Strona 1 z 2

Zawieszenie, amortyzatory RS4 B7

: 2012-05-30, 20:36
autor: Rafal84
Pacjent: RS4 B7

Pasjonat Rafał ma do was pytanie: Jako, że seryjne amortyzatory powiedziały "papa", a dokładniej prawy tylni, trzeba coś z tym zrobić, więc proste pytanie:
1. co w zamian ? jakiś Bilstein B8 do seryjnych sprężyn ? jakiś zestaw ze sprężynami ? czy może Bilstein B16 ? co polecacie ? przerabiał już to ktoś ?
2. gdzie mogę kupić daną zawiechę ?
3. kto mi to zamontuję ? jestem z lubelskiego ale biorę pod uwagę Wawę i okolice i ewentualnie Lbn, firma konkretna która miała do czynienia już z czymś takim a nie będzie testować na aucie klienta wymianę amortyzatorów w tym aucie, do tego ktoś ogarnięty potrzebny kto wymieni mi przy okazji dwie chłodnice, zdejmie i założy zderzak w sposób taki, że będzie wyglądał tak samo przed zdjęciem jak i po ;)

Dzięki

: 2012-05-30, 20:43
autor: kosiniak
robicie z aut kosmodromy. Wymieni ci to kazdy mechanik! kazdy!

: 2012-05-30, 21:16
autor: Rafal84
kosiniak pisze:robicie z aut kosmodromy. Wymieni ci to kazdy mechanik! kazdy!
ale jakie zawieszenie ? co polecasz ? polecacie ?

: 2012-05-30, 21:34
autor: LCQ
Jeżeli masz kasę to bierz Bilstein B16, bardzoo dobre zawieszenie

: 2012-05-30, 21:39
autor: Rafal84
LCQ pisze:Jeżeli masz kasę to bierz Bilstein B16, bardzoo dobre zawieszenie
o B16 słyszałem różne opinię, choć osobiście jestem za tymi na plus, a co jeśli nie B16, co innego ewentualnie ?

: 2012-05-30, 21:45
autor: LCQ
KW V3, moim zdaniem ciut wygodniejszy jest B16

: 2012-05-30, 22:01
autor: asi
Zalezy czego oczekujesz od zawieszenia. b16, to bardzo fajny zawias. nienalezy do tanich, ale dobry. jest natomiast dosc twardy. plus taki, ze masz regulacje. b6 jest do seryjnych sprezyn, ale podejrzewam, ze nie wystepije do rs4. jesli wystepuje i szukasz kompromisu pomiedzy sztywnoscia, a prowadzeniem, powinnien Ci sie spodobac. b8 bardziej o sportowej charakterystyce. ja bym osobiscie uderzal w b8. rozwaz jak LCQ wspomnial kw wariant 3. bardzo fajne zawieszenia

: 2012-05-30, 22:49
autor: SID
Jedz do Adama Spormile, zakładał kilka zawieszeń gwint do RS4 B7 więc doradzi.

: 2012-05-30, 23:41
autor: nosb
To na taka wymiane polecam mrc tuning w uk ;) Auto jak kazde . Kazdy kto wie jak zdjac zderzak w b6/b7 i wymienic amortyzator w a4 b6 Ci to zrobi ( generalnie kazdy mechanik powinien :D ale juz zawezam do tych co robili takie auto) . Jedynie z wyborem zawieszenia jest problem ale nawet nie wspomniales czemu chcesz zmieniac z ori zawieszenia ? za miekkie , za wysokie ? Czemu nie ori ? Czego oczekujesz od nowego ? Na wymiane dwoch chlodnic i zawieszenia 150 km pomykac - naprawde w lublinie nie ma nikogo ? Nie to zebym Adasiowi potencjalngo klienta przeganial tylko bez przesady :) To do mnie tez mozesz przyjechac tylko ja wiesz robie na wsi za domem :) MRC to to nie jest :) Ale mysle ze Adam powinien Cie zadowolic :) Kosi z tym kazdy to jednak mimo wszystko troche poplynales ( nie kazdy "mechanik" zasluguje na to miano :P )

: 2012-05-31, 07:34
autor: Rafal84
Od zawieszenia oczekuje solidności i trwałości, to wszystko. Oryginalne było ok, mi odpowiadało. Odradzono mi oryginały, ze względu na wyrzucanie kasy w błoto, że tam jest DRC czy jakoś tak i za jakiś czas znów to samo będzie, że szkoda się w oryginały ładować.

O B8 słyszałem że są ok, o B16 kiedyś czytałem na jakiś forach zagranicznych jakiś czas temu że można je odpowiednio wyregulować i będę tylko trochę twardsze od oryginałów. O KW nic nie słyszałem, ale rozejrzę się.

W Sportmile Adam właśnie mi naprawiał ten "pierdolnik" w silniku fsi, więc spoko, ale sprawa zawieszenia ciągnie się już miesiąc, zawieszenia nie było w kraju, 2 tygodnie się na nie czeka, mija już miesiąc ja nie mam czasu już... :evil: fakt że auto rzadko używane, częściej pieszczone Meguairsem niż upalane ;) ale jestem w czarnej dupie czy zawieszenie przyszło czy nie, czy w ogóle będzie czy nie... Odnoszę dziwne wrażenie, że muszę sam sobie z tym poradzić, wiec dlatego postanowiłem na forum zapytać ;)

: 2012-05-31, 07:59
autor: SID
aż dziwne że ktoś nie chce sprowadzić Ci zawieszenia za 6-8 tyś zł he he
w necie roi się od firm przedstawicieli, uderz do kilku.
Jak seryjne się uszkodziło rozszczelniło to nic innego jak założyć markowy gwint.
Problem z tym mają właśnie w RS6

: 2012-05-31, 08:01
autor: buba
Znaczy że zamówiłeś zawieszenie u Adama a teraz co? Zostawisz go z nim?

: 2012-05-31, 08:23
autor: Rafal84
buba pisze:Znaczy że zamówiłeś zawieszenie u Adama a teraz co? Zostawisz go z nim?
nie chciałbym, najlepiej jest jak jeden serwis zajmuje się autem, ale jak się ktokolwiek dodzwoni to niech wspomni o B16 do Rafała RS4, bo ja się niczego dowiedzieć nie mogę... w ciągu dwóch tyg. miało być, a mija miesiąc, to przeciąganie bywa denerwujące... uwierz :-( ,

tak na marginesie... sam prowadzę firmę, może w diametralnie innym kierunku niż motoryzacja, ale jak np: zamawiam całego tira palet z cementem i ktoś mi mówi za tydzień przyjedzie cały tir, a nie przyjeżdża w ciągu trzech tygodni, miesiąca, beż żadnego info to co... bierzesz cement dalej od tej firmy ? bo ja nie...

A cierpliwość mi się powoli kończy.

SID - rozszczelniło, uszkodziło, coś takiego bo prawy tylni jest prawie cały zalany olejem.

: 2012-05-31, 09:51
autor: nosb
Mi sie wydaje ( moge sie mylic ) ze najtrwalsze na nasze polskie "drogi" bedzie jednak ori zawieszenie ze stosunkowa miekką charakterystyką :) Ale ja mam male doswiadczenie w tym temacie akurat :) w swojej mecze jakis gwint przod z a8 tyl z b6 i smiga jak ta lala :) A co do Adama : znajac zycie ma po prostu mase innej roboty i zapomnial o tym albo dali dupy tam gdzie zamawial i to wtedy niezalezne od niego. Mozna by walnac chyba amory od S4 b7 te chyba nie maja DRC?

: 2012-05-31, 10:30
autor: Rafal84
nosb pisze:Mozna by walnac chyba amory od S4 b7 te chyba nie maja DRC?
nie mam pojęcia :-/