Strona 1 z 2
Pomocy, olej z turbo od strony gorącej
: 2019-07-15, 23:30
autor: Heseam
Witam, mam taki problem, kupiłem s4 z padniętymi i turbinami, puszczaly olej, tak wiec silnik out turbo do regeneracji, wszystko poskladane motor w aucie i próba, na moje szczęście nie założyłem dp i motor popracowal może z 3min na wolnych obrotach, zgasilem patrzę a z turbiny kąpie olej, dosłownie wyleciało może z 100ml, co mogłem skopac, luzu na wirniku brak, moim zdaniem żeby taka ilość leciała z wirnika w cześć gorąca to musiał by być ogromny luz choć mogę się mylić, wszystkie przewody wyczyscilem ale zapomniałem o jednym, spływ oleju, może być tak że jest nie drozny i olej wycislo?? Pozdrawiam i dziękuję za każdy post
: 2019-07-16, 07:48
autor: Dawcio05
Heseam, Przy takiej sytuacji to wygląda ewidentnie na to że uszczelnienia na wirniku się rozleciały , kto robił to turbo ?
zlej olej i zobacz ten spływ oleju ale wątpię żeby taka rurka była zapchana że oleju nie puszcza.
: 2019-07-16, 08:02
autor: atom1
moze tak sie stać, kiedys kolega tak sobie zmienial turbo i zapomnial zrobic otwor w uszczelce splywu bo akurat nie kupil :))) efekt byl dokladnie taki sam
choc moze byc i zla regeneracja,brak restryktora przed turbo
: 2019-07-16, 18:38
autor: Heseam
atom1 pisze:moze tak sie stać, kiedys kolega tak sobie zmienial turbo i zapomnial zrobic otwor w uszczelce splywu bo akurat nie kupil :))) efekt byl dokladnie taki sam
choc moze byc i zla regeneracja,brak restryktora przed turbo
Gdzie ma być ten rezystorek? Na zasilaniu oleju turbo nie powinno być jakiegoś zaworka redukcyjnego ciśnienie? W 1.8t coś takiego miałem, a ja czy da radę bez większego problemu wyciągnąć splyw oleju na aucie? Od strony pasażera?? Dodam że obie turbiny kręciły się z takim samym oporem a po odpaleniu od pasazera na wolnych sporo wolniej się kręci wirnik jakby miał większy opór, może faktycznie ciśnienie oleju niema gdzie ujść i robi ten opór??
[ Dodano: 2019-07-16, 18:38 ]
A i możliwe że jest tylko pełno oleju od strony gorącej? Od przodu i na wylocie ani grama oleju, w dodatku przy kolektorze wydechowy widzę zapocenie, może coś z głowica pasażera?? Czy raczej napewno turbo?
: 2019-07-16, 20:20
autor: atom1
no zawsze jest na wejsciu do turbo, ale nie pamietam czy w 2.7 tez

) czy w samym rdzeniu juz jest redukcja, splywu nie odkrecisz raczej od turbo, mega ciezko z miejscem, ale z miski bys wyjał po spuszczeniu oleju i go jakims tam wyciorem da sie "przetkac" gdyby mial byc zabity na amen
: 2019-07-16, 21:19
autor: Heseam
Udało się wyjąć i czysciutki :/ może to być coś innego niż turbo? Jakieś pęknięcie w głowicy czy coś,? Nie pokoi mnie fakt że spod kolektora też jest przypocone z oleju, komory spalania czysciutkie
: 2019-07-16, 22:22
autor: Matleniuszek
Może spod którejś uszczelki miedzianej z dopływu oleju masz wyciek jak jest ciśnienie. Wystarczy, że uszczelka jest krzywo, albo uległa uszkodzeniu przy dokręcaniu. Różne są opcje. Na Twoim miejscu bym spróbował wszystko umyć, odpalić auto i zobaczyć dokładnie gdzie jest wyciek a nie szukać na ślepo.
: 2019-07-16, 23:14
autor: Heseam
Tak zrobię ale ewidentnie z części gorącej bo wszystko do okola opryskane olejem a w części gorącej stoi olej że idzie palcem wybierac
: 2019-07-16, 23:27
autor: yareckiS4
A turbo było zalane olejem czy odpaliles motor od razu na "sucho"" ??

: 2019-07-17, 07:44
autor: Heseam
yareckiS4 pisze:A turbo było zalane olejem czy odpaliles motor od razu na "sucho"" ??

Było zalane, myślisz że nawet gdyby nie było to by się uszczelenie rozlecialo?
: 2019-07-17, 14:29
autor: atom1
no to niestety jak sie leje do wydechu to i tak sciagasz sprezare i tak.. oddaj do sprawdzenia na stole
i dlatego wlasnie pozbylem sie tego wozu

co by nie robic to 2 dni nie wyjete
: 2019-07-17, 20:56
autor: yareckiS4
Heseam pisze:yareckiS4 pisze:A turbo było zalane olejem czy odpaliles motor od razu na "sucho"" ??

Było zalane, myślisz że nawet gdyby nie było to by się uszczelenie rozlecialo?
Mogłoby. Dlatego wgwarancji z dobrych firm masz takie zastrzeżenie.
: 2019-07-19, 22:24
autor: atom1
yhy, a co tam zalejesz strzykawka? w gwarancji to sa takie durnoty popisane ze i tak ci nie uznaja i tak, ze nowy olej filtr, nowe przewody doprowadzajace olej, wyplukana miska i ssak bla bla
albo np regeneracja maglownicy gdzie nie wlozysz magla bez wyciagniecia drazkow a tam napisane ze absolutnie nie mozna zrywac plomb z oslon na drazki wtf?!
wiadomo im wiecej z tych rzeczy sie zrobi tym lepiej, ale nie zawsze sie da
: 2019-07-21, 20:13
autor: yareckiS4
Żadna strzykawka hehe. Zalewasz kręcąc motorem bez podpiętych cewek.
: 2019-07-22, 07:22
autor: Dawcio05
yareckiS4, jak już to z odpiętymi cewkami :D