Strona 1 z 2
					
				Lekkie elementy karoserii
				: 2011-09-22, 15:24
				autor: SID
				Panownie niebawem będę miał lekkie elementy karoseri.
Wczoraj dałem klapę tylnią i w poniedziałek dam maskę przednią (w przyszłości i tylnią klapę Avant).
Robię dla siebie (do S4 Skorupy) więc aby się forma zwróciła (bo ona najdroższa) kazałem zrobić kilka sztuk.
Powinny być gotowe za 3-4 tyg.
Żaden element nie powinien przekroczyć 1000 zł (ale to wyjdzie w praniu ile taniej)
Wykonanie będzie w dwóch wariantach :
- super lekki do sportu bez zbędnych zaczepów/uchwytów i itp (będzie tańsza)
  waga super lekka do 30 % orginału
- i pełna sztywna kopia orginału z każdym uchwytem i itp.
  waga połowa orginalnego stalowego elem. lub nawej mniej.
Można wykonać potem w carbonie ale koszta chyba każdego zabiją !
Więc lepiej potem samemu obkleić folją carbon tanio.

 
			
					
				
				: 2011-09-22, 17:12
				autor: deSigner
				Jaka różnica w masie maski? Jakby cena była dobra to może bym się skusił 

 
			
					
				
				: 2011-09-22, 17:30
				autor: kosiniak
				
			 
			
					
				
				: 2011-09-22, 17:42
				autor: Jigsaw
				Ja wogóle jestem sceptycznie nastawiony do tych lekkich tematów...maska u SID'a według mnie masakra, przy wyższych prędkościach ma tendencje do drgania/podskakiwania może komuś to nie przeszkadza ale jakoś ja nie swojo się tak czuje, u kumpla w 1.8T też mizernie szpary nie równe, montaż też nie był hop siup bo na 100% nic nie pasowało. 
Z kolei do japończyków jakoś lepiej ten temat wygląda ( nie wiem dlaczego ) do EVO wszystkie maski jakie widziałem były eleganckie montaż bez problemu nie fruwały od 180 km/h w górę itp
			 
			
					
				
				: 2011-09-22, 19:45
				autor: LCQ
				budowa przodu w naszych furach robi swoje (Cx)
Hondy do tego niskie nie mają z tym problemu, budowa przodu Evo tak samo jest bardziej opływowa, i nie powoduje takich zawirowań powietrza
			 
			
					
				
				: 2011-09-22, 21:14
				autor: SID
				ta Seibona kosztuje 544 $ i wysylka do PL 400 $ = 944 $ x 3,30 zł = 31152 zł + ksozta przelewu
i na koncu okaze sie iz do Pl nie wysyłają mimo że zaznaczyli że tak - miałem taką ostatnio sytuacje.
Co do mojej maski to Jigsaw to widziałeś jak była mocowana więc jej nie chwal bo nie byłą ideałem,
ale "drgania/podskakiwania" sa zupełną nowością od kąd ja mam  
 
 
jak się maska zrobi to będziemy komentowac - mam nadzieję że wyjdzie dobrze
 
			
					
				
				: 2011-10-12, 20:59
				autor: SID
				Dziś odebrałem pierwszy model testowy zrobiony "do sportu"  (klapa w stanie surowym do malowania.
nakazałem zostawić uchwyt na zamek i do zawiasów,
czekam na następny model już w Carbonie  
 
 
Waga klapy 2.16 kg + waga listwy aluminiowej z oświetleniem tablicy 0,51 kg + zamki maski 0,40 kg.
Seryjna maska waży 11 kg z elementami jak wyżej - więc różnica prawie 8 kg.
Zobaczymy jak będzie z maską, ma być za tydzień.
 
 
 
 
 
 

 
			
					
				
				: 2011-10-12, 21:41
				autor: Flyer
				a ja zapytam - jest sens? bo te 8kg mniej na pewno sporo kosztuja... a to tylko zabawka, w dodatku srednio mocna. Rozumiem takie inwestycje jak sie atakuje jakies mega czasy na cwiartke, ale tu... 

 
			
					
				
				: 2011-10-12, 21:44
				autor: SID
				no cena mega i to ma sens jak się zmieni dużo elem.
			 
			
					
				
				: 2011-10-12, 23:02
				autor: intertuning
				Ja uważam , że na ulice nie ma sensu , zyskasz 20kg , wydasz kupe szmalu a i tak dalej bedzie to ciezki sprzet.
Chyba , że budujesz auto typowo torowe cos na wzor A4 ST i wtedy liczy sie kazdy urwany kilogram masy , ale to inna bajka.
ps.znam kogos kto ma duzo form , ktore pozostały po takim ST (to było piekne i piekielnie szybkie auto a do tego z fajnymi rozwiazaniami technologicznymi jak na tamte lata 

  )
 
			
					
				
				: 2011-10-13, 11:15
				autor: sportmile
				A ja mysle chlopaki ze bez klatki z lekkimi eleme tami nie wroze sukcesu podczas wypadku i to moim zdaniem podstawowy aspekt dlaczego elementy typu drzwi , klapy i maski bym nie zmienial. Do budy nika prosze bardzo tam jest tak rozbudowana klatka ze mozna sie pokusic  ale do normalnego auta bym olal. Sid trzeba bylo dac do kopiowania bodyrs4 z  carbonu
			 
			
					
				
				: 2011-10-13, 12:01
				autor: buba
				sportmile pisze:A ja mysle chlopaki ze bez klatki z lekkimi eleme tami nie wroze sukcesu podczas wypadku i to moim zdaniem podstawowy aspekt dlaczego elementy typu drzwi , klapy i maski bym nie zmienial. Do budy nika prosze bardzo tam jest tak rozbudowana klatka ze mozna sie pokusic  ale do normalnego auta bym olal. Sid trzeba bylo dac do kopiowania bodyrs4 z  carbonu
+1
 
			
					
				
				: 2011-10-13, 15:01
				autor: SID
				buba pisze:sportmile pisze:A ja mysle chlopaki ze bez klatki z lekkimi eleme tami nie wroze sukcesu podczas wypadku i to moim zdaniem podstawowy aspekt dlaczego elementy typu drzwi , klapy i maski bym nie zmienial. Do budy nika prosze bardzo tam jest tak rozbudowana klatka ze mozna sie pokusic  ale do normalnego auta bym olal. Sid trzeba bylo dac do kopiowania bodyrs4 z  carbonu
+1
 
mam w planie zrobić kopie RS4 body ale nie w carbonie
a jeśli kogoś stać na + 10 000 zł to nie ma problemu - więc gra nie warta świeczki
 
			
					
				
				: 2011-10-13, 16:50
				autor: kosiniak
				drzwi to moze i tak le klapa czy maska raczej nie bedzie miala wplywu na nasze zdrowie przy wypadku.
			 
			
					
				
				: 2011-10-13, 17:13
				autor: LCQ
				kosi każdy element wzmacnia, jeden bardziej drugi mniej...
P.S. formy z RS4 to niezły pomysł...