Strona 1 z 1

FAQ techniczne :)

: 2012-07-01, 14:49
autor: nosb
Chlopaki dali dobry pomysl wiec zacznijmy moze od tematu wyciekow i nieszczelnosci ktore dotycza praktycznie kazdego 2,7T.

Moj post to nie opis wymiany/naprawy a przyblizenie co i jak : jesli jestes mechanikiem sam sobie poradzisz , jesli nie i tak musisz dac mechanikowi i nie potrzebujesz tej wiedzy do naprawy ale aby wiedziec co mozesz miec uszkodzone. Silniki nie sa jakies trudne w naprawie , ale jest dosc ciasno i bez doswiadczenia w ich naprawie są upierdliwe :) Np wymiana turbiny bez wyjecia silnika to przerost formy nad trescia : niby da sie to zrobic ale wystarczy ze jakas sruba nie pojdzie po dobroci i bedzie i tak trzeba wyciagac silnik.


WYCIEKI OLEJU

Silnik jak silnik w 2,4/2,8 n/a tez poci sie z tych samych miejsc .

Czyli : uszczelki dekli + napinaczy , korki oraz simmeringi walkow i walu . Bardzo rzadko moze rowniez pocic sie spod samej uszczelki glowicy.

95% to wycieki spod dekli i uszczelek napinaczy. Pozniej simmeringi walkow rozrzadu . Generalnie jak sie do tego zabierac to najlepiej zrobic wszystko na raz dla spokoju.

Wyglada to tak :

Dekle i napinacze

Obrazek

simmeringi (4 sztuki )

Obrazek

Korki (2 sztuki )

Obrazek

Do tego ewentualnie uszczelniacz walu korbowego przod/tyl ( pod przod po wymianie KONIECZNIE nowe kolo zebate ) .

Kolejny "popularny" wyciek to plyn chlodniczy z pompy wodnej pod kolektorem ssacym. Czesto pomaga wymiana samych uszczelnienien jej - jesli nie tzn ze jest popekana/odksztalcona- wymiana ) .

Rozbierajac do niej mozna od razu powymieniac oringi na rurach uklady wodnego ( koszt kilku zl )



NIESZCZELNOSCI

Kolejny problem to nieszczelnosci ukladu doladowania : glownie peka ze starosci trojnik przepustnicy oraz trojnik F ( nowsze 2,7T nie maja trojnika F , dodatkowo w allroadach szly zamiast gumowych trojników aluminiowe ala rs4 )

Tutaj gdzie ich szukac :

Obrazek

Jesli jest zawilgocone olejem w tych okolicach na 99% popekane. Wymiana na nowe z serwisu chociaz sa dostepne silikonowe zamienniki rowniez.


Inne nieszczelnosci ( pekniete weze, intercoolery itp ) mozna sprawdzic robiac sobie prosta zaslepke i pompujac powietrze do silnika ( do zaslepienia odma wpinana w okolicy zbironiczka plynu do trojnika dolotowego Y ) cos jak na filmiku :

http://www.youtube.com/watch?v=gLvxHgCfyRQ



ODMA

Czesto gesto ( glownie przy demontazu ) ze starosci pekaja rury odmy . Roznie sobie z nimi ludzie radza : wykorzystuja koncowki i wymieniaja je na gumowe/silikonowe itp bo nowe w serwisie sa dosc drogie . Kilka fot o co chodzi :

Obrazek
Obrazek
Obrazek



CZUJNIKI EGT

No jeszcze slawne czujniki EGT :) Przyczyna braku mocy , duzego spalania :)

Czujniki mierza temperature spalin , w przypadku duzej sterownik dolewa wiecej paliwa aby je schlodzic . Jesli czujnik EGT jest uszkodzony ( ecu nie widzi jaka jest temp ) automatycznie leje wiecej paliwa i odcina doladowanie. W wiekszosci przypadku siadaja plytki czujnikow ( mozna wymienic same ) badz nie przewodzą luty. Rzadko same czujniki/terompary.

Foty :

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Poki co tyle odemnie :) Chcialbym aby temat byl bez wiekszego pierdzielenia to czy tamto a same sensowne , przejrzyste sprawdzone rady bez zbednej dyskusji i prosilbym moda o porzadki :)