Strona 1 z 1
Zwiększenie pojemności - wał korbowy 3.0 do 2.7T
: 2010-04-16, 21:59
autor: Thom4s
Tak jak w temacie. Jest projekt na racingforum, w którym oryginalny wał zastąpiono wałem od A4 3.0 V6. Czy pasuje on P&P, czy trzeba go wyważyć itp, a jeśli pasuje to dlaczego ten mod nie jest powszechnie stosowany przez polskich tunerów, skoro jak wyraził się właściciel auta, w Niemczech realizuje się podobne projekty od 10 lat...
SID ma na swojej stronce zestaw Loba, tyle że kosztuje on ponad €5,000.
: 2010-04-16, 22:52
autor: sportmile
Wlasnie z punktu ekonomicznego malo osob decyduje sie na strokera na 3.0 Projekt o ktorym piszesz umarl jak widac i nie przyniosl wogole oczekiwanego efektu. Wiekszosc modow to k04 w Pl wiec nie ma potrzeby otwierania motoru.
: 2010-04-16, 23:05
autor: Thom4s
A jak jest z kompatybilnością wału z 3.0, wchodzi on P&P? trzeba zmieniać korby i tłoki?
Dużo daje zmiana pojemności i czy jest to mod współmierny do kosztów w stosunku do uzyskanej mocy?
: 2010-04-16, 23:56
autor: nosb
Co ma Ci dac sam wal z 3,0 ? Chyba wyjasnil Ci kolega ze nie ma to sensu raczej :) Do powiedzmy 500 ps :)
: 2010-04-17, 07:13
autor: SID
Wał 3,0l dobra sprawa, zwieksza Ci pojemnosc i pozwala wczesniej wstawac turbinie bo wiecej spalin.
W polsce nie stosowany bo malo znany i co najwazniejsze bardzo drogi i ciezko do zdobycia.
W USA jest masa aut audi z 3,0l wiec latwiej zdobyc a w niemczech maja wiecej kasy
Juz nie jedna osoba w PL polowala na wał 3,0l i sie nie udalo
Widzialem ze raczej pasuje p&p , czasami wraz z dodatkowa podkladka dystansujaca na dole bloku.
Miec wał luzem i go nie wywazyc - szkoda by bylo.
: 2010-04-17, 11:45
autor: kosiniak
a po co go wywazac? zeby speirdolic? seryjnie jest wywazony i uwazam ze wiekszej potrzeby rezania go nie ma. Po drugie chyba nie samym walem sie ta pojemnosc zwieksza :)
: 2010-04-17, 13:58
autor: Thom4s
SID pisze:
Juz nie jedna osoba w PL polowala na wał 3,0l i sie nie udalo
Widzialem ze raczej pasuje p&p , czasami wraz z dodatkowa podkladka dystansujaca na dole bloku.
Pewnie jedną z nich jest SID

Powiększając pojemność myślę, że muszą być też zmienione tłoki, ale to już niech się wypowie ktoś bardziej kompetentny w temacie.
Co do samego modu to większy skok tłoka na pewno da trochę koni z samej pojemności.
: 2010-04-17, 19:02
autor: sportmile
Oczywiscie ze trzeba zastosowac inne tloki i korbowody co za tym idzie pierscienie , panewki , obrobka , sroby bla bla bla. Jak budujesz motor od podstaw i walczysz powyzej 750-800 hp moglbym sie zastanowic nad budowaniem indywidualnego silnika w innym przypadku nie utrudniałbym sobie zycia. Andrzej a ty dalej z tym wczesnym wzwodem :) hehehe . Jesli mialbym sie spuszczac nad pojemnoscia wsadzilbym inny motor np 4.2 z rs6 . Tam to wczesnie wstaje :)
: 2010-04-19, 10:32
autor: aw69
Tam to wczesnie wstaje :)
I długo i dużo może

hahahahaha
: 2010-04-19, 10:33
autor: aw69
reasumując można kombinować na wszelakie sposoby z modami mechanicznymi w silniku....Trzeba tylko zadać sobie pytanie czy warto ?