Strona 1 z 2

Wyciek oleju - SIMERING WAŁU KORBOWEGO SILNIKA...

: 2012-08-27, 22:17
autor: arti@R1
Wyskoczyłem dzisiaj z kumplami na obwodnice troche poupalac, no i sie stało.... kałuża olej pod samochodem...
Ciężko stwierdzić zanim sie nie rozbierze, ale wygląda mi,ze do wymiany jest uszczelniacz (simering) wału korbowego...
Czy to o ten chodzi??? np: ELRING 155.560
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

: 2012-08-27, 22:35
autor: nosb
Jesli to on pamietaj dac NOWE kolo zebate po wymianie uszczelniacza bo jesli tego nie zrobisz za jakis czas moze sie stac niezle kuku :roll:

: 2012-08-27, 22:51
autor: arti@R1
nosb pisze:Jesli to on pamietaj dac NOWE kolo zebate po wymianie uszczelniacza bo jesli tego nie zrobisz za jakis czas moze sie stac niezle kuku :roll:
To koło co jest pokazane na ostatnim zdjęciu?

: 2012-08-27, 22:58
autor: Gracjan
arti@R1 pisze:
nosb pisze:Jesli to on pamietaj dac NOWE kolo zebate po wymianie uszczelniacza bo jesli tego nie zrobisz za jakis czas moze sie stac niezle kuku :roll:
To koło co jest pokazane na ostatnim zdjęciu?
To koło pasowe, Nosb pewnie ma na myśli to koło zębate na wale korbowym które napędza pasek rozrządu ;-)

: 2012-08-27, 23:04
autor: arti@R1
To sa fotki juz po umyciu silnika, wylało sie kilka litrów na osłone silnika, wszedzie było pełno oleju, na górze, paski w oleju, nawet doszło do pre-katów i zaczęło sie dymić...

: 2012-08-27, 23:14
autor: nosb
Dokladnie. Do niej przykrecasz kolo pasowe. Niewazne ze bedzie ladne i dokrecisz odpowiedni wdg ksiazki : jak odkrecisz masz wywalic na zlom i dac nowe.

Jednak megaspory ten wyciek jak na uszczeliacz : musialby by zrobic w nim wyrwe. Obawiam sie ze to moze byc cos innego.

: 2012-08-27, 23:17
autor: Racer
arti@R1 pisze:To sa fotki juz po umyciu silnika, wylało sie kilka litrów na osłone silnika, wszedzie było pełno oleju, na górze, paski w oleju, nawet doszło do pre-katów i zaczęło sie dymić...
Wyciek masz z przodu auta pod rozrzadem:( trzebarozebrac przod i zobaczyc gdzie lezy przyczyna a potem robic zaopatrzenie w czesci:D. Wydaje mi sie ze poszedl simering walu korbowego dlatego masz taki duzy ubytek oleju.....

: 2012-08-27, 23:17
autor: aw69
dokładnie....to samo miałem napisać ze to moze byc cos innego

[ Dodano: 2012-08-27, 23:18 ]
arti robiłes ostatnio jakies naprawy ? wymiana rozrządu/pompa wody itp. coś od frontu silnika ?

: 2012-08-27, 23:20
autor: arti@R1
OKI, Dzięki, rozbierze sie i bedzie widac...

: 2012-08-27, 23:20
autor: Papol
Sprawdz filtr oleju. Czy sie nie odkrecil albo uszczelki nie wywalilo

: 2012-08-27, 23:22
autor: aw69
ale tu leci ewidentnie gdzies z góry nie z filtra oleju

: 2012-08-27, 23:22
autor: buba
Jak to sie stalo nagle to przeciez musialoby ja zassac albo wypluc calkowicie. Rozbieraj i zobaczysz

: 2012-08-27, 23:23
autor: Racer
Papol pisze:Sprawdz filtr oleju. Czy sie nie odkrecil albo uszczelki nie wywalilo

filtr jest z boku bardziej wiec nikle szanse ze z niego cieknie:D

: 2012-08-27, 23:30
autor: arti@R1
aw69 pisze:ale tu leci ewidentnie gdzies z góry nie z filtra oleju
Dokładnie...
Miałem nadzieje ze to z uszczelki , dokladnie umyłem i jak sie zapali silnik to leje sie nad uszczelka, gdzies z góry...
Z filtra nie leci, sucho...

: 2012-08-27, 23:51
autor: nosb
Tam z frontu pod pasowym i zebaty jest caly ten front aluminiowy. Moze po prostu pekl w pizdu ?

U Flyera jak zmieniali rozrzad przy odkrecaniu pompy odkrecili jedna srube od tej aluminiowej podstawy przypadkowa i potem nie dokrecili w efekcie ciagle spieprzal mu tamtedy olej :)

W tej okolicy jest tez zaslepka/czujnik temperatury.

Tak czy srak rozebrac ciebaa :)

Jak cos to mam silnik w czesciach :mrgreen: