2.7 Biturbo problem z ustawieniem rozrządu

Moderatorzy: buba, Mod-Team

Niedzwiadek
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-11, 13:51
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

2.7 Biturbo problem z ustawieniem rozrządu

Post autor: Niedzwiadek »

Witam wszystkich forumowiczów i speców :) Próbuje odratować trochę zapuszczone A6 c5 z 2.7T quattro. Oznaczenie silnika po vin to BEL. Jestem na etapie wymiany rozrządu i mam mały problem :cry: mianowice po założeniu paska, napięciu napinacza (15nm), dokręceniu kół rozrządu i obróceniu wałem 2x nie moge założyć blokady wałków... wykonuje wszystko w następującej kolejności.

Montaż.
1.)Koła na walkach luźne.
2.)Blokada wału wkrecona
3.)Blokada na walkach założona
4.)Zakładam pasek zaczynajac od wału w prawą stronę.
5.)Wyjmuje zawleczkę z hydraulicznego napinacza, czekam chwile aż się rozpręży.
6.) rokle napinajacą minusem 8 napinam na 15NM w kierunku odwrotnym do wskazówek zegara, trzymając klucz napiety na 15NM dokręcam koła na walkach rozrządu 30nm a potem 55NM
7.) Zdejmuje blokady
8.) kręcę 2 obroty wałem
9. Wkręcam blokadę wału
10. Próbuje włożyć blokadę wałków i tu jest PROBLEM ! Blokada nie pasuje... zakładając ja na prawy wałek (strona pasażera) po stronie lewej (kierowcy) brakuje jakieś 5mm (jak na foto) by blokada wskoczyła.... :-x ( przesunięta jest w dół)

ALE! Jak kapnę w tym momencie napinacz znowu siłą 15NM blokada wskakuje idealnie.

Mam nadzieje, ze jasno to opisałem :D

W czym jest problem ?
Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

A jak wypada znak ,walek --znak.na.mostku walka
Pokrywy zaworow zdejmowales ?
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
Niedzwiadek
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-11, 13:51
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Niedzwiadek »

Tak pokrywy zdemontowane, na obu głowicach zgadzają się znaki na zebatkach i mostkach. W VCDS kanał 93 mam -4/3 przy tak ustawionym rozrządzie NA ZIMNYM silniku ( obecnie nie mam jak sprawdzić na ciepłym bo nie ma przodu)
Awatar użytkownika
16vg60
Posty: 504
Rejestracja: 2013-05-03, 19:30
Lokalizacja: lublin
Kontakt:

Post autor: 16vg60 »

Krec wałem,wal na blokade ,jeśli na.obu walkach w obu glowicach znaki sie pokrywają, ma byc
Moze przy dokrecaniu kół rozrzadu delikatnie je skręca i później blokada idealnie nie siada
RS4 B5 ,Brake rs6 C7,Wagner..
GOLF 4 R32 OEM
S3 8L BAM ABT IMOLA
Golf 2 RALLYE r32
Niedzwiadek
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-11, 13:51
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Niedzwiadek »

Jeszcze raz opisze :D dociągam napinacz na te 15Nm ( ten z drugiego foto w który jest włożony klucz imbusowy) trzymajac go w napięciu dokręcam w tym czasie koła.... po odpuszczeniu klucza który naciągał napinacz widać jak rolka delikatnie się cofa, po 2 obrotach górna blokada nie wchodzi, ale jak w tym momencie znowu dociągnę napinacz to blokadę bez problemu wkładam.
mistrzu.wodzu
Posty: 31
Rejestracja: 2019-01-19, 20:51
Lokalizacja: B-B
Płeć:
Kontakt:

Post autor: mistrzu.wodzu »

Skoro znaki się zgadzają to musi być dobrze. Nie zawsze po dwóch obrotach wszystko idealnie pasuje. Ma być zblokowane w momencie zakładania paska i tyle.
Niedzwiadek
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-11, 13:51
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Niedzwiadek »

Czyli ignorować to przesunięcie ? Naciągać napinacz na 15nm i skręcać wszystko ?


W necie znalazłem gdzieś info ze to kowadelko ma być pod kątem prostym do tłoczka napinacza jak na foto Obrazek

Moje po napięciu jest pod innym kontem :/
Ostatnio zmieniony 2019-02-15, 08:01 przez Niedzwiadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pawelosinski83
Posty: 642
Rejestracja: 2013-03-17, 00:35
Lokalizacja: Wrocław
Płeć:
Kontakt:

Post autor: pawelosinski83 »

Konto to jest w banku... Ty możesz mieć pod kątem...

ja jak składałem kiedyś to nie trzymałen napinacza kluczem, napiąłem i już... było OK...
Niedzwiadek
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-11, 13:51
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Niedzwiadek »

Eh :d Przepraszam jeśli tak Cię to ugodziło w oczy :)) co do tematu ;-) jest to takie ważne żeby naciągać na 15NM? Napinacz po chwili i tak wraca do swojej pozycji luzujac automatycznie pasek.
stasiek
Posty: 100
Rejestracja: 2012-07-09, 23:28
Lokalizacja: Łask
Płeć:
Kontakt:

Post autor: stasiek »

Podczas skręcania nie trzymaj już 15 nm, napinasz , wraca i dopiero skręcasz. To takie wstępne napięcie paska. I wyjdzie w granicach 0 -1 chyba że łańcuchy mocno wyciągnięte.
Niedzwiadek
Posty: 9
Rejestracja: 2019-02-11, 13:51
Lokalizacja: Katowice
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Niedzwiadek »

Noooo i o to mi chodziło ! To jest prawidłowa technika ? Na filmach które oglądałem gość trzymał cały czas napiety pasek na 15nm i w tym czasie dokręcał koła.

[ Dodano: 2019-02-15, 19:17 ]
Zrobione tak jak kolega Stasiek opisał i wszystko się zgadza :) jeszcze tylko pytanie o blaszki wałków, na jednej stronie pisze „rear hinten” czyli ta strona do tylu.... jedna blaszkę miałem napisem skierowanym w moją stronę jak stoję przed samochodem :roll: ma to jakieś znaczenie ?
kormoran
Posty: 20
Rejestracja: 2018-12-04, 21:39
Lokalizacja: Legnica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kormoran »

Nie będę zakładał nowego tematu, więc podpytam tu. Jak napinam rolkę 15nm czy powinna ona dojść do maksymalnego wychylenia? Jeśli u siebie tak zrobię w tedy napinacz jest całkowicie wysunięty. Czy tak powinno być?

[ Dodano: 2019-12-18, 14:15 ]
Jakieś pomysły? Składać tak jak jest czy coś jest nie tak.
vegetagt
Posty: 216
Rejestracja: 2017-07-17, 21:40
Lokalizacja: NO
Kontakt:

Post autor: vegetagt »

nie przypominam sobie, by u mnie doszła.
Pasek nowy czy używany?
kormoran
Posty: 20
Rejestracja: 2018-12-04, 21:39
Lokalizacja: Legnica
Płeć:
Kontakt:

Post autor: kormoran »

Oczywiście nowy, ale dla porównania zrobiłem na starym i jest tak samo. Niestety nie zwróciłem uwagi jak było przy demontażu. Jedyne, to że rozrząd był pozostawiony. Na kompie było bodajże 1 i11, a blokady wałków też nie można było założyć.
ODPOWIEDZ