Strona 1 z 1

Sterownik silnika, jaki pasuje?

: 2011-12-15, 11:58
autor: sebastian855
Witam.
Po przekładce skrzyni na manual,
został mi jeden problem do osunięcia, do rzeczy:
Sterownik silnika nie da się przekodować po manualna skrzynie,
i ze sterownikiem abs mam podobny problem.
Wiecie może czy sterownik z s4 pasuje do a6?
Jakich numerów szukać?
Może ktoś z Was ma wolny i chciałby się go pozbyć?
Te same pytanie dotyczą pompy abs.

: 2011-12-15, 12:09
autor: Flyer
nie wierze, ze trzeba zmieniac sterownik abs.
wystarczy zmienic/sflashowac ecu na soft od manuala.
ecu do s4 spokojnie podejdzie, ostatnio sprzedalem ecu od a6 wlasnie do s4.

: 2011-12-15, 12:19
autor: sebastian855
Czyli jak zmienię ECU to sterownik abs będzie dał się przekodować?
Problem w tym polegał na tym że żadne kodowanie nie zostało przyjęte.
po każdej próbie kodowania sterownik wracał do pierwotnych ustawień.
Ten sam problem z ECU, nie da się go przekodować na manual, bo żadnego kodowania nie przyjmuje.
Co radzisz?

: 2011-12-15, 12:26
autor: Flyer
To jest temat dla tunera. U mojego brata w 2.5TDI po zmianie skrzyni z tipa na manual tez byly jaja, auto nie pracowalo normalnie. Nosb wsadzal kilka roznych ecu (m.in. od manuali), a wystarczylo jechac na 2 godzinki do Diagtronika i na ori ecu opanowali temat...

: 2011-12-15, 12:30
autor: sebastian855
Flyer, auto stoi teraz u tunera, tylko problem w tym że on mówi że ten ECU się nie nadaje,
że musi być nowszy, bo mój ECU to jeden z pierwszych,
rok 1999 jeszcze na 2 sondach.

: 2011-12-15, 12:54
autor: Flyer
co to za tuner ? ;)

: 2011-12-15, 14:07
autor: sebastian855
Auto stoi u GTO.
Czytałem tez na innych forach że nie koniecznie się da przekodować, podobno niektóre stare sterowniki są jednorazowego kodowania i przekodowanie ich nie jest możliwe nawet VASem.
Zarówno abs jak i ECU.
Pytanie tylko czy każdy nowszy sterownik abs podejdzie, czy muszę całą pompę wymieniać? I jak z podłączeniem, czy wtyczka i kable są takie same?

: 2011-12-15, 15:01
autor: Flyer
Myslalem, ze stoi u jakiegos domoroslego elektryka, jesli GTO, to wie co robi w tym temacie ;)

: 2011-12-15, 15:17
autor: sebastian855
Teraz tylko pytanie czy pompa z s4 będzie pasować, czy muszę szukać czegoś innego.

: 2011-12-15, 15:44
autor: Flyer
Ja bym kupil ecu i pompe z A6, z S4 beda drozsze i trudniej dostepne.

: 2012-01-15, 11:59
autor: sebastian855
W temacie się trochę ruszyło, ;-)
udało mi się opanować temat ESP/ABS, sterownik zakodowany poprawnie,
ale dalej ESP i ABS nie działa , bo został jeszcze temat ECU,
dalej jest pod automata , i nie da się go przekodować za cholerę.
Nie zostaje mi nic jak tylko kupić ECU z manuala.
Może ktoś z Was ma na sprzedaż takowe?
Moje ma końcówkę numeru 551 i najlepiej jakby było z takim samym,
chyba że wiecie że podejdzie z innym to nie ma problemu ;-)
Po podmiance ECU wystarczy przełożyć Eprom z mapą i powinno to wszystko działać?
Czy o czymś zapomniałem?
Pozdro

: 2012-01-15, 12:47
autor: Flyer
Wszystkie ECU maja koncowke 551 :)

Tylko nie kupuj pierwszego lepszego, bo sie zdziwisz jak przyjdzie Ci z immo3 i tylko wyrzucisz kase w bloto...

Nie pamietam ktore maja immo2, ale na pewno 551B, bo mialem taki i sprzedalem (jezdzi teraz w forumowej S4).

Nie sugeruj sie tez rocznikami ECU, bo np. u mnie jest ecu z 2001 i ma immo3, a ten z koncowka B byl z 2002 :-?

: 2012-01-15, 12:49
autor: sebastian855
No właśnie mi chodzi o ecu z immo2,
bo do nowszego bym musiał auto stroić od nowa :)

Jest jak sprawdzić który ma immo2 a który immo3? ;-)

: 2012-01-15, 12:50
autor: Flyer
sebastian855 pisze:No właśnie mi chodzi o ecu z immo2,
bo do nowszego bym musiał auto stroić od nowa :)

Jest jak sprawdzić który ma immo2 a który immo3? ;-)
Bez podpiecia ECU do kompa nie sprawdzisz.
Poszukaj w sieci, moze gdzies jest jakies info...

: 2012-01-15, 12:59
autor: sebastian855
Ok, dzieki :-)

Jakby ktoś miał ECU na zbyciu do dajcie znaka ;-)