RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie
RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie
Cześć, mam problem ze swoim RS6 i poproszę Was o pomoc.
Wymieniłem nie dawno nastawnik wałka rozrządu w lewej głowicy (bo grzechotał przy rozruchu). Przed naprawą i krótko po niej z autem nie było żadnych problemów, na komputerze żadnych błędów.
Po przejechaniu kolejnych 300 kilometrów od naprawy auto zaczęło podszarpywać, zaczęły falować obroty i nie zawsze chciało przyspieszać (czasami dobrze, a czasami jakby nie mógł zaskoczyć). Pojawiły się błędy: niewiarygodny sygnał z przepływomierzy, nie prawidłowy skład mieszanki (na obydwu bankach, początkowo za bogata, potem też błąd za uboga) oraz nieprawidłowy sygnał obciążenia silnika.
Po podłączeniu komputera zauważyłem za niskie wskazania z przepływomierzy, szczególnie lewego na wolnych obrotach oraz na jałowym biegu na nie co wyższych też (czasami lewa przepływka pokazywała wartość bliską zero, a zazwyczaj 1, 2 g/s mniej niż prawa). W trakcie jazdy zazwyczaj lewy przepływomierz pokazywał nieco więcej niż prawy.
W trakcie jazdy obserwowałem wartości ciśnienia doładowania. Czasami wartość aktualna pokrywała się ze specified boost pressure, a czasami, gdy przyspieszałem na 4 biegu od 2500 obr wartość aktualna była o 200 mbar niższa niż wymagana (dopiero po przekroczeniu 4000 obr te wartości zazwyczaj się pokrywały.
Zauważyłem też dość wysoką wartość obciążenia silnika (Engine Load) czasami około 20% na wolnych obrotach.
Poniżej log na szybko:
Grupy 002, 062, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_062_112xT2a.html (RS6)
Podpowiedzcie mi proszę, od czego zacząć szukać problemów, ewentualnie jakie kanały porządnie zlogować, aby wyjaśnić o co tutaj chodzi.
Pozdrawiam i liczę na Wasze wskazówki.
Wymieniłem nie dawno nastawnik wałka rozrządu w lewej głowicy (bo grzechotał przy rozruchu). Przed naprawą i krótko po niej z autem nie było żadnych problemów, na komputerze żadnych błędów.
Po przejechaniu kolejnych 300 kilometrów od naprawy auto zaczęło podszarpywać, zaczęły falować obroty i nie zawsze chciało przyspieszać (czasami dobrze, a czasami jakby nie mógł zaskoczyć). Pojawiły się błędy: niewiarygodny sygnał z przepływomierzy, nie prawidłowy skład mieszanki (na obydwu bankach, początkowo za bogata, potem też błąd za uboga) oraz nieprawidłowy sygnał obciążenia silnika.
Po podłączeniu komputera zauważyłem za niskie wskazania z przepływomierzy, szczególnie lewego na wolnych obrotach oraz na jałowym biegu na nie co wyższych też (czasami lewa przepływka pokazywała wartość bliską zero, a zazwyczaj 1, 2 g/s mniej niż prawa). W trakcie jazdy zazwyczaj lewy przepływomierz pokazywał nieco więcej niż prawy.
W trakcie jazdy obserwowałem wartości ciśnienia doładowania. Czasami wartość aktualna pokrywała się ze specified boost pressure, a czasami, gdy przyspieszałem na 4 biegu od 2500 obr wartość aktualna była o 200 mbar niższa niż wymagana (dopiero po przekroczeniu 4000 obr te wartości zazwyczaj się pokrywały.
Zauważyłem też dość wysoką wartość obciążenia silnika (Engine Load) czasami około 20% na wolnych obrotach.
Poniżej log na szybko:
Grupy 002, 062, 115: http://vaglogi.pl/log-002_115_062_112xT2a.html (RS6)
Podpowiedzcie mi proszę, od czego zacząć szukać problemów, ewentualnie jakie kanały porządnie zlogować, aby wyjaśnić o co tutaj chodzi.
Pozdrawiam i liczę na Wasze wskazówki.
150 + 450 + 420 = 1020 KM
-
- Posty: 200
- Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Kontakt:
Kurpiu i Marcin, mieliście rację - uszczelki sparciałe a AirBox latał sobie luźno i pewnie któraś przepływka wyskoczyła ze swego mocowania ...
Będzie dla innych:
Chodzi o uszczelkę 13A = 077133428A (na pierwszym zdjęciu), zamówiłem też przelotki mocujące AirBox do kolektora ssącego (nr 12 = N10551301 na drugim zdjęciu)
Teraz AirBox siedzi ciasno i przepływki są na swoim miejscu, a RySik znowu zapie... aż miło
(części oczywiście dzięki uprzejmości Andrzeja)
Będzie dla innych:
Chodzi o uszczelkę 13A = 077133428A (na pierwszym zdjęciu), zamówiłem też przelotki mocujące AirBox do kolektora ssącego (nr 12 = N10551301 na drugim zdjęciu)
Teraz AirBox siedzi ciasno i przepływki są na swoim miejscu, a RySik znowu zapie... aż miło
(części oczywiście dzięki uprzejmości Andrzeja)
150 + 450 + 420 = 1020 KM
-
- Posty: 200
- Rejestracja: 2016-01-17, 11:59
- Lokalizacja: Łódź
- Płeć:
- Kontakt:
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2021-10-20, 20:44
- Płeć:
Re:
Cześć. Skąd zamawiałes uszczelkę 13A? oryginał ASO czy są zamienniki ? Jakie koszta ? :)pioootr pisze: ↑2019-10-07, 21:20 Kurpiu i Marcin, mieliście rację - uszczelki sparciałe a AirBox latał sobie luźno i pewnie któraś przepływka wyskoczyła ze swego mocowania ...
Będzie dla innych:
Chodzi o uszczelkę 13A = 077133428A (na pierwszym zdjęciu), zamówiłem też przelotki mocujące AirBox do kolektora ssącego (nr 12 = N10551301 na drugim zdjęciu)
Teraz AirBox siedzi ciasno i przepływki są na swoim miejscu, a RySik znowu zapie... aż miło
(części oczywiście dzięki uprzejmości Andrzeja)
- SID
- Posty: 4750
- Rejestracja: 2010-01-27, 18:39
- Tytuł użytkownika: 4 x Turbo
- Lokalizacja: Rzeszów
- Płeć:
- Kontakt:
Re: RS6 C5 - falują obroty, szarpie, nie jedzie
077133428A w ASO 200 zł ! i raczej jest już wycofane, dobierz w sklepie moto z zamiennika