Problem ze składem mieszanki a czujnik obrotów silnika?[SVD]
: 2011-09-07, 21:25
				
				Witam,
wiem, że to forum 2,7BT, ale mocno aktywne i ludzie zdolni ;), a pytanie ogólne.
Ponieważ moje autko zaczęło ostatnio delikatnie świrować (szarpanie przy wkręcaniu, a zwłaszcza przy odpuszczaniu, świecenie MIL i takie tam pierdoły), to zacząłem przyglądać się błędom zgłaszanym przez sterownik. Oto efekt:
17979 - Lewy zawór zawieszenia silnika (N144): zwarcie do plusa
P1571 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona
16706 - Czujnik obrotów silnika (G28): brak sygnału
P0322 - 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny
17538 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.): mieszanka za uboga
P1130 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
17536 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.): mieszanka za uboga
P1128 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
17547 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.): mieszanka za bogata
P1139 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
17545 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.): mieszanka za bogata
P1137 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny.
Pierwszy błąd oczywiście olewamy- poza tematem.
Ponieważ z innych forów napływają różne sugestie postanowiłem zapytać elity:
1. Czy fałszowanie danych przez czujnik obrotów silnika może wpływać na skład mieszanki?
2. Gdzie jest ten czujnik w BCY, bo wydawało mi się, że wiem, ale nie wiem?
3. Czy da się (gdyby zaistniała konieczność) wymienić lambdy bez wyrywania silnika?
4. Meritum: gdzie szukalibyście powodów problemów ze składem mieszanki mając takie odczyty?
Pozdrawiam serdecznie
--
Tomek
			wiem, że to forum 2,7BT, ale mocno aktywne i ludzie zdolni ;), a pytanie ogólne.
Ponieważ moje autko zaczęło ostatnio delikatnie świrować (szarpanie przy wkręcaniu, a zwłaszcza przy odpuszczaniu, świecenie MIL i takie tam pierdoły), to zacząłem przyglądać się błędom zgłaszanym przez sterownik. Oto efekt:
17979 - Lewy zawór zawieszenia silnika (N144): zwarcie do plusa
P1571 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona
16706 - Czujnik obrotów silnika (G28): brak sygnału
P0322 - 004 - Brak sygnału / brak komunikacji - Sporadyczny
17538 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (mult.): mieszanka za uboga
P1130 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
17536 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (mult.): mieszanka za uboga
P1128 - 001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
17547 - Zespół 2; adaptacja mieszanki (add.): mieszanka za bogata
P1139 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny
17545 - Zespół 1; adaptacja mieszanki (add.): mieszanka za bogata
P1137 - 002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny.
Pierwszy błąd oczywiście olewamy- poza tematem.
Ponieważ z innych forów napływają różne sugestie postanowiłem zapytać elity:
1. Czy fałszowanie danych przez czujnik obrotów silnika może wpływać na skład mieszanki?
2. Gdzie jest ten czujnik w BCY, bo wydawało mi się, że wiem, ale nie wiem?
3. Czy da się (gdyby zaistniała konieczność) wymienić lambdy bez wyrywania silnika?
4. Meritum: gdzie szukalibyście powodów problemów ze składem mieszanki mając takie odczyty?
Pozdrawiam serdecznie
--
Tomek

 pozdr bardzo ladna sztuka !
 pozdr bardzo ladna sztuka !