RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie

4.2 V8 T / 5.0 V10 / 5.2 V10 / 4.0 V8 T

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Awatar użytkownika
pioootr
Posty: 58
Rejestracja: 2018-05-05, 19:52
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie

Post autor: pioootr »

Cześć, mam problem ze swoim RS6 i poproszę Was o pomoc.

Wymieniłem nie dawno nastawnik wałka rozrządu w lewej głowicy (bo grzechotał przy rozruchu). Przed naprawą i krótko po niej z autem nie było żadnych problemów, na komputerze żadnych błędów.

Po przejechaniu kolejnych 300 kilometrów od naprawy auto zaczęło podszarpywać, zaczęły falować obroty i nie zawsze chciało przyspieszać (czasami dobrze, a czasami jakby nie mógł zaskoczyć). Pojawiły się błędy: niewiarygodny sygnał z przepływomierzy, nie prawidłowy skład mieszanki (na obydwu bankach, początkowo za bogata, potem też błąd za uboga) oraz nieprawidłowy sygnał obciążenia silnika.

Po podłączeniu komputera zauważyłem za niskie wskazania z przepływomierzy, szczególnie lewego na wolnych obrotach oraz na jałowym biegu na nie co wyższych też (czasami lewa przepływka pokazywała wartość bliską zero, a zazwyczaj 1, 2 g/s mniej niż prawa). W trakcie jazdy zazwyczaj lewy przepływomierz pokazywał nieco więcej niż prawy.

W trakcie jazdy obserwowałem wartości ciśnienia doładowania. Czasami wartość aktualna pokrywała się ze specified boost pressure, a czasami, gdy przyspieszałem na 4 biegu od 2500 obr wartość aktualna była o 200 mbar niższa niż wymagana (dopiero po przekroczeniu 4000 obr te wartości zazwyczaj się pokrywały.

Zauważyłem też dość wysoką wartość obciążenia silnika (Engine Load) czasami około 20% na wolnych obrotach.

Poniżej log na szybko:
Grupy 002, 062, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_062_112xT2a.html (RS6)

Podpowiedzcie mi proszę, od czego zacząć szukać problemów, ewentualnie jakie kanały porządnie zlogować, aby wyjaśnić o co tutaj chodzi.

Pozdrawiam i liczę na Wasze wskazówki.
150 + 450 + 420 = 1020 KM
Awatar użytkownika
emay
Posty: 1407
Rejestracja: 2014-08-22, 10:06
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: emay »

Pojechać tam gdzie Ci robili ten napinacz skoro po tym auto zaczęło kulać to może coś źle poskładali.
kurpiu
Posty: 813
Rejestracja: 2011-08-17, 23:12
Lokalizacja: ozorków
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kurpiu »

Moze zle przeplywka weszla w mocowanie. Tam jest uszczelka moze tam zerknij.
FB; Gekon garage
Oficjalna dystrybucja podtlenku azotu.
Modyfikacje mechaniczne.
Hamownia 4x4
Awatar użytkownika
pioootr
Posty: 58
Rejestracja: 2018-05-05, 19:52
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pioootr »

emay pisze:Pojechać tam gdzie Ci robili ten napinacz
Sam robiłem ;-)
150 + 450 + 420 = 1020 KM
marcin8585
Posty: 200
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

to samo mialem, prawktycznie i dokladnie to co mowi Kurpiu, mialem zle wcisniete przeplywki i caly air box wystawal za wysoko i zwyczajnie lapalo lewizne, ale to pierwsze o czym mi powiedzial i okazalo sie trafne hyhy
Awatar użytkownika
nivek
Posty: 39
Rejestracja: 2019-03-24, 15:43
Lokalizacja: z Ameryki
Płeć:
Kontakt:

Post autor: nivek »

ewidentnie przepływomierz
Awatar użytkownika
pioootr
Posty: 58
Rejestracja: 2018-05-05, 19:52
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pioootr »

Kurpiu i Marcin, mieliście rację - uszczelki sparciałe a AirBox latał sobie luźno i pewnie któraś przepływka wyskoczyła ze swego mocowania ...

Będzie dla innych:

Obrazek Obrazek

Chodzi o uszczelkę 13A = 077133428A (na pierwszym zdjęciu), zamówiłem też przelotki mocujące AirBox do kolektora ssącego (nr 12 = N10551301 na drugim zdjęciu)

Teraz AirBox siedzi ciasno i przepływki są na swoim miejscu, a RySik znowu zapie... aż miło :lol:


(części oczywiście dzięki uprzejmości Andrzeja)

Obrazek
150 + 450 + 420 = 1020 KM
marcin8585
Posty: 200
Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
Lokalizacja: Łódź
Płeć:
Kontakt:

Post autor: marcin8585 »

te gumeczki tez zamawialem, daj na jakis smar od srodka delikatnie zeby nie wcisnac ich w srodek kolektora, bo czesto tak mi sie dzialo zanim nie zastosowalem tego patentu
patrykpizon
Posty: 1
Rejestracja: 2021-10-20, 20:44
Płeć:

Re:

Post autor: patrykpizon »

pioootr pisze: 2019-10-07, 21:20 Kurpiu i Marcin, mieliście rację - uszczelki sparciałe a AirBox latał sobie luźno i pewnie któraś przepływka wyskoczyła ze swego mocowania ...

Będzie dla innych:

Obrazek Obrazek

Chodzi o uszczelkę 13A = 077133428A (na pierwszym zdjęciu), zamówiłem też przelotki mocujące AirBox do kolektora ssącego (nr 12 = N10551301 na drugim zdjęciu)

Teraz AirBox siedzi ciasno i przepływki są na swoim miejscu, a RySik znowu zapie... aż miło :lol:


(części oczywiście dzięki uprzejmości Andrzeja)

Obrazek
Cześć. Skąd zamawiałes uszczelkę 13A? oryginał ASO czy są zamienniki ? Jakie koszta ? :)
Awatar użytkownika
SID
Posty: 4750
Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
Lokalizacja: Rzeszów
Płeć:
Kontakt:

Re: RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie

Post autor: SID »

077133428A w ASO 200 zł ! i raczej jest już wycofane, dobierz w sklepie moto z zamiennika
Obrazek
ODPOWIEDZ