Strona 1 z 3

2.7T - mały remoncik

: 2012-06-24, 18:11
autor: solaris
Witam Szanowne grono...

Nadszedł czas na mały remoncik jakże zacnego silniczka AJK...

Przyczyną główną jest jakiś malutki wyciek i słabszy dół

Wraz z zaprzyjaźnionym mechanikiem trzeba przywrócić silnik do stanu bdb.
W miarę możliwość postaram się opisać i zrobić kilka zdjęć.


Założenia:
1. Uszczelnienie całego motoru.
2. Wyciągnięcie suszarek i ogarnięcie ich w tej firmie >>> http://www.turbodacar.pl/ <<< rzut beretem ode mnie
3. Odbudowanie, analiza (o ile trzeba będzie) całego układu podciśnieniowego
4. Wymiana (o ile będzie trzeba) zaworów DV. Tutaj jeszcze się waham nad założeniem nowych mocniejszych PP i może z zaworem upustowym - ale wsi nie chce zrobić
5. Olej i filtry
6. Przegląd układu zapłonowego w tym 6x NGK
7. Zestaw naprawczy reduktora może



Co już było wcześniej:
1. Kompletny rozrząd z wszystkimi paskami i filtrami
2. Hamulce tył i przód
3. Nowe EGT - tutaj dzięki pomocy kolegi zbigwwl
4. 4x Michelin Primary HP
5. Poduszki tylnego mostu
6. Kilka wahaczy z przodu
7. Cewka na kompresorze


Na początek chce doprowadzić auto do serii ponieważ z dołu jest minimalne niedomaganie. Co wyjdzie w praniu to się okaże.
Jeśli możecie coś podpowiedzieć co można jeszcze zrobić podczas wyciągnięcia motoru to piszcie.

Jeśli wszystko przebiegnie poprawnie to później może jakiś sofcik polecacie

Pozdrawiam wszystkich

P.S pytanie 1.. na którym kanale logujemy przepływkę
pytanie 2 - jak sprawdzić działanie DV
pytanie 3 - czy DV z zaworami upustowymi sprawdzają się i ile kosztują

: 2012-06-24, 18:58
autor: solaris
NGK nie EGT

Słabszy poprostu, ciśnie dopiero od 3tys, zresztą ze 115 to widać

Turbiny są sprawne ale jak będzie motor wyciągnięty to żal nie dać do sprawdzenia.
A dlaczego uważasz, że ta firma sprawdzi, ewentualnie zrobi mi źle :?:

: 2012-06-24, 20:00
autor: pietro5
bo to niestety loteria tak jak u mnie niestety a nowe to znowu cenna

: 2012-06-24, 20:11
autor: aw69
A dlaczego uważasz, że ta firma sprawdzi, ewentualnie zrobi mi źle :?:
a po co je wogole oddawać do robienia jeśli pompują nie hałasują itp.....Chyba ze jest innaczej ?

[ Dodano: 2012-06-24, 20:14 ]
Słabszy poprostu, ciśnie dopiero od 3tys, zresztą ze 115 to widać
ale to nie oznacza że wine ponoszą za to turbosprężarki

: 2012-06-24, 20:36
autor: solaris
ale akurat tam pracuje mój kolega
na pewno mnie nie oszuka, niech weźmie na stół i zobaczy co w trawie piszczy
Panowie po tylu latach można je sprawdzić przecież, zwbłaszcza, że motor będzie uszczelniany
Skąd niestety nie wiem, był cały brudny, oleju ubywa w "normnie"

auto ma 260k km już i zapewne nigdy nie było nic robione

ale jestem tutaj, żebyście podpowiedzieli, ja chce się czegoś dowiedzieć

żeby je wyjąć trzeba motor cały wyciągać czy wystarczy podnieść?

: 2012-06-24, 21:50
autor: aw69
proponowałbym wyjąć....przeciez i tak chcesz zrobić jego remoncik to wypadało by go całego umyć.....
Co do sprężarek tak się składa że nie wierze w żadne regeneracje sprężarek....wole używke sprawną niż jak ktośby miał wkładać do nich swoje rączki

: 2012-06-24, 22:24
autor: kosiniak
solaris pisze:3. Nowe EGT - tutaj dzięki pomocy kolegi zbigwwl
solaris pisze:NGK nie EGT
nie zauwazylem ze juz zmieniles, myslalem ze to tez lista zyczen

: 2012-06-25, 01:13
autor: nosb
Jaki remoncik ? Toz to stamdard do usuniecia w prawie kazdym 2,7t : nieszczelnosci i podcisnienia :mrgreen:

: 2012-06-25, 01:38
autor: sportmile
rozumiem ze chcesz zniszczyc motor wkladajac tam czyjes rece ?

: 2012-06-25, 07:46
autor: solaris
To teraz się już mocno zastanowię nad oddaniem ich.
Ja sprawne używki mam...motoru nie chce zniszczyć :-/

Czyli prawdopodobnie co leje:
uszczelniacze na wałkach rozrządu?
uszczelniacz wału korbowego? - (i tutaj chyba nie był wymieniany przy wymianie rozrządu i trzeba będzie nowy napinacz pewnie)
uszczelki pokrywy zaworów?
uszczelki napinacza łańcucha?

od tyłu silnika co najczęściej leje?

: 2012-06-25, 08:16
autor: sportmile
mysle ze twoj mechanik powinien wszystko wiedziec co ma wymienic a jak nie wie to zmien mechanika.

: 2012-06-25, 10:57
autor: nosb
Jak bedziesz wymienail uszczelniacz na wale korbowym z przodu proponuje zakupic NOWE kolo zebate. Raz zalozylem stare w 1,8T swoim i malo nie musialem silnika wywalic na smieci.

: 2012-06-25, 12:43
autor: solaris
nosb pisze:Jak bedziesz wymienail uszczelniacz na wale korbowym z przodu proponuje zakupic NOWE kolo zebate. Raz zalozylem stare w 1,8T swoim i malo nie musialem silnika wywalic na smieci.
właśnie to obstawia jako przyczynę wycieku
Jak mi zmieniał rozrząd to było suchuteńko ale to było rok temu

A powiedzcie mi czy trzeba wtedy nowy napinacz?

: 2012-06-25, 17:43
autor: sportmile
wklej zdjecie powiem ci co cie boli

: 2012-06-25, 19:38
autor: solaris
Już wklejam.....

Leci za wiatrakiem, po kompresorze, po podstawie filtra oleju

Obrazek

Obrazek

A tutaj od dołu turbina....widać, że też coś od góry się sączy

Obrazek


P.S a o które dokładnie chodzi koło zębate.....