Strona 1 z 1

Kontrolka oleju s6 c5

: 2020-03-08, 18:18
autor: Mortiis
Witam, Pany podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka oleju na czerwono I tak przejechałem parę metrów zanim zgasilem auto, olej jest I nie jest przepracowany. Szykuje się kapitalka? Czy może czujnik padł? Nie mam możliwości podpięcie pod kompa bo nie jestem u siebie.

: 2020-03-08, 19:09
autor: Arthur
na kompie i tak nic nie zobaczysz, manometr zamiast czujnika i pomiar ciśnienia, może czujnik, okablowanie, niski poziom oleju, smok zatkany...

: 2020-03-09, 11:50
autor: Mortiis
Więc tak, dzisiaj odpaliłem i kontrolka znikła przejechałem sie kawałek i kontrolka się nie zapaliła, czekam na aż warsztat otworzą i na pomiar ciśnienia.

[ Dodano: 2020-03-09, 11:50 ]
Na chwile obecną nikt nie jest wstanie mi sprawdzić ciśnienia oleju bo nie ma miejsc :-/ a potrzebuje dostać się do pracy, z tego co zaobserwowałem to na biegu jałowym nic nie wyskakuje po przekroczeniu 2000 obr zapala się kontrolka ciśnienie oleju ale czasami gaśnie a czasami nie po zgaszeniu auta i odpaleniu nic się nie pojawia, dopiero znowu po przekroczeniu 2000 obr pojawia się kontrolka.

: 2020-03-09, 14:21
autor: vegetagt
znajac grupe VW, to po prostu poniżej 2 tys rpm nie jest mierzone ciśnienie oleju, stąd brak kontrolki.

: 2020-03-09, 14:47
autor: atom1
tak jest na bank ze dopiero powyzej 2 sie zapali :-)) czyli nic dobrego

: 2020-03-10, 05:40
autor: Mortiis
Panowie powiedzcie o co chodzi, w nocy przepaliłem ese i nic poczekałem aż się trochę zagrzeje lekko gaz do 2 tys nic, 2,5 tys nic, przegazowałem do 3 tys i później do 4 tys tez nic żadnej kontrolki, krótka jazda tak do 2,5 tys na biegu nic, i tak pojeździłem chyba z 40 kilometrów 20 miasto 20 autostrada i nic, i w tym momencie zgłupiałem bo na pewno samo się nie naprawiło, co nie zmienia faktu że jade na pomiar ciśnienia oleju, napiszcie jak to powinno być prawidłowo zrobione.

: 2020-03-10, 08:01
autor: RobertZ1993
Cześć!

Wykręcasz czujnik oleju, wkręcasz manometr do pomiaru ciśnienia.
Zaczynasz pomiar na zimnym silniku, sprawdzasz jakie wartości wskazuje manometr (bieg jałowy i zadane obroty).
W oczekiwaniu, aż silnik się rozgrzeje do temperatury kontrolujesz wskazania na manometrze (czy nie pojawiają się nagłe spadki).
Robisz pomiar na silniku rozgrzanym do temperatury roboczej (bieg jałowy i zadane obroty).
Porównujesz wyniki uzyskane zimnym i ciepłym silniku, na biegu jałowym i przy zadanych obrotach, z wartościami podanymi przez producenta (obroty przy jakich należy wykonywać pomiar oraz wartości jakie powinny być uzyskane na biegu jałowym i przy zadanych obrotach znajdziesz w "Sam naprawiam", ElsaWIN i AutoData).

Pozdrawiam, Robert