Strona 1 z 1

Wypadanie zapłonu przy przepinaniu biegu.

: 2020-05-12, 19:51
autor: Heseam
Witam, może ktoś pomoże bo już mam dość, mianowicie s4 b5 agb przedlift, silnik po kapitalnym remoncie, tulejowane cylindry nowe pierścienie, panewki, głowice po portingu z nowymi zaworami, kute korby, dosłownie motor nowy, osprzęt także, cewki r8 świece nowe 7q, turbo k04 rs4 po regeneracji, DV nowe rs4 n75 nowy, fmic cały sztywny dolot , wtryski simens 630cc w skrócie z samochodu stara została tylko wiazka i ecu.. w auto wpakowane 50Tys, wyszło 440km 660nm flatshift+ lc jedzie ogólnie bardzo fajnie, AAlE! Przy przepięciu biegu czy to z flata czy normalnie, wypada zapłon przez ok 1s jest to straszne i dużo traci na osiągach, przy ruszaniu lc to samo, ruszamy wciskam sprzęgło do zmiany biegu i zapłon wypada, czuć to i słychać bo auto poprostu przestaje jechać i po chwili wszystko wraca do normy i idzie ogniem aż do kolejnej zmiany biegów... jeśli używamy flatshifta to już wgle jest tragedia bo za każdym razem się to dzieje bez potrafi czasem normalnie przepiąć bieg, ratujcie panowie bo już niemam z mechanikiem pomysłów :/ Sterownik bez podglądu na wypadanie zapłonu także nwm czy wypada losowo czy któryś cylinder, kompresja na każdym cyl 13-13.5, podmieniłem już świece cewki, dvki nawet gruszki z turbin wymieniłem i bez jakiej kolwiek poprawy :/, mam małe podejrzenie i chyba ostatni nadzieja, mianowicie zauważyłem dość mocne spadki napięcia szybkiej jeździe, normalnie jak jadę to jest to ok 13.5-14v a spadki są do nawet 12.8v nie wiem czy to może być powód ale może alternator ?? Dziękuje za każda sugestie

: 2020-05-12, 21:38
autor: vegetagt
a jak odepniesz czujnik sprzegla to jest to samo? Może sterownik ma z tym jakis problem

: 2020-05-12, 21:49
autor: Heseam
O tym nawet nie myślałem, mogę spróbować odpiąć, ale wtedy z flatshiftem nie sprawdzę

: 2020-05-12, 22:27
autor: kubawd
Miałem podobny problem, wypadanie zapłonu przez kilka/kilkanaście sekund po użyciu LC/Flatshifta. Do tego uszkadzały się czujniki doładowania(mapsensor) przy używaniu w.w. Póki co nie rozwiązałem tego problemu, wyrzuciłem wszelkie "strzały" z programu i jeździ :) Jest podejrzenie jakiegoś problemu z wiązką, niedługo będzie wyjmowany silnik i mam zamiar ją przy okazji dokładnie przejrzeć.

: 2020-05-12, 23:07
autor: vegetagt
esp wyłaczasz do FS? Czy twój przedlift nie ma?
Bo u mnie jak z właczonym ESP strzelisz z FSa, to jakoś durnie ścina moc. Musi być off :P

: 2020-05-13, 18:34
autor: Heseam
kubawd pisze:Miałem podobny problem, wypadanie zapłonu przez kilka/kilkanaście sekund po użyciu LC/Flatshifta. Do tego uszkadzały się czujniki doładowania(mapsensor) przy używaniu w.w. Póki co nie rozwiązałem tego problemu, wyrzuciłem wszelkie "strzały" z programu i jeździ :) Jest podejrzenie jakiegoś problemu z wiązką, niedługo będzie wyjmowany silnik i mam zamiar ją przy okazji dokładnie przejrzeć.
myśle ze to nie to, bez flatshift przy normalniej zmianie biegów tez zapłon wypada tylko odczuwalnie krócej

[ Dodano: 2020-05-13, 00:25 ]
vegetagt pisze:esp wyłaczasz do FS? Czy twój przedlift nie ma?
Bo u mnie jak z właczonym ESP strzelisz z FSa, to jakoś durnie ścina moc. Musi być off :P
esp brak, tu ewidentnej problem z zaplonem przy zmianie biegów, słychać to wyraźnie w pracy silnika

[ Dodano: 2020-05-13, 18:34 ]
vegetagt pisze:a jak odepniesz czujnik sprzegla to jest to samo? Może sterownik ma z tym jakis problem
dziwna sprawa, odpaliłem czujnik i teraz są cyrki, samochodu na postoju nie przegazuje bo automatyczne od 4K rpm się lc uruchamia, czyli sterownik widzi wciśnięte sprzęgło, a mało tego chciałem sprawdzić czy wypada zapłon a tu szok ruszam ja jedynce but i 4K rpm a ten zaczyna strzelać i zapłon cofać :o lc się uruchamia. W trakcje jazdy :o coś tu nie gra czy bez czujnika tak będzie ?

: 2020-05-13, 22:15
autor: vegetagt
czyli na odpietym czujniki musi widziec cały czas wciśnięte sprzęgło. Eh, to fail :D To bys musiał go wyjąć ze stelażu i pewnie wcisnąć, żeby myslal, ze pedał sprzegla jest odpuszczony :/

Nie wiem jak te nasze czujniki, ale jak w dupowozach 1.4/1.6 to robilem, to wcisnięcie wyjętego czujnika = rozwalenie go, także trzeba go pewnie przekręcic by bylo tak, jakby był zamontowany. Kurde ale eksperyment. Ciekawe, czy nie łatwiej by bylo np zewrzeć piny

: 2020-05-13, 22:37
autor: daniel.c
Trzeba odpiąć czujnik i w odpiętej wtyczce zewrzeć piny.
Ten czujnik jest zwarty normalnie. W momencie wciśnięcia sprzęgła robi się przerwa w obwodzie.

: 2020-05-14, 02:35
autor: Heseam
Ogarnalem to wcześniej i zrobiłem zworke na wtyczce i działa, i wydaje mi się ze problem z wypadaniem zapłonu znikł, jeszcze jutro dłużej pojeżdżę i sprawdzę, ale jeśli to pomogło to w czym problem ?🧐

: 2020-05-14, 02:51
autor: vegetagt
zacząłbym od zerknięcia w bloki pomiarowe, czy ecu prawidłowo widzi wciśnięcie sprzęgła, a potem spróbowałbym podmienić soft na seryjny (ewentualnie bez lc i fsa). Ewentualnie dać komuś innemu do weryfikacji, żeby rzucił okiem

: 2020-05-14, 03:03
autor: Heseam
Niemam wtrysków żeby przejść na seryjny soft, w blokach pomiarowych wciśnięcie sprzęgła widzi dobrze

: 2020-05-14, 03:25
autor: vegetagt
aż taka róznica, że na pół gwizdka nawet auto nie pojdzie?
A jak w seryjnym sofcie zmienisz tylko wydajnosc wtryskiwacza, to nie zadziała?

: 2020-05-14, 09:06
autor: Heseam
vegetagt pisze:aż taka róznica, że na pół gwizdka nawet auto nie pojdzie?
A jak w seryjnym sofcie zmienisz tylko wydajnosc wtryskiwacza, to nie zadziała?
No będzie go sporo zalewać, a ja w sofcie sam nic nie zmienię bo poprostu nie potrafię