Strona 1 z 2

[A6 C5 2.7 Biturbo] Po swap na manual auto nie odpala

: 2019-07-28, 22:09
autor: olekorson
Witam,

Dopiero co poskładałem silnik i skrzynię i wsadziłem do budy, podłączyłem wszystko, mostek na przekaźniku zrobiłem, auto kręci paliwo jest podawane iskra jest, kompresja zmierzona wszystko jest ok. ale samochód nie odpala, objaw jest taki, że kręci i czasem strzeli z wydechu i nic pyzatym.
Mam kilka punktów które nie dają mi spokoju:
1. Koło dwumasowe było scalane czy jest możliwość, że wieniec do czujnika położenia wału jest w złym miejscu?
2. Czy jest możliwość złego zamontowania koła dwumasowego, wiem że otwory nie są symetrycznie, ale czy jest to możliwe?
3. Jak jest wkręcona blokada wału to w którym miejscu powinno być duże okienko wieńca na kole dwumasowym, bo to chyba tak najszybciej sprawdzę czy jest coś nie tak?
4. Czujnik wału próbowałem na wersji z manuala i automatu te same objawy, jedna rzecz jaką zauważyłem to, że jak kręcę rozrusznikiem to wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie.
5. ECU nie daje się przekodować na manual, soft wgrany na programatorze, przed przeprogramowaniem objawy były te same.
6. Czy miedzy kołem dwumasowym a wałem powinien być dystans?
Z góry dziękuję za pomoc.

: 2019-08-06, 21:30
autor: daw2
A czy po podłączeniu vaga widać obroty wału? Z tego co wiem nie da się dwumasy przykręcić inaczej .

: 2019-08-07, 10:12
autor: olekorson
Nie mogę sprawdzić czy widzi obroty ponieważ po przekręceniu kluczyka tracę połączenie z vcds. Sprawdzałem oscyloskopem czy do ecru dochodzi sygnał z czujnika położenia wału i wszystko wyglada ok, tak samo czujniki położenia wałków podają dobry sygnał. Wyglada to tak jakby dawał iskrę nie w tym miejscu co trzeba. Wiec chyba zostaje mi tylko koło dwumasowe albo źle scalone, albo ja jestem taki zdolny i zamontowałem je nie tak. Tak na szybkiego sprawdziłem wieniec z automatu i dystans z wału i tak jest tylko jedno możliwe ustawienie otworów, Alu dało się je tak ustawić, ze śruby przeszły bez oporu. Tak jak pisałem wszystko jest kompresja 13 bar na każdym, iskra jest, paliwo jest, a nie pali.

: 2019-08-07, 23:08
autor: atom1
najpierw to bym doprowadzil do sytuacji kiedy komp znajdzie polaczenie z autem, potem zlukac sygnaly z czujnikow

dwumasy nie da sie inaczej zalozyc chocby nie wiem co, w s4b5 jest flansza miedzy silnik a skrzynie

: 2019-08-08, 00:12
autor: vegetagt
jesteś pewien z tą przekładką? Bo ostatnio sprzęgło robiłem i chyba jej nie zauważyłem :-?


edit: dobra, znalazłem. Została na silniku i nie chciała sama spaść :lol:

: 2019-08-08, 10:14
autor: olekorson
Komputer łączy się z autem, ale jak kręcę rozrusznikiem to rozłącza go, przestaje kręcić rozrusznikiem to komputer łączy się ponownie. Co do dystansu miedzi skrzynia a silnikiem to jest zamontowany, jakby go nie było to wieniec czujnika nie znajdowałby się w okienku czujnika, co za tym idzie nie było by prawidłowego przebiegu z czujnika na oscyloskopie. Oscyloskopem mierzone było za gnieździe komputera w celu wyeliminowanie braku ciągłości obwodu, tak samo mierzyłem czujniki wałków rozrządu i tez przebieg jest ok. Zostaje mi tylko sprawdzenie tego koła dwumasowego, ale to muszę wyciągnąć silnik i rozłączyć skrzynie.

[ Dodano: 2019-08-08, 10:14 ]
Nurtuje mnie tylko tera to koło dwumasowe albo ciulowo scalone, albo naprawdę jestem zdolny i je źle zamontowałem, nie ma rzeczy niemożliwych. :mrgreen:

: 2019-08-09, 09:00
autor: pawelosinski83
nie zamontujesz źle, chyba, że pominiesz kilka śrub :mrgreen: Ale wtedy to byś nie chciał, żeby odpaliło :mrgreen:

: 2019-08-16, 18:07
autor: olekorson
Wymontowane koło dwumasowe i przymierzałem do wieńca z automatu, i jest inaczej duża przerwa, ciekawi mnie czy powinno być tak samo czy jest różnica między nimi?

: 2019-08-16, 22:26
autor: mophk
co do pytania 5, normalne. ja robiłem kodowanie przez edycje eepromu. kumpel w c5 wlasnie jak w twoim musial przerabiać czujnik polożenia bo nie łapało mu dwumasy. swoją drogą pakował jakąś kombinatorykę z 2.4v6

: 2019-08-16, 23:44
autor: modek
sprawdź zasilania, vcds nie ma prawa wyłączać się podczas kręcenia rozrusznikiem, może sterownik też traci zasilanie

: 2019-08-16, 23:55
autor: mophk
sprawdz czy pin 62 dostaje prąd przy kręceniu

: 2019-08-17, 16:41
autor: slawek21400
Odnośnie 6 pytania. Trzeba zdemontować ten dystans co był w automacie. Ładnych parę lat temu robiłem taki swap w a6 c5 i nie było problemów ;)

: 2019-08-17, 23:16
autor: olekorson
Ok już ogarnięte, dwumasa jest ok wszystko jak należy silnik już w budzie, powodem byla moja nie uwaga podczas podłączania modułów zapłonowych, ktoś kiedyś wymieniał wtyczki na modułach i tylko jedna jest czarna i co za tym odzie źle podłączyłem przez to iskra była nie tam gdzie trzeba.

Tylko zawsze jest jakieś, ale bo przez kombinowanie z oprogramowaniem coś naknocilem w ecru i przez to teraz immo mi blokuje ECU.

: 2019-08-17, 23:30
autor: mophk
wgraj 551m z s4b5 NA jak masz 1mb soft, a jak nie to w eepromie wywal immo i zmien kodowanie.

: 2019-08-18, 01:14
autor: olekorson
Immo chyba blokuje mi możliwość odczytania eeprom ecu wiec muszę to zrobić programatorem, a obecnie nie mam do niego dostępu. Wiec jeszcze trochę będzie uziemione auto.