Strona 1 z 1

A6 c5 2.7 biutrbo - problemów kilka

: 2012-05-22, 21:03
autor: xan
Witam wszystkich.

Na forum przyszedłem z małymi problemami, szukałem rozwiązania na różnych forach aż trafiłem tu :) Mam kilka "drobnych" problemów z moim 2.7 biturbo.

- Po pierwsze drobne falowanie na wolnych obrotach ale z tego co się tu naczytałem to dość częsta przypadłość więc pójdę dalej.

- Niepokojący jest dźwięk który słychać po odpaleniu zimnego silnika. Dźwięk utrzymuje się przez około minutę i później ustaje. Dopiero jak silnik przestygnie to znowu go słychać po odpaleniu. Nagrałem ten dźwięk więc może po nim jakoś da się dojść do tego co jest przyczyną owego "buczenia"

Link bezpośredni do pliku

Mam nadzieję że ten po tym dźwięku będziecie mogli powiedzieć mi co to jest bo strasznie mnie to denerwuje :)

W 1:23 min ten dźwięk ustaje i już jest ok.

- Kolejny mój problem był jednorazowy i póki co od 2 dni się nie powtórzył. Otóż temperatura silnika osiągnęła 100st. Samochód był po trasie 100km. Po 15 min od powrotu pojechałem nim na miasto (ok 6km) i jak wracałem to wstazówka pokazała 100 stopni. W wyrównawczym aż się gotowało. Dodam że wymieniałem ostatnio kompletny rozrząd wraz z pompą wody.

- Ostatni problem to delikatne szarpanie przy trzymaniu stałej prędkości. Przy przyśpieszaniu niekiedy też to występuje ale bardzo żadko.


Byłoby super jakbyście potrafili mnie nakierować na rozwiązanie chociaż w niektórych z tych problemów bo chciałbym to jakoś szybko poogarniać i mieć głowę spokojną :)


Pozdrawiam,
Sławek

: 2012-05-24, 21:52
autor: kosiniak
ja tu nie widze zadnyhch problemow, pzoa temp. wody, termostat sprawdzany?

: 2012-05-24, 21:57
autor: SID
słychać pewnie napinacze (pliku nie słuchałem bo mi jakieś wirusy pokazuje)

: 2012-05-25, 00:02
autor: xan
Przepraszam za ten link. Mam macOSa i mi nic nie wywalało na tym serwerze. Tu jest link do pliku na sprawdzonym serwerze.

http://wm-foto.vot.pl/a6/notatka.m4a

Dźwięk to jakby niedorobione V8 na początku a później cichnie i już jest ok. Ktoś mi kiedyś zasugerował że może to być jakaś pompa powietrza wtórnego ale po wklejeniu linka na forum a6 nie było odzewu. Może przez te wirusy o których pisałeś.
kosiniak pisze:ja tu nie widze zadnyhch problemow, pzoa temp. wody, termostat sprawdzany?
A te szarpanie podczas trzymania stałej prędkości jest normalne w tych autach?

Co do tej temperatury to było to jednorazowe i póki co się nie powtórzyło dlatego szukam tu raczej kogoś kto miał podobny problem albo kogoś kto wie co akurat w tym modelu lubi padać jeśli chodzi o chłodzenie silnika.

: 2012-05-25, 10:22
autor: buba
te linki nie działają. wrzuć na YT

[ Dodano: 2012-05-25, 10:24 ]
jak robiłeś rozrząd to wymieniłeś termostat? kiedyś miałem podobnie. raz w zime i raz na wiosne temperatura skoczyła a po wymianie termostatu spokój długi czas

: 2012-05-25, 18:27
autor: xan
Link z Youtube

http://youtu.be/S91iseOK1mo

Mi tamte linki działały. Może problem był z formatem m4a a nie samym linkiem. Teraz powinno być ok.

Co do termostatu to nie był zmieniany bo nie wiedziałem że trzeba zmieniać przy okazji zmiany rozrządu. W sumie mój mechanik nawet nie wiedział co do tego rozrządu jest potrzebne i przepłaciłem ostro za niego :/

Vag wypluł mi tylko to:

VAG-COM Version: Release 409.1-US


Chassis Type: 4B - Audi A6 C5
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,35,36,37,45,55,56,76

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4B0 907 551 M
Component: 2.7l V6/5VT 0002
Coding: 10712
Shop #: WSC 02325
WAUZZZ4B92N141486 AUZ7Z0B2105405
1 Fault Found:
16815 - Warm Up Catalyst: Bank 2: Efficiency Below Threshold
P0431 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 4B0 614 517 H
Component: ABS/ESP allrad 1728
Coding: 06395
Shop #: WSC 00000
No fault code found.

Może ktoś mi powiedzieć co jest powodem tego Warm Up Catalyst?