Strona 1 z 2
Zakup Audi R8 V10 Type 42
: 2020-06-29, 21:09
autor: Foinix
Hej!
Jestem na kupnie Audi R8 i w związku z tym mam kilka pytań do pasjonatów Audi :)
Decyzja już zapadła i w grę wchodzi tylko i wyłącznie V10, rocznik raczej przedlift czyli do 2012 z sekwencyjną skrzynią R-Tronic.
1. Silnik
- Standardowo syf w kolektorze i problematyczne klapki jak we wszystkich FSI ?
- Coś jeszcze powinienem wiedzieć ?
- Panewki rozrząd ?
- Przy jakim przebiegu zainteresować się czyszczeniem kolektora ?
- Czy to prawda że silnik Audi na standardowym sofcie jest zdławiony w taki sposób że przepustnica nie otwiera się na 100% przy wysokich obrotach ? (zabieg marketingowy żeby R8 nie było szybsze od Lamborghini)
2. Skrzynia
- Problemy z hydrauliką albo sterowaniem ?
- Czy jest wymagana adaptacja sprzegła ? Jeśli tak to jakie oprogramowanie to obsłuży ?
3. Zawieszenie
- Czy regenerować Magnetic Ride jak już się wyleje czy zmienić lepiej na gwint bo po regeneracji znowu się wyleje ?
Chyba narazie tyle... Mam nadzieje że mi wybaczycie tę listę pytań, ale nie mam kogo innego pytać

: 2020-07-01, 17:40
autor: Arturro385
Kup se golfa R 32. Trzyma moc lepiej jedzie nie ma problemów opisanych przez ciebie
: 2020-07-01, 21:38
autor: Foinix
Dziękuję za radę i twoje spostrzeżenia, ale jednak wolę R8
: 2020-07-02, 07:46
autor: SID
zakładam że chcesz zakupić R8 z przebiegami +80 tyś km bo te bolączki występują przy tych przebiegach
80 tyś km dla R8 to tak jakby inne auto miało 150-160 tyś już
Skrzynia działa jakby była zepsuta, taki urok pierwszych aut na rynku z skrzynią w tyle
nie patrzeć na to bo auto i tak do lansu, demona prędkości z niego nie zrobisz, chyba że na autostradzie
koszt zawieszenia to kilkanaście tyś zł
Warunkowo wydech do zmiany, auto ma go być słychać i widać
: 2020-07-02, 09:09
autor: emay
zrobisz demona prędkości instalując twin turbo.
: 2020-07-02, 16:35
autor: Foinix
Demon prędkości... Zawsze znajdzie się ktoś szybszy... Dla mne wystarczają te niecałe 4 sec do 100 i niecałe 10 sec do 200. Auto ma dawać radość z jazdy.
Szukam auta z przebiegiem max 50 tys.
W poprzedni weekend jeździłem jednym egzemplarzem z przebiegiem 37 tys. z wydechem Capristo i być może właśnie je kupię...
Co do syfu w kolektorze to słyszałem że już przy 50 tys. trzeba to czyścić.
Magnetic Ride potrafi się wylać od samego stania, nie zaleznie od przebiegu. Podejrzewam że problem jest z uszczelniaczami. Więc wole się nastawić na to że w kazdej chwili będzie do roboty...
Jeśli skrzynia działa jak zepsuta przy 80 tys. to pewnie znaczy że nikt dawno nie robił adaptacji sprzegła. Wielu ludzi nie wie nawet o takiej procedurze.
: 2020-07-03, 08:22
autor: przemek530d
skąd info że poniżej 10s do 200? wg zeperfs min. poniżej 13s do 200
: 2021-04-07, 13:14
autor: Foinix
przemek530d pisze:skąd info że poniżej 10s do 200? wg zeperfs min. poniżej 13s do 200
mój błąd, polift 550 hp z S-tronik robi 10.2
9.1 robi dopiero druga generacja
przedlift ma mniej koni i nieco wolniejszą skrzynię, ale można sporo to poprawić odpowiednim softem, zarówno skrzynie jak i moc
ale tak jak napisałem... prędkość nie jest dla mnie priorytetem.... fajnie jakby ktoś potrafił odpowiedzieć na moje pytania z pierwszego posta
[ Dodano: 2021-04-07, 13:14 ]
Poszukiwania trochę trwały... Ostatecznie początkiem grudnia w szopie zaparkowało V10 Plus z końca 2012 roku
W efekcie, brak problemów z zawieszeniem bo jest konwencjonalne :)
S-tronic mam nadzieje będzie działać bezproblemowo... W ostatni weekend wymieniony filtr i olej...
Pozostaje zmienić wydech

: 2021-04-08, 13:23
autor: emay
dawaj fote nie pierdol

: 2021-04-09, 13:20
autor: Foinix
: 2021-04-09, 16:15
autor: mistrzu.wodzu
Piękna sztuka.
Przebieg i stan - miodzio :)
: 2021-04-09, 16:23
autor: Foinix
fajnie że się podoba...
naszukałem się :D
: 2021-04-10, 12:46
autor: emay
Bardzo dobrze zadbany egzemplarz, pogratulać. Czy przy okazji konwersji robiłeś może pomiary przed i po ? Jak mocno zmniejszyla sie strata mocy przenoszona na kola ?

: 2021-04-10, 13:32
autor: SID
ładna sztuka, mi brakuje V10

: 2021-04-11, 12:34
autor: Foinix
emay pisze:Czy przy okazji konwersji robiłeś może pomiary przed i po ? Jak mocno zmniejszyla sie strata mocy przenoszona na kola ?

Aż tak bardzo nie wnikałem. Myślę najlepszym weryfikatorem będzie sprawdzenie czasów 100 - 200.
Niestety przed konwersją też nie sprawdzałem czasów, więc muszę się oprzeć o dane fabryczne.
Ogólnie to kupiłem auto 5 grudnia. Prawie na Mikołajki :D
Wróciłem do domu po 300 km trasie z dużym szczęściem do okna pogodowego. Było powyżej 0 i bez śniegu na drodze. I to była moja pierwsza i ostatnia podróż "Quattro".
Z garażu auto wyjechało dopiero teraz początkiem kwietnia. Odrazu pojechałem na serwis wymienić oleje i filtry i zrobić konwersję na RWD.
Plus jest tego taki że od początku uczę się żyć z RWD.
13 lat jeździłem BMW (nadal jeżdżę czasem bo żona ma) w tym różnymi modelami M3. Ale jazda z centralnie umieszczony V10 różni się od wszystkiego innego.