Strona 1 z 3
					
				wzrost temp płynu
				: 2012-06-28, 16:25
				autor: buba
				Jaka może być zależność pomiędzy klimatyzacją a chłodzeniem silnika ?
Jak nie używam klimy to wszystko jest OK. Dzisiaj zauważyłem że jak jeżdżę z klimą, zgaszę silnik i ponownie odpalę to temperatura rośnie na blacie do 95-100 stopni. Co może być? Ta dodatkowa pompa wody pod kolektorem? Dlaczego tylko w przypadku działania klimy tak się dzieje?
			 
			
					
				
				: 2012-06-28, 19:31
				autor: pawlik_tcz
				Sprawdź Sprzęgło wiskotyczne,
			 
			
					
				
				: 2012-06-29, 21:38
				autor: buba
				sprawdziłem i jest dobre 

 
			
					
				
				: 2012-06-30, 08:17
				autor: covall
				Korzystając z klimy na postoju też temperatura Ci idzie w górę?
... a jak włączasz klimę do dwa wiatraki Ci się włączają?
			 
			
					
				
				: 2012-06-30, 12:19
				autor: buba
				nie mam jednego bo FMIC wjechał. ten drugi to nie wiem
			 
			
					
				
				: 2012-07-03, 07:10
				autor: RAFIII
				Czy po ponownym uruchomieniu silnika temperatura wraca do 90?
			 
			
					
				
				: 2012-07-03, 08:32
				autor: buba
				Nie, dopiero jak się przejadę z wyłączoną klimą to wtedy wraca na 90
			 
			
					
				
				: 2012-07-03, 10:59
				autor: Barton66
				miałem podobnie, temperatura mi wariowała czasami było 70 po 20km a jak przycisnąłem to dochodziło do 90, czasem też wzrastało tak jak u Ciebie ale nie było to uzależnione od klimy... u mnie padł czujnik płynu chłodzącego, wymienione i pokazuje po rozgrzaniu równe 90. Podpinałeś pod kompa czy nie wywala błędu?
			 
			
					
				
				: 2012-07-03, 12:05
				autor: buba
				Czujnik już dawno wymieniony i jest spawny bo bez klimy wszystko działa normalnie.
Bez vaga nie podchodze do samochodu 

 
			
					
				
				: 2012-07-03, 21:19
				autor: RAFIII
				Też mam podobny problem - ale tylko jak eskę trochę przegonię. Jak jeździ żonka to z temperaturą jest wszystko OK. 
Problemy zaczęły się od "wgrania wirusa" i zbiegły się z padnięciem modułu wentylatorów. Moduł wymieniłem, termostat, elektryczną pompę wody, wiskozę i sytuacje jest trochę opanowana - ale jak przy temperaturze zewnętrznej 30 stopni to nawet przy robieniu logów przekracza 90 stopni. Jak odpuszczę i spokojnie jadę to zbija temperaturę na wskaźniku a na vag-u nie bardzo (na wyłączonej klimie trochę szybciej schodzi), wkleiłem pierwszy przejazd:
Log (0 - 002,004,115)
tu drugi:
Log (0 - 002,004,115)
Jak widać temperatura przekroczyła 100 stopni i na wskaźniku poszła pod 100 - tylko na wskaźniku po przejechaniu na spokojnie ok 2 km spadła na 90 (może nie idealnie) a na vag-u było 98-99 stopni. Przy włączonej klimie i na postoju temperatura cały czas powyżej 96 na vag-u, a wskaźnik może minimalnie powyżej 90 stopni.
O którym czujniku temperatury mówicie i gdzie on jest zamontowany - też go wymienię (sprawdzę) - i prośba jeszcze o numer czujnika (prościej będzie zamówić w serwisie).
buba - jak uda Ci się rozwiązać problem, to opisz przyczynę - przyda się dla potomnych 

 .
 
			
					
				
				: 2012-07-03, 21:59
				autor: buba
				Widzisz tylko u mnie nie ma problemu jeśli mam wyłączoną klimę. Moge zapierd.ac i temp nie skoczy więcej niż powinna i tutaj jest problem.
			 
			
					
				
				: 2012-07-03, 22:30
				autor: RAFIII
				1 - Czy u Ciebie też tak wysoko temperatura na vag-u leci do góry?
2 - Ten czujnik, jak domyślam się to G62?
U mnie niestety jest bardziej złożony temat - jednak na włączonej klimie są większe problemy z temperaturą.
3 - Co bardziej obeznani z tematem powiedzą o wyniku z moich logów? 

 
			
					
				
				: 2012-07-03, 22:54
				autor: buba
				1. nie wiem bo nie sprawdzałem. patrze na blat tylko
2. tak, myśle że u ciebie wystarczy go wymienić bo często pada
			 
			
					
				
				: 2012-07-03, 22:55
				autor: Gracjan
				Jak czujnik uszkodzony to chyba powinno błąd wywalić, u mnie przynajmniej tak było  

 
			
					
				
				: 2012-07-03, 23:12
				autor: RAFIII
				Przed logowaniem sprawdziłem "polskim vag 2.5" i nie było żadnych błędów z silnika.