Strona 1 z 1

Problemy z ESP.....

: 2010-03-11, 23:26
autor: DOGI
Panowie więc sprawa wygląda w ten sposób miałem dzwona, auto oberwało w przednie prawe koło błotnik i troche drzwi. Wymieniłem zwrotnice która się złamała w pół, w półosi został wymieniony przegub zewnętrzny. Po to aby auto wogóle mogło jeździć po pierwszej przejażdżce okazało się ze jest problem. W okolicach 100km/h na prostej drodze zaczyna się załączać ESP i przyhamowywuje auto - gdy wyłączymy ESP jedzie się normalnie.

Oddałem auto do mechanika, zrobili blacharkę, malowanie przy okazji wymienili amortyzatory przednie bo jeden był skrzywiony lekko wymienili wahacze na których wspierają się amortyzatory i wymienili także drążek kierowniczy który lekko się poddał. Zrobiono geometrię, wszystko poustawiali i zbieżność i cała geometria jest ok.

Jazda próbna i problem ten sam koło sety znowu interweniuje esp. Wybiło także jakiś błąd o czujniku położeniu kierownicy ale mechaniory wybadali także że prędkość poczas jazdy na wszystkich kołach prócz tego prawego przedniego jest taka sama tamte koło pokazuje większą prędkość co przy większych prędkościach narasta i wybija esp ponieważ różnica jest zbyt duża.

Padło podejrzenie na czujnik w kole ten od absu ale przekładka niczego nie zmieniła więc kolejne podejrzenie że firma robiąca półoś wybrała zły przegub ale ilość zębów się zgadza jedynie jakie można mieć zastrzeżenie to to że w pierścieniu orginalnym z lewego koła ( stary przebug z tego prawego został wyrzucony) dziurki w pierścieniu abs są bardzo dokładne pod względem kształtu a w nowym przegubie dziurki są troche kiepskie nie są tak super kształtne no i np najszersze przerwy na tym pierścieniu orginalnym mają po 3,1 mm szerokości a w tym nowym z prawej strony jedynie około 2,8mm .

Może ktoś coś podpowiedzieć bo nie wiem czy mam się pchać w kupno kolejnego przegubu czy może szukać gdzieś indziej??

Pozdro i zgóry dzięki :->

: 2010-03-11, 23:55
autor: nosb
Potrzebujesz zmienic sam ten pierscien na przegubie na stary ze starej poloski (zapewne ocalal) . One sa normalnei wymienne.Wbij np noz ostroznie miedzy pierscien a polosc i powinien zaczac odchodzic. Odleglosc miedzy zabkami na znaczenie bo wdg tego nalicza sobie predkosc sterownik abs i nie dziw sie ze wywala blad jak widzi ze 3 kola jada 100 km/h a czwarte np 120 :)

: 2010-03-12, 00:08
autor: DOGI
problem w tym że nie posiadam starego przegubu bo zakład który mi to robił wywalił to.

Może jest ktoś w posiadaniu starej półośki albo starego przegubu zewnętrznego na którym ma stary pierścień absu- chętnie go odkupie. Normalnie ręce mi już opadają..... :-/

: 2010-03-12, 00:28
autor: nosb
To skad wiesz jakie sa przerwy w starym i nowym ? Sprawdzales stronami ? Generalnie sam pierscien na 99% powinien byc taki sam w wiekszosci audi :)

No to ladnie dali ciala... WDG mnie jedziesz na jakis szrot z czesciami do vag i szukaj :) Powinienes znalesc:) Zdejmie sie to i ile ci powiedza ? 20-30 zl ?

: 2010-03-13, 13:25
autor: DOGI
sprawdzałem właśnie stronami specjalnie wyciągłem drugą półoś z drugiej strony wziąłem elektroniczną suwmiare i pomierzyłem co się da, wszystko jest ok oprócz wymiarów otworów na wieńcu. Dziś dzwonił mi mój mechanik że ma półoś z audi a6 1.8T z takim wińcem i faktycznie otwory są takie same więc zaraz w poniedziałęk jade przełożyć ten wieniec i zobaczymy co będzie :-)

: 2010-03-13, 22:54
autor: nosb
Bedzie dobrze nie ma innej opcji.Czasami sa podobne problemy jak np rowki sie w nim zabrudza :) Jak bylo mniej naciec to nie moglo to poprawnie dzialac :) Czujnik ABS do koronki na okolice 0,5-0,7 mm. ;-)

: 2010-04-06, 23:36
autor: Fox
Mam podobny problem.
Podpowie ktoś mi jak zdiagnozować na którym kole jest złe wskazanie prędkości???

: 2010-04-06, 23:43
autor: nosb
Vag prawde Ci powie :)

: 2010-04-27, 23:39
autor: adikrakow
względnie jakiś inny komputer diagnostyczny VAS, KTS