S4 - analiza błedów i wykresu.
: 2012-01-17, 15:08
				
				Po sugestii deSignera pozwoliłem sobie założyć nowy temat w dziale technicznym. 
Temat dotyczy auta z linku: http://sportaud.vot.pl/viewtopic.php?p=20003 .
Całkiem przypadkiem wybrałem się na hamownie i wyszedł wynik: 291,8 ps i 394 Nm. Koledzy w temacie sugerowali, że auto może być po sofcie tylko coś jest z nim nie tak. Gdy kupowałem samochód nie było nic wiadomo na temat ewentualnego softu.

Audi odpala bez problemów, trzyma stałe obroty, nie zaobserwowałem żadnego poszarpywania, czy falowania, spalanie w normie.
Po sugestiach, że może być coś nie tak razem ze Znajomym sczytałem błędy VCDS'em i wyszło Nam coś takiego:
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 D
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05711
Work Shop Code: WSC 06325
VCID: 2B5E1B28B55F2644
5 Faults Found:
17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
P1519 -- 35-10 - - - Intermittent
17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Limit Reached
P1456 -- 35-10 - - - Intermittent
17879 - EVAP Leak Detection Pump: Short to Plus
P1471 -- 35-10 - - - Intermittent
17874 - Metering Pump for Particle Filter (V135): Open or Short to Ground
P1466 -- 35-10 - - - Intermittent
17883 - EVAP Leak Detection Pump: Malfunction / No Signal
P1475 -- 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Po dwóch-trzech dniach sprawdziliśmy błędy ponownie i otrzymaliśmy:
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 D
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05711
Work Shop Code: WSC 06325
VCID: 2B5E1B28B55F2644
3 Faults Found:
17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
P1519 -- 35-10 - - - Intermittent
17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal
P1455 -- 35-10 - - - Intermittent
17879 - EVAP Leak Detection Pump: Short to Plus
P1471 -- 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Usunęliśmy błędy i dodatkowo sprawdziliśmy jeszcze zawory DV okazało się, że moje kwalifikują się do wymiany, sprawdziliśmy doładowanie na moich zaworach DV wyszło 0.5 bara, na zaworach pożyczonych od Znajomego z 1.8T 0.8 bara.
Zdaję sobie sprawę, że diagnoza auta przez internet wydaje się dość kłopotliwa, ale może mógłby ktoś rzucić na to okiem, może nie jest to nic kłopotliwego, z czym nie mógłbym sobie sam poradzić?
			Temat dotyczy auta z linku: http://sportaud.vot.pl/viewtopic.php?p=20003 .
Całkiem przypadkiem wybrałem się na hamownie i wyszedł wynik: 291,8 ps i 394 Nm. Koledzy w temacie sugerowali, że auto może być po sofcie tylko coś jest z nim nie tak. Gdy kupowałem samochód nie było nic wiadomo na temat ewentualnego softu.

Audi odpala bez problemów, trzyma stałe obroty, nie zaobserwowałem żadnego poszarpywania, czy falowania, spalanie w normie.
Po sugestiach, że może być coś nie tak razem ze Znajomym sczytałem błędy VCDS'em i wyszło Nam coś takiego:
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 D
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05711
Work Shop Code: WSC 06325
VCID: 2B5E1B28B55F2644
5 Faults Found:
17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
P1519 -- 35-10 - - - Intermittent
17864 - Exhaust Gas Temp Regulation for Bank 1: Limit Reached
P1456 -- 35-10 - - - Intermittent
17879 - EVAP Leak Detection Pump: Short to Plus
P1471 -- 35-10 - - - Intermittent
17874 - Metering Pump for Particle Filter (V135): Open or Short to Ground
P1466 -- 35-10 - - - Intermittent
17883 - EVAP Leak Detection Pump: Malfunction / No Signal
P1475 -- 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Po dwóch-trzech dniach sprawdziliśmy błędy ponownie i otrzymaliśmy:
Address 01: Engine Labels: 078-907-551-AZA.lbl
Control Module Part Number: 8D0 907 551 D
Component and/or Version: 2.7l V6/5VT G 0002
Software Coding: 05711
Work Shop Code: WSC 06325
VCID: 2B5E1B28B55F2644
3 Faults Found:
17927 - Camshaft Adjustment; Bank 1: Malfunction
P1519 -- 35-10 - - - Intermittent
17863 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Implausible Signal
P1455 -- 35-10 - - - Intermittent
17879 - EVAP Leak Detection Pump: Short to Plus
P1471 -- 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Usunęliśmy błędy i dodatkowo sprawdziliśmy jeszcze zawory DV okazało się, że moje kwalifikują się do wymiany, sprawdziliśmy doładowanie na moich zaworach DV wyszło 0.5 bara, na zaworach pożyczonych od Znajomego z 1.8T 0.8 bara.
Zdaję sobie sprawę, że diagnoza auta przez internet wydaje się dość kłopotliwa, ale może mógłby ktoś rzucić na to okiem, może nie jest to nic kłopotliwego, z czym nie mógłbym sobie sam poradzić?

 !
 !

 )
  )