Strona 1 z 3

wzrost temp płynu

: 2012-06-28, 16:25
autor: buba
Jaka może być zależność pomiędzy klimatyzacją a chłodzeniem silnika ?

Jak nie używam klimy to wszystko jest OK. Dzisiaj zauważyłem że jak jeżdżę z klimą, zgaszę silnik i ponownie odpalę to temperatura rośnie na blacie do 95-100 stopni. Co może być? Ta dodatkowa pompa wody pod kolektorem? Dlaczego tylko w przypadku działania klimy tak się dzieje?

: 2012-06-28, 19:31
autor: pawlik_tcz
Sprawdź Sprzęgło wiskotyczne,

: 2012-06-29, 21:38
autor: buba
sprawdziłem i jest dobre :-/

: 2012-06-30, 08:17
autor: covall
Korzystając z klimy na postoju też temperatura Ci idzie w górę?
... a jak włączasz klimę do dwa wiatraki Ci się włączają?

: 2012-06-30, 12:19
autor: buba
nie mam jednego bo FMIC wjechał. ten drugi to nie wiem

: 2012-07-03, 07:10
autor: RAFIII
Czy po ponownym uruchomieniu silnika temperatura wraca do 90?

: 2012-07-03, 08:32
autor: buba
Nie, dopiero jak się przejadę z wyłączoną klimą to wtedy wraca na 90

: 2012-07-03, 10:59
autor: Barton66
miałem podobnie, temperatura mi wariowała czasami było 70 po 20km a jak przycisnąłem to dochodziło do 90, czasem też wzrastało tak jak u Ciebie ale nie było to uzależnione od klimy... u mnie padł czujnik płynu chłodzącego, wymienione i pokazuje po rozgrzaniu równe 90. Podpinałeś pod kompa czy nie wywala błędu?

: 2012-07-03, 12:05
autor: buba
Czujnik już dawno wymieniony i jest spawny bo bez klimy wszystko działa normalnie.

Bez vaga nie podchodze do samochodu ;-)

: 2012-07-03, 21:19
autor: RAFIII
Też mam podobny problem - ale tylko jak eskę trochę przegonię. Jak jeździ żonka to z temperaturą jest wszystko OK.
Problemy zaczęły się od "wgrania wirusa" i zbiegły się z padnięciem modułu wentylatorów. Moduł wymieniłem, termostat, elektryczną pompę wody, wiskozę i sytuacje jest trochę opanowana - ale jak przy temperaturze zewnętrznej 30 stopni to nawet przy robieniu logów przekracza 90 stopni. Jak odpuszczę i spokojnie jadę to zbija temperaturę na wskaźniku a na vag-u nie bardzo (na wyłączonej klimie trochę szybciej schodzi), wkleiłem pierwszy przejazd:
Log (0 - 002,004,115)
tu drugi:
Log (0 - 002,004,115)
Jak widać temperatura przekroczyła 100 stopni i na wskaźniku poszła pod 100 - tylko na wskaźniku po przejechaniu na spokojnie ok 2 km spadła na 90 (może nie idealnie) a na vag-u było 98-99 stopni. Przy włączonej klimie i na postoju temperatura cały czas powyżej 96 na vag-u, a wskaźnik może minimalnie powyżej 90 stopni.
O którym czujniku temperatury mówicie i gdzie on jest zamontowany - też go wymienię (sprawdzę) - i prośba jeszcze o numer czujnika (prościej będzie zamówić w serwisie).
buba - jak uda Ci się rozwiązać problem, to opisz przyczynę - przyda się dla potomnych :lol: .

: 2012-07-03, 21:59
autor: buba
Widzisz tylko u mnie nie ma problemu jeśli mam wyłączoną klimę. Moge zapierd.ac i temp nie skoczy więcej niż powinna i tutaj jest problem.

: 2012-07-03, 22:30
autor: RAFIII
1 - Czy u Ciebie też tak wysoko temperatura na vag-u leci do góry?
2 - Ten czujnik, jak domyślam się to G62?
U mnie niestety jest bardziej złożony temat - jednak na włączonej klimie są większe problemy z temperaturą.
3 - Co bardziej obeznani z tematem powiedzą o wyniku z moich logów? :?:

: 2012-07-03, 22:54
autor: buba
1. nie wiem bo nie sprawdzałem. patrze na blat tylko
2. tak, myśle że u ciebie wystarczy go wymienić bo często pada

: 2012-07-03, 22:55
autor: Gracjan
Jak czujnik uszkodzony to chyba powinno błąd wywalić, u mnie przynajmniej tak było ;-)

: 2012-07-03, 23:12
autor: RAFIII
Przed logowaniem sprawdziłem "polskim vag 2.5" i nie było żadnych błędów z silnika.