Strona 1 z 1

Czujnik położenia wałka (G163)

: 2020-09-03, 14:20
autor: RobertZ1993
Cześć!

Mam takie techniczne pytanko.
Błąd z VCDS: 17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163): Open Short to Plus

Bank 1 to strona pasażera, Bank 2 to strona kierowcy, mam rację?

Wg oznaczeń z opisu silnika S4 B5:
Obrazek
Obrazek

Wychodzi, że czujnik położenia wałka G163 zlokalizowany jest na głowicy pasażera, czyli na Bank'u 1. Jego odpowiednikiem na stronie kierowcy, czyli na Bank'u 2 jest czujnik położenia wałka G40.

Błąd opisany wg RossTech'a, wskazuje na czujnik położenia wałka G163, zlokalizowany na Bank'u 2. Czyli coś tu jest nie tak...

Tutaj pojawia się moje pytanie, któremu czujnikowi należy się przyjrzeć? Temu na głowicy kierowcy czy temu na głowicy pasażera?

Z góry dzięki za odpowiedź.

Pozdrawiam, Robert

[ Dodano: 2020-09-03, 14:20 ]
Żodyn jegomość się nie orientuje?

: 2020-09-03, 20:13
autor: daniel.c
Wygląda, że gdzieś może być pomyłka w opisie. Albo w docu albo w opisie błędów Ross-Tech.
Błąd masz rodzaju "Open Short to Plus" więc najlepiej odpiąć raz jeden raz drugi czujnik i namierzyć którego błąd dotyczy.

: 2020-09-04, 08:42
autor: RobertZ1993
daniel.c pisze:Wygląda, że gdzieś może być pomyłka w opisie. Albo w docu albo w opisie błędów Ross-Tech.
Dokładnie, przejrzę jeszcze etykiety z różnych wersji, może uda się coś wykminić.
daniel.c pisze:Błąd masz rodzaju "Open Short to Plus" więc najlepiej odpiąć raz jeden raz drugi czujnik i namierzyć którego błąd dotyczy.
Masz na myśli odpięcie jednego z czujników i obserwowanie czy wywali ten sam błąd czy jakiś inny?

: 2020-09-04, 10:18
autor: daniel.c
Tak dokładnie.
Odpinasz raz jeden raz drugi i wywali Ci błąd G163 lub G40.

: 2020-09-16, 23:02
autor: RobertZ1993
Dla potomności... W VCDSie wygląda to w ten sposób:
- 17800 - Camshaft Position Sensor Bank 2 (G163) Open Short to Plus: dotyczy CPW na głowicy KIEROWCY;
- 17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus: dotyczy CPW na głowicy PASAŻERA;

Ogólnie rzecz ujmując, VCDS (Ross-Tech) ma odwrotnie oznaczone te czujniki:
- G40 = Bank 1 (PASAŻER)
- G163 = Bank 2 (KIEROWCA)

Mam jeszcze jedno pytanie, czy te czujniki mają jakąś regulację? Jest możliwość przekręcenia ich o zakres jakiś 3*, jak je poprawie ustawić?

: 2020-09-18, 08:28
autor: mistrzu.wodzu
Bank 1 to jest zawsze strona pasażera, Bank 2 kierowcy. Nic nie jest pomylone.

: 2020-09-18, 10:08
autor: RobertZ1993
mistrzu.wodzu pisze:Bank 1 to jest zawsze strona pasażera, Bank 2 kierowcy. Nic nie jest pomylone.
Spójrz sobie na oznaczenia G40 i G163 w DOC'u (post #1) i opisy błędów w VCDS (post #5).

Błąd 17746 nie wskazuje Bank'u, wskazuje tylko na czujnik G40, który według datasheet'u znajduje się na głowicy kierowcy, więc może się to okazać mylące, bo ww. błąd dotyczy CPW na głowicy pasażera ;)

Krótko rzecz ujmując, Bank'i nie są pomylone, jedynie niejednolite są oznaczenia CPW między DOC i opisem błędów w VCDS.