć i się o mordować to ja bym wolał wyciągnąć cały silnik,
dostęp do śrub kolektora musaił być mega

: 2012-09-19, 07:44
autor: BKMM
Nie wiem to już wybór mechanika.
Flyer, Tym razem nie. :)
: 2012-09-19, 09:34
autor: buba
a czy z dp nie dało by rady wyjąć? bo do tych śrub to kiepsko ale z wydechowym i dp to chyba bez problemu by się wyciągneło
: 2012-09-20, 11:46
autor: nosb
A po cholere wykrecac wydechowe ? odkrecasz turbine i wyjmujesz z wydechowym. Chociaz sie tyle trzeba najebac ze wolalbym wyjac chyba caly silnik :)
: 2012-09-20, 15:13
autor: aw69
Adam, po wrzuceniu głowic nie będzie trzeba zrobić strojenia?
napewno soft się rozjedzie po zmianie mechaniki.....moze sie zaadaptować w pewnych granicach ale nie musi....wyjdzie dopiero po złozeniu silnika
: 2012-10-07, 14:07
autor: zwierz
Witam Panowie

Sytuacja nieco uległa zmianie, ale nie będę zakładał nowego tematu.
Mianowicie.... Mechanik niebardzo chciał się zając samochodem więc wziąłem go do siebie na warsztat i zacząłem rozbierać. Zacząłem od rozrzadu i na moje nieszczęście okazało się ze jednak wszystko jest na miejscu, następnie kompresja- wszystkie cylindry po 11.5 ( z małymi odchylami) ale ostatni prawa głowica/pierwszy od ściany grodziowej tylko 6. Po dalszych oględzinach wyszły takie sprawy jak podbita misja automatu, napinacz łańcucha lewej glowicy osadzony na silikonowe, spawana misa silnika, odłączone podcisnieniowe przy lewej turbinie , nie wspominając o przegrzanych podcisnieniach w tragicznym stanie. Krótko mówiąc wyjechałem całym zestawem do przodu, jutro zrzucam głowice zobaczymy co tam słychać, poprostu muszę ogarnąć temat od zera i tu prosba do was napewno przydadzą mi się schemat podcisnień i i elektryka przy AJK oraz kupa dobrych sugestii co pasowało by przekopac puki wszystko jest na wierzchu.
Pierwsza sprawa to czy dobrym pomysłem jest wymiana podcisnień na weze silikonowe i ewentualnie ile i jakie średnice oraz jakiej marki zakupić.