Wibracje, falowanie obrotów.
: 2020-01-04, 18:05
Cześć wszystkim,
nie mogę dojść do ładu z oooo. Proszę o pomoc. :)
Po remoncie skrzyni, dyfra, wału oraz wymiany dwumasy, sprzęgła+docisku(RS) i wszystkich przegubów na półosiach stwierdziłem, że jak szaleć to konkretnie. Kupiłem u SIDa jeszcze poduchy skrzyni z AKmotorsport. Po paru tygodniach na postoju zaczęło trząść. Na początku delikatnie... Potem to dyskoteka.
Wczoraj sprawdziłem poduchy skrzyni na oko i rękę. Są takie jak były na początku. Stwierdziłem, że jak je wyjąłem to zamontuje stare (2008r.).
Po wymianie pod tyłkiem i na kierownicy nie ma MOCNYCH wibracji, ale występują. Przy "dynamiczniejszej" jeździe lewarek ożywa(przy AK ładnie się trzymał).
Mody standardowe (K03H, 440cc, dw2000, SMIC, DP+wydech no i wirus).
Dodatkowo nowe cewki FSI+NGK PFR7Q, podciśnienia na sylikon (bez turbin jest tam straszny dostęp) + nowa OEM odma i zaworek.
Brak katów i 2ej sondy.
Auto bez błędów. Przy rozrządzie jakaś rolka szumi. Obroty na jałowym delikatnie falują.
Na wiosnę wymieniam gumy dolotu na silikon, rozrząd, uszczelniam czapki i michę oraz ogarniam obwodu chłodzenia + podciśnienia turbin.
Obroty falują od dłuższego czasu. Myślałem, że to układ zapłonowy. Sprawdziłem świece, 2 czarne. Następnie kompresja 12-12,5 na każdym cylindrze. Zmodyfikowałem instalację elektryczną pod cewki FSI. Kupiłem nowe cewki i świece. Po tej operacji silnik lepiej pracuje, obroty dalej falują, lecz z mniejszą amplitudą. Sterownik 551C bez detekcji missfire'ów...
Zastanawiam się czy wibracje na poliuretanach nie są wynikiem jakiegoś wypadania zapłonów(falowania obrotów). OEM guma to może to wychwyci/wytłumi.
Długie korekty w okolicach od -1% do -4%.
Przepływka ładnie pokazuje od 4/5 do 300/307. Zależy od pogody.
O co chodzi z tymi wibracjami?
Nieszczelny dolot?
Ktoś ma te poduchy i podzieli się wrażeniami z ich użytkowania?
Ja po dzisiejszym rozkładam ręce i zgłaszam się do Was z prośbą o pomoc.
nie mogę dojść do ładu z oooo. Proszę o pomoc. :)
Po remoncie skrzyni, dyfra, wału oraz wymiany dwumasy, sprzęgła+docisku(RS) i wszystkich przegubów na półosiach stwierdziłem, że jak szaleć to konkretnie. Kupiłem u SIDa jeszcze poduchy skrzyni z AKmotorsport. Po paru tygodniach na postoju zaczęło trząść. Na początku delikatnie... Potem to dyskoteka.
Wczoraj sprawdziłem poduchy skrzyni na oko i rękę. Są takie jak były na początku. Stwierdziłem, że jak je wyjąłem to zamontuje stare (2008r.).
Po wymianie pod tyłkiem i na kierownicy nie ma MOCNYCH wibracji, ale występują. Przy "dynamiczniejszej" jeździe lewarek ożywa(przy AK ładnie się trzymał).
Mody standardowe (K03H, 440cc, dw2000, SMIC, DP+wydech no i wirus).
Dodatkowo nowe cewki FSI+NGK PFR7Q, podciśnienia na sylikon (bez turbin jest tam straszny dostęp) + nowa OEM odma i zaworek.
Brak katów i 2ej sondy.
Auto bez błędów. Przy rozrządzie jakaś rolka szumi. Obroty na jałowym delikatnie falują.
Na wiosnę wymieniam gumy dolotu na silikon, rozrząd, uszczelniam czapki i michę oraz ogarniam obwodu chłodzenia + podciśnienia turbin.
Obroty falują od dłuższego czasu. Myślałem, że to układ zapłonowy. Sprawdziłem świece, 2 czarne. Następnie kompresja 12-12,5 na każdym cylindrze. Zmodyfikowałem instalację elektryczną pod cewki FSI. Kupiłem nowe cewki i świece. Po tej operacji silnik lepiej pracuje, obroty dalej falują, lecz z mniejszą amplitudą. Sterownik 551C bez detekcji missfire'ów...
Zastanawiam się czy wibracje na poliuretanach nie są wynikiem jakiegoś wypadania zapłonów(falowania obrotów). OEM guma to może to wychwyci/wytłumi.
Długie korekty w okolicach od -1% do -4%.
Przepływka ładnie pokazuje od 4/5 do 300/307. Zależy od pogody.
O co chodzi z tymi wibracjami?
Nieszczelny dolot?
Ktoś ma te poduchy i podzieli się wrażeniami z ich użytkowania?
Ja po dzisiejszym rozkładam ręce i zgłaszam się do Was z prośbą o pomoc.