Strona 1 z 2
					
				Wyciek oleju - SIMERING WAŁU KORBOWEGO SILNIKA...
				: 2012-08-27, 22:17
				autor: arti@R1
				Wyskoczyłem dzisiaj z kumplami na obwodnice troche poupalac, no i sie stało.... kałuża olej pod samochodem...
Ciężko stwierdzić zanim sie nie rozbierze, ale wygląda mi,ze do wymiany jest uszczelniacz (simering) wału korbowego...
Czy to o ten chodzi??? np: ELRING 155.560
 
 
 

 
			
					
				
				: 2012-08-27, 22:35
				autor: nosb
				Jesli to on pamietaj dac NOWE kolo zebate po wymianie uszczelniacza bo jesli tego nie zrobisz za jakis czas moze sie stac niezle kuku  

 
			
					
				
				: 2012-08-27, 22:51
				autor: arti@R1
				nosb pisze:Jesli to on pamietaj dac NOWE kolo zebate po wymianie uszczelniacza bo jesli tego nie zrobisz za jakis czas moze sie stac niezle kuku  

 
To koło co jest pokazane na ostatnim zdjęciu?
 
			
					
				
				: 2012-08-27, 22:58
				autor: Gracjan
				arti@R1 pisze:nosb pisze:Jesli to on pamietaj dac NOWE kolo zebate po wymianie uszczelniacza bo jesli tego nie zrobisz za jakis czas moze sie stac niezle kuku  

 
To koło co jest pokazane na ostatnim zdjęciu?
 
To koło pasowe, Nosb pewnie ma na myśli to koło zębate na wale korbowym które napędza pasek rozrządu 

 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:04
				autor: arti@R1
				To sa fotki juz po umyciu silnika, wylało sie kilka litrów na osłone silnika, wszedzie było pełno oleju, na górze, paski w oleju, nawet doszło do pre-katów i zaczęło sie dymić...
			 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:14
				autor: nosb
				Dokladnie. Do niej przykrecasz kolo pasowe. Niewazne ze bedzie ladne i dokrecisz odpowiedni wdg ksiazki : jak odkrecisz masz wywalic na zlom i dac nowe. 
Jednak megaspory ten wyciek jak na uszczeliacz : musialby by zrobic w nim wyrwe. Obawiam sie ze to moze byc cos innego.
			 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:17
				autor: Racer
				arti@R1 pisze:To sa fotki juz po umyciu silnika, wylało sie kilka litrów na osłone silnika, wszedzie było pełno oleju, na górze, paski w oleju, nawet doszło do pre-katów i zaczęło sie dymić...
Wyciek masz z przodu auta pod rozrzadem:( trzebarozebrac przod i zobaczyc gdzie lezy przyczyna a potem robic zaopatrzenie w czesci:D. Wydaje mi sie ze poszedl simering walu korbowego dlatego masz taki duzy ubytek oleju.....
 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:17
				autor: aw69
				dokładnie....to samo miałem napisać ze to moze byc cos innego 
[ Dodano: 2012-08-27, 23:18 ]
arti robiłes ostatnio jakies naprawy ? wymiana rozrządu/pompa wody itp. coś od frontu silnika ?
			 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:20
				autor: arti@R1
				OKI, Dzięki, rozbierze sie i bedzie widac...
			 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:20
				autor: Papol
				Sprawdz filtr oleju. Czy sie nie odkrecil albo uszczelki nie wywalilo
			 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:22
				autor: aw69
				ale tu leci ewidentnie gdzies z góry nie z filtra oleju
			 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:22
				autor: buba
				Jak to sie stalo nagle to przeciez musialoby ja zassac albo wypluc calkowicie. Rozbieraj i zobaczysz
			 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:23
				autor: Racer
				Papol pisze:Sprawdz filtr oleju. Czy sie nie odkrecil albo uszczelki nie wywalilo
filtr jest z boku bardziej wiec nikle szanse ze z niego cieknie:D
 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:30
				autor: arti@R1
				aw69 pisze:ale tu leci ewidentnie gdzies z góry nie z filtra oleju
Dokładnie...
Miałem nadzieje ze to z uszczelki ,  dokladnie umyłem i  jak sie zapali silnik to leje sie nad uszczelka,  gdzies z góry...
Z filtra nie leci, sucho...
 
			
					
				
				: 2012-08-27, 23:51
				autor: nosb
				Tam z frontu pod pasowym i zebaty jest caly ten front aluminiowy. Moze po prostu pekl w pizdu ? 
U Flyera jak zmieniali rozrzad przy odkrecaniu pompy odkrecili jedna srube od tej aluminiowej podstawy przypadkowa i potem nie dokrecili w efekcie ciagle spieprzal mu tamtedy olej :) 
W tej okolicy jest tez zaslepka/czujnik temperatury. 
Tak czy srak rozebrac ciebaa :)
Jak cos to mam silnik w czesciach  
