Strona 1 z 3

5,2 FSI sie tez SyFI

: 2012-03-26, 11:51
autor: nosb
Zdjecie ssacego z S6 bardziej w celu sprawdzenia poziomu zabrudzenia niz czyszczenia.

Jednakze poziom zasyfienia :

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


+ znalezisko w jednym z dolotow do cylindra :

Obrazek

Obrazek

Zmusilo mnie do dokladniejszego zbadania sukinsyna :)

Z racji tego ze juz bylem prawie pewien ze caly mechanizm poszedl sei dymac rozkleilem ssacy :

Obrazek

W miedzyczasie wypadl z niego jeszcze taki szajsik :

Obrazek


No i od czego to bylo ? A od podtrzymywania klapek : boze jakie gowno : :evil:

Obrazek


Wpadlem na pomysl aby dorobic takie ucho z metalu i porzadnie je skrecic/znitowac badz umocowac w jakis pewniejszy sposob ( zaspawac czy cos ) .

I byloby ok gdyby nie to co znalazlem z drugiej strony :

Obrazek

Mianowicie uszczelniena gumowe na klapce silnik widac juz dawno przetrawil :)


Nowy kolektor 2k baksow co nie jest małą kwotą. Dodatkowo jak patrze jak to jst skonstruowane to co kolejne 200kkm i znow wymiana ?

Generalnie wiem juz czemu te silniki schodza handlarzom : jak zasysa czesci ze ssacego to wiadomo co sie dzieje w srodku. Dobrze z tutaj wczesniej wychwycone.

Uzywka to pewnie nie bedzie w lepszym stanie :/

Sugestie ? Czy od razu swap na 5,0 TT ?:P

Audi shame on you!

: 2012-03-26, 14:55
autor: Norbi
Ja jebie jaka kaszna, to co ku..rwa na BMWe znowu trzeba będzie się przesiąść?

[ Dodano: 2012-03-26, 14:59 ]
Nosb po jakim przebiegu ten silnik, czy tam z którego roku?

: 2012-03-26, 15:45
autor: Nikolas
Dlatego tylko TFSI :)

: 2012-03-26, 16:54
autor: Surveyor
Nikolas pisze:Dlatego tylko TFSI :)
chgw jak się będzie kolektor u Ciebie zachowywał po 200kkm ;-)
turbo tego problemu raczej nie rozwiąże a syfu i tak niewiele w porównaniu z RS4 4.2 FSI

: 2012-03-26, 17:34
autor: Nikolas
No po 200 tys km w RS4 to syf pewnie by wypłynął bokami i w porównaniu do RSa to tu masz czysto. W TFSI jest jeszcze lepiej.

: 2012-03-26, 17:39
autor: Surveyor
Nik mi chodzi o to jak zachowają się te klapki od zmiany długości kolektora, pewnie jest bardzo podobny jeśli nie taki sam układ zmiany długości dolotu. O syf to napewno nie masz się co martwić :-D

: 2012-03-26, 18:47
autor: Nikolas
A czy kolektor jest taki sam w 5.2 vs 5.0?

: 2012-03-26, 19:31
autor: Surveyor
Wygląda na to, że tam nie ma wogóle regulowanej długości dolotu, więc problem z głowy :-P fałszywy alarm :-P możesz spać spokojnie ;-)

: 2012-03-26, 19:43
autor: Nikolas
Ogólnie śpię spokojnie, bo silnik ma mały przelot, ale bardziej mnie ucieszyło ze 5.2 dużo mniej sie syfił niż 4.2, bo myśle czasem o S8... ;-)

: 2012-03-26, 20:36
autor: Surveyor
Wierz mi - ja też !!! full wypas... absolutnie dobił mnie Bang&Olufsen z wysuwanymi elektrycznie gwizdkami 8-) co prawda w opcji... Dla mnie szczyt marzeń to S8 w full opcji zeswapowane na 5.0 V10TT :mrgreen:

: 2012-03-26, 20:54
autor: Nikolas
Oooo tak!!!

: 2012-03-26, 23:24
autor: nosb
Ja o kolektorze a ci o CA. Co to kur$a strefa caraudio ? :P ;-)

Silnik 190kkm niby nie krecony :)

: 2012-03-27, 00:22
autor: arti_d
Ciekawe czy dużo roboty by było z wrzuceniem silnika TT do S8. Buda duża, komora silnika też, silniki prawie to samo, tylko ta kabelkologia aby wszystko działało. Z jednej strony szkoda, że nowe S8 nie brzmi już tak groźnie a 4.0TFSI po programie też musi fajnie zamiatać.

: 2012-03-27, 00:28
autor: Nikolas
Najpierw trzeba znaleźć silnik ze skrzynia, kompami i wiązkami. Do D3 wejdzie bez problemu, ale koszt A8, kompletnego swapu oraz przeróbek może szybko zniechęcić.
Ale pomysł świetny :)

: 2012-03-27, 00:30
autor: nosb
Dawac mi tu jakis 5,0 T wloze zamiast wkadac ten gowniany kolektor :)