Strona 1 z 2
Jak rozpoznać że czujniki EGT są uszkodzone
: 2012-06-11, 01:36
autor: miniekzgr
Witam!Poczytałem troche forum,ale w sumie nie znalazłem jak sprawdzić czy EGT są uszkodzone?oczywiście bez vaga.Eska ma chwiile,że jeździ jak marzenie,a po chwili traci połowe wigoru,po czym po chwili znowu "lata"..Mogę je rozkręcić/rozebrac??Aha i jeszcze o lokalizje tych czujników bym prosił.Dziekuję
: 2012-06-11, 09:47
autor: killerwik
Chyba najprosciej to z Vagiem, inaczej nie wiem czy sprawdzisz
: 2012-06-11, 10:02
autor: buba
Nie ma możliwości bez vaga. czujniki masz pod Y za kolektorem ssacym. Takie dwa pudełka zapałek
: 2012-06-11, 10:04
autor: ziut
Jak ładuje 0,5 Bara to prawdopodobnie EGT choć może być wiele innych rzeczy... ale to jak masz zegar... jak nie masz zegara i kompa to nie sprawdzisz bez rozbierania EGT i mierzenia miernikiem podczas jazdy...
VAG prawdę Ci powie :)
: 2012-06-11, 10:25
autor: miniekzgr
w sumie to kolega mój ma vaga,ale chyba umiw tylko takie podstawowe rzeczy jak kasowanie błędów robić..A przez Vaga jak je sprawdzić??
: 2012-06-11, 10:37
autor: Papol
Pokaze blad potem napiszesz na forum jakie bledy i koledzy Ci pomoga to przetlumaczyc

.
: 2012-06-11, 10:41
autor: buba
niech wrzuci autoscan i zobaczysz co wypluje
: 2012-06-11, 12:59
autor: sokol22
Ja u siebie zmienilem plytke egt i bylo git jeden dzien potem jak tylko doladowanie przekraczalo 0.9bara wpadala w tryb awaryjny pewny ze to druga plytka zmienilem i nic oczywiscie vaga sie podpic niechcialo az skoncu wczoraj znalazlem chwile czasu i co sonda lambda wiec niezawsze bedzie to egt
: 2012-06-11, 16:46
autor: kosiniak
ziut pisze:Jak ładuje 0,5 Bara to prawdopodobnie EGT choć może być wiele innych rzeczy... ale to jak masz zegar... j
dokladnie, jak masz wskaznik boost to vag nie potrzebny :)
: 2012-06-11, 17:51
autor: aw69
nie wprowadzajcie w błąd chłopaka. Awarie czujnika egt sprawdzisz tylko pod vagiem, jesli jest uszkodzony - wywali błąd, dodatkowo jeśli masz nowszy sterownik silnika niż z końcówką "C", możesz podejrzeć temp. spalin w 112 kanale, obydwa czujniki powinny pokazywać 945 stopni na jałowych obr. To że obcina boost nie jest wyznacznikiem awari sondy EGT, moze to być bardzo wiele róznych przyczyn.
: 2012-06-11, 18:48
autor: kosiniak
aw69 pisze:To że obcina boost nie jest wyznacznikiem awari sondy EGT, moze to być bardzo wiele róznych przyczyn.
zgadza sie, ale zakladajac ze wszystko inne ma sprawne, przy awarii czujnika bedzie wpadac w awaryjny i wtedy mozna wnioskowac ze wskaznika. Tyle ze tak jak mowie, musi miec 100% pewnosci ze wszystko inne dziala jak nalezy.
: 2012-06-11, 20:20
autor: sportmile
Nowszy sterownik ma koncowke 551 D z tego co pamietam a starszy koncowke C i to w D jest podglad.
: 2012-06-11, 20:28
autor: aw69
będzie poprostu jeździł na korekcyjnej mapie po "actuatorze"
[ Dodano: 2012-06-11, 20:29 ]
Nowszy sterownik ma koncowke 551 D z tego co pamietam a starszy koncowke C i to w D jest podglad.
dokładnie tak
: 2012-06-11, 22:56
autor: SID
a czasem spalanie zwiększy się kilka litrów na setkę

to też wyznacznik EGT he he
: 2012-06-12, 00:10
autor: miniekzgr
a co bym jeszcze mógł sprawdzić poza tymi EGT?vaga będe miał w przyszłym tygodniu dopiero.Rozumiem,że VAG wypluje błąd podczas jazdy kiedy ta przerwa w doładowaniu się pojawi?Czyli dajmy na to że na biegu jałowym kiedy podłącze Vaga bedzie wszystko OK?.Bo raczej Dv-ki gdyby padły to byłby ciągły ubytek mocy,prawda?
I z góry dziękuje,że piszecie w miare jasno,jak jeszcze byście mi pisałi gdzie dany czujnik/sterownik się znajduje i jaki ma kolor było by suuuuper!