Strona 1 z 1

RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie

: 2019-09-14, 22:08
autor: pioootr
Cześć, mam problem ze swoim RS6 i poproszę Was o pomoc.

Wymieniłem nie dawno nastawnik wałka rozrządu w lewej głowicy (bo grzechotał przy rozruchu). Przed naprawą i krótko po niej z autem nie było żadnych problemów, na komputerze żadnych błędów.

Po przejechaniu kolejnych 300 kilometrów od naprawy auto zaczęło podszarpywać, zaczęły falować obroty i nie zawsze chciało przyspieszać (czasami dobrze, a czasami jakby nie mógł zaskoczyć). Pojawiły się błędy: niewiarygodny sygnał z przepływomierzy, nie prawidłowy skład mieszanki (na obydwu bankach, początkowo za bogata, potem też błąd za uboga) oraz nieprawidłowy sygnał obciążenia silnika.

Po podłączeniu komputera zauważyłem za niskie wskazania z przepływomierzy, szczególnie lewego na wolnych obrotach oraz na jałowym biegu na nie co wyższych też (czasami lewa przepływka pokazywała wartość bliską zero, a zazwyczaj 1, 2 g/s mniej niż prawa). W trakcie jazdy zazwyczaj lewy przepływomierz pokazywał nieco więcej niż prawy.

W trakcie jazdy obserwowałem wartości ciśnienia doładowania. Czasami wartość aktualna pokrywała się ze specified boost pressure, a czasami, gdy przyspieszałem na 4 biegu od 2500 obr wartość aktualna była o 200 mbar niższa niż wymagana (dopiero po przekroczeniu 4000 obr te wartości zazwyczaj się pokrywały.

Zauważyłem też dość wysoką wartość obciążenia silnika (Engine Load) czasami około 20% na wolnych obrotach.

Poniżej log na szybko:
Grupy 002, 062, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_062_112xT2a.html (RS6)

Podpowiedzcie mi proszę, od czego zacząć szukać problemów, ewentualnie jakie kanały porządnie zlogować, aby wyjaśnić o co tutaj chodzi.

Pozdrawiam i liczę na Wasze wskazówki.

: 2019-09-15, 08:26
autor: emay
Pojechać tam gdzie Ci robili ten napinacz skoro po tym auto zaczęło kulać to może coś źle poskładali.

: 2019-09-15, 10:43
autor: kurpiu
Moze zle przeplywka weszla w mocowanie. Tam jest uszczelka moze tam zerknij.

: 2019-09-15, 14:21
autor: pioootr
emay pisze:Pojechać tam gdzie Ci robili ten napinacz
Sam robiłem ;-)

: 2019-09-15, 21:33
autor: marcin8585
to samo mialem, prawktycznie i dokladnie to co mowi Kurpiu, mialem zle wcisniete przeplywki i caly air box wystawal za wysoko i zwyczajnie lapalo lewizne, ale to pierwsze o czym mi powiedzial i okazalo sie trafne hyhy

: 2019-09-17, 21:17
autor: nivek
ewidentnie przepływomierz

: 2019-10-07, 21:20
autor: pioootr
Kurpiu i Marcin, mieliście rację - uszczelki sparciałe a AirBox latał sobie luźno i pewnie któraś przepływka wyskoczyła ze swego mocowania ...

Będzie dla innych:

Obrazek Obrazek

Chodzi o uszczelkę 13A = 077133428A (na pierwszym zdjęciu), zamówiłem też przelotki mocujące AirBox do kolektora ssącego (nr 12 = N10551301 na drugim zdjęciu)

Teraz AirBox siedzi ciasno i przepływki są na swoim miejscu, a RySik znowu zapie... aż miło :lol:


(części oczywiście dzięki uprzejmości Andrzeja)

Obrazek

: 2019-10-09, 17:33
autor: marcin8585
te gumeczki tez zamawialem, daj na jakis smar od srodka delikatnie zeby nie wcisnac ich w srodek kolektora, bo czesto tak mi sie dzialo zanim nie zastosowalem tego patentu

Re:

: 2021-10-20, 20:48
autor: patrykpizon
pioootr pisze: 2019-10-07, 21:20 Kurpiu i Marcin, mieliście rację - uszczelki sparciałe a AirBox latał sobie luźno i pewnie któraś przepływka wyskoczyła ze swego mocowania ...

Będzie dla innych:

Obrazek Obrazek

Chodzi o uszczelkę 13A = 077133428A (na pierwszym zdjęciu), zamówiłem też przelotki mocujące AirBox do kolektora ssącego (nr 12 = N10551301 na drugim zdjęciu)

Teraz AirBox siedzi ciasno i przepływki są na swoim miejscu, a RySik znowu zapie... aż miło :lol:


(części oczywiście dzięki uprzejmości Andrzeja)

Obrazek
Cześć. Skąd zamawiałes uszczelkę 13A? oryginał ASO czy są zamienniki ? Jakie koszta ? :)

Re: RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie

: 2021-10-21, 06:26
autor: SID
077133428A w ASO 200 zł ! i raczej jest już wycofane, dobierz w sklepie moto z zamiennika