Widzę, że zdania są podzielone.
Popytałem trochę, przejrzałem parę źródeł, ze względu na to, że faktyczny moment dokręcania jest uwarunkowany od czystości i zużycia gwintu, do tego producenci przy dokręcaniu śrub posługują się w obecnych czasach "mieszaną" metodą dokręcenia śrub (delikatne dokręcenie śruby dynamometrem,
np. 10-15 Nm, byle tylko złapała, a następnie dokręcenie ich o zadany kąt), zdecyduję się na użycie kątomierza na klucz (zrobię to wg zaleceń z opakowania świecy i instrukcji NGK:
https://www.youtube.com/watch?v=6GNAJWKlBX0
1) nakładam nasadkę do świec + przedłużkę na świecę,
2) dokręcam palcami do oporu,
3) zakładam kątomierz i grzechotkę na przedłużkę,
4) dokręcam do ~210* (wartość średnia z zalecanego zakresu obrotu przy dokręcaniu nowej świecy, z opakowania NGK PFR7Q, który wynosi od 1/2 do 2/3 pełnego obrotu) - oczywiście z wyczuciem;
W sumie poruszę jeszcze jeden temat, cewki zapłonowe... Auto ma 280k nalotu i tak:
- 5 cewek jest ori Audi, z numerem 058 905 105 BERU 0 040 100
013 (HGW czy to nie te sztuki, z którymi wyjechała z fabryki),
- 1 cewka została przez poprzednika wymieniona na BERU 0 040 100
016;
1) Czy 016'ki można stosować zamiennie z ori 013'kami?
2) Szukałem trochę po necie, wszędzie dostępne są tylko te z końcówką 016, nie znalazłem takich z 013, czy 013'ki są gdzieś dostępne, poza ASO?
3) Czy przy takim przebiegu warto wymienić profilaktycznie pozostałe 5 sztuk (i jednocześnie ujednolicić wszystkie na 016)?
Misfire nie występuje na żadnym cylindrze, zauważyłem tylko że na jałowych obrotach można zaobserwować subtelne ruchy wskazówki obrotomierza:
https://www.youtube.com/watch?v=tb3q9R857qI
W blokach pomiarowych w VCDSie, pojawiają się na przemian 760 RPM i 800 RPM.
To moje pierwsze S4 B5, wszystkie parametry pracy silnika są w normie, błędów brak, czy takie zachowanie jest normalne, a ja po prostu jestem przewrażliwiony?