Strona 1 z 1

S4 - analiza błedów i wykresu.

: 2012-01-17, 15:08
autor: urban
Po sugestii deSignera pozwoliłem sobie założyć nowy temat w dziale technicznym.
Temat dotyczy auta z linku: http://sportaud.vot.pl/viewtopic.php?p=20003 .
Całkiem przypadkiem wybrałem się na hamownie i wyszedł wynik: 291,8 ps i 394 Nm. Koledzy w temacie sugerowali, że auto może być po sofcie tylko coś jest z nim nie tak. Gdy kupowałem samochód nie było nic wiadomo na temat ewentualnego softu.

Obrazek

Audi odpala bez problemów, trzyma stałe obroty, nie zaobserwowałem żadnego poszarpywania, czy falowania, spalanie w normie.
Po sugestiach, że może być coś nie tak razem ze Znajomym sczytałem błędy VCDS'em i wyszło Nam coś takiego:

Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 D
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05711
Work Shop Code: WSC 06325
VCID: 2B5E1B28B55F2644
5 Faults Found:

17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
P1519 -- 35-10 - - - Intermittent
17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Limit Reached
P1456 -- 35-10 - - - Intermittent
17879 - EVAP Leak Detection Pump: Short to Plus
P1471 -- 35-10 - - - Intermittent
17874 - Metering Pump for Particle Filter (V135): Open or Short to Ground
P1466 -- 35-10 - - - Intermittent
17883 - EVAP Leak Detection Pump: Malfunction / No Signal
P1475 -- 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Po dwóch-trzech dniach sprawdziliśmy błędy ponownie i otrzymaliśmy:

Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 D
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05711
Work Shop Code: WSC 06325
VCID: 2B5E1B28B55F2644
3 Faults Found:

17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
P1519 -- 35-10 - - - Intermittent
17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal
P1455 -- 35-10 - - - Intermittent
17879 - EVAP Leak Detection Pump: Short to Plus
P1471 -- 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Usunęliśmy błędy i dodatkowo sprawdziliśmy jeszcze zawory DV okazało się, że moje kwalifikują się do wymiany, sprawdziliśmy doładowanie na moich zaworach DV wyszło 0.5 bara, na zaworach pożyczonych od Znajomego z 1.8T 0.8 bara.
Zdaję sobie sprawę, że diagnoza auta przez internet wydaje się dość kłopotliwa, ale może mógłby ktoś rzucić na to okiem, może nie jest to nic kłopotliwego, z czym nie mógłbym sobie sam poradzić?

: 2012-01-19, 16:53
autor: Majkel
Wszystko błędy sporadyczne i wszystkie związane z czujnikami... nie masz wilgoci w aucie / otoczeniu, sprawdź też jak tam z żywotem akumulatora bo też może powodować problemy przy niskich temp. jak obecnie.

: 2012-01-19, 17:21
autor: sebastian855
urban pisze:17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
P1519 -- 35-10 - - - Intermittent
przepustnica, sprawdź podpięcie kabli do przepustnicy, wyczyść dokładnie, potem adaptacja vagiem ( do adaptacji musisz nie mieć ani jednego błędu w sterowniku )
urban pisze:17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal
P1455 -- 35-10 - - - Intermittent
czujnik temp. spalin masz do wywalenia, kup nowy lub elektronikę na podmiankę.
urban pisze:17879 - EVAP Leak Detection Pump: Short to Plus
P1471 -- 35-10 - - - Intermittent
To chyba coś z systemem SAI, ale nie mam pewności.

: 2012-01-19, 21:58
autor: Majkel
Camshaft Adjustment - przepustnica ? o.O raczej sterowanie rozrządu :)

EVAP to układ przewietrzenia par paliwa

Intermittent jak już napisałem błąd sporadyczny. Bardzo wątpliwa jest potrzeba wymiany ; )
Urban sprawdź najpierw akku i wtyczki może przy okazji wyczyść jak wiesz jak zlokalizować poszczególne czujniki.

: 2012-01-20, 12:23
autor: sebastian855
Majkel pisze:Camshaft Adjustment - przepustnica ? o.O raczej sterowanie rozrządu :)
Sory, mój bład, oczywiście masz rację ;-)

: 2012-01-20, 15:46
autor: urban
Dzięki za podpowiedzi. Generalnie to chyba już bliżej niż dalej będzie.
Wczoraj odebrałem nowe zawory DV, które zostały wymienione. Dodatkowo wymieniony został jeden przewód podciśnieniowy.
Co do błędu 17927 okazało się, że jakimś cudem wypięła się wtyczka z zaworu N205, więc mam nadzieję, że ten błąd będzie z głowy.
Na tą chwilę pozostaje błąd EGT, także sprawa jest już jaśniejsza i wiadomo, co dalej.
Z wilgocią, czy akumulatorem nie ma problemów ;-) .

: 2012-01-20, 18:37
autor: sportmile
wymien egt

: 2012-01-20, 19:06
autor: Majkel
urban pisze: Co do błędu 17927 okazało się, że jakimś cudem wypięła się wtyczka z zaworu N205, więc mam nadzieję, że ten błąd będzie z głowy.
Pierwszy raz się z czymś takim spotykam, żeby przy wypiętej wtyczce wywalało błąd sporadyczny. Ale człowiek uczy sie całe życie;]

: 2012-02-06, 01:00
autor: nosb
Do wymiany czujnik/elektronika EGT ( tnie moc przez to ) wiec na pewno po tym bedzie sporo zywsze auto. Druga sprawa to czujnik walka rozrzadu : jesli adam robil rozrzad to raczej prawidlowo wiec nawala czujnik/napinacz ( zmien na nowy albo wyczysc wtyczke bank 1 to strona pasazera z tego co kojarze) .

EGT od strony pasazera.

Evap generalnie mozna a upartego olac nie powinien generowac strat mocy.

Auto na 100% jest z softem.

EDIT : sorka nie przeczytalem tematu tylko pierwszy post :)

Bedzie wywalalo sporadycznie bo na tej wtyczce jest stycznik prosty a nie jakas cewka zliczajaca impulsy np :) I nie zawsze jest obwod zamkniety/otwarty ;)

Takze zmieniaj EGT i ciesz sie 300+ i 1,1 doladowania ;)

: 2012-02-06, 23:35
autor: urban
Dzięki jeszcze raz Panowie za sugestie i za pomoc :-) !
nosb tak, jak napisałem wcześniej właśnie okazało się, że była wtyczka wypięta z zaworu N205, może się po prostu poluzowała, grunt, że błąd 17927 udało się łatwo i szybko usunąć. Adama nie śmiałbym absolutnie podejrzewać o niekompetencje przy poprzednich naprawach ;-) .
Błąd dotyczący EVAP zniknął po wymianie zaworów DV.
W poprzednią środę wymieniłem 2 sztuki czujników EGT, zostały usunięte błędy i auto w moim odczuciu wyraźnie odżyło. Wydawało się, że jedzie szybciej, żwawiej niż wcześniej, choć wiadomo może to tylko złudzenie.
Wybrałem się jeszcze raz na hamownie i wyszło coś takiego:

pierwszym razem 272,7 ps, 402,7 Nm (auto prawdopodobnie "niedokręcone" do końca)

Obrazek

i za drugim razem 267,9 ps, 403,9 Nm

Obrazek

Ogółem gdyby nie poprzedni wykres to powinienem się cieszyć z takich wyników, bo wyszła seria, ale patrząc na poprzedni pomiar trochę daje do zastanowienia, bo choć moment, jeżeli chodzi o wartość maksymalną jest większy o tyle jego przebieg wydaje się być trochę gorszy, no i moc niższa. To oczywiście tylko moje domysły :-) .
Mógłby ktoś rzucić fachowym okiem na te wykresy, czy coś można z nich odczytać, zauważyć?
Dzisiaj jeszcze raz ze Znajomym sprawdziliśmy błędy i błędów brak. Doładowanie sprawdzone VCDS'em pokazuje ok. 0.7 bara przy obecnych warunkach temperaturowych. Z takich może dość istotniejszych parametrów to odczyty z przepływomierza pod pełnym obciążeniem wynosiły maksymalnie ok. 197,86 g/s przy doładowaniu 0,25 bara, a otwarcie zaworu N75 w tym momencie wynosiło ok. 39,2 % (N75 raz maksymalnie 95,3% przy doładowaniu 0,7 bara), jeśli dobrze zanotowałem to, co przekazał mi Znajomy.
Podsumowując od początku tematu (pierwszego wykresu) w aucie zostało wymienione: 2 szt. zaworów DV, jeden przewód podciśnieniowy (z zaworów DV wychodzą przewody podciśnieniowe i łączą się w jeden przewód, który został wymieniony, wydawał się nie do końca szczelny/przecierał się), wpięta wtyczka do zaworu N205, 2 sztuki czujników EGT.
Podobnie, jak wcześniej wspominałem tak i teraz samochód nie ma problemów z odpalaniem, nie zaobserwowałem żadnego falowania obrotów, szarpania, etc.
I teraz chyba zasadnicze pytanie pozostaje, czy jest czego jeszcze szukać, bo moc wprawdzie względem poprzedniego wykresu jest niższa, czy jeździć i nie przejmować się?

: 2012-02-07, 01:55
autor: nosb
Przyslij mi sterownik to zrobie z nim porzadek :) Bo po hamowni i booscie masz wzorową seryjke ( dziwne :shock: )