Strona 1 z 2

Problem egt s4 b5

: 2018-11-13, 11:44
autor: gumin58
Siemanko. Ostatnio oddałem auto do znajomego na zmianę wydechu.. Jako, że w moim aucie nikt nigdy nie wyciągał silnika to na miejscu były wszystkie osłony dookoła wydechu itd, rzekomo do zdjęcia którejś z nich potrzebował wykręcić termoparę po stronie pasażera.

Po 3 dniach mordęgi udało mu się zdjąć wszystkie osłony oraz odkręcić DP. Założył wszystko do kupy i oddał mi auto.. Od razu miałem wrażenie że coś jest nie tak. Mam seryjny soft i do tej pory auto wbijało 0.6-0.7 w peaku natomiast teraz wbija 0.5.. Odpowiedź prosta - EGT.

Najdziwniejsze jest to, że po podłączeniu się kompem w piątek wywaliło mi błąd "Czujnik temp. spalin- nieprawidłowy sygnał po stronie pasażera.. Szybko okazało się że w puszce w której jest moduł EGT od strony pasażera urwane są dwa przewody. Zlutowałem je ponownie, sprawdziłem miernikiem przejście i wszystko wydawało się ok jednak błąd dalej siedzi.. W niedziele drugi raz podłączyłem się kompem i w sterowniku były już dwa takie błędy z każdej ze stron.. Z rosstech wiki wynika że mam uwaloną albo samą termoparę ( albo obydwie ) albo dalej jest coś nie tak w przewodach... Ale najdziwniejsze jest to że nagle padła druga strona..

Jakoś miesiąc temu wymieniałem płytkę po stronie pasażera ( tą w której puściły luty).

Ktoś jest w stanie coś podpowiedzieć??

Obrazek

: 2018-11-13, 11:52
autor: imhotet
no popsute :D

: 2018-11-13, 11:54
autor: gumin58
Tylko pytanie czy same termopary czy może jednak moduły??

: 2018-11-14, 06:17
autor: Pabler
Czy było coś spawane na samym aucie ?

: 2018-11-14, 22:21
autor: gumin58
Dp był delikatnie przerabiany bo nie pasował ale z tego co mi wiadomo to raczej na pewno było to robione poza autem z racji braku miejsca

[ Dodano: 2018-11-14, 22:21 ]
Wyjąłem dziś całą termoparę od strony pasażera, sama sonda wygląda ok, kabel też. Poprawiłem w środku luty ale nic to nie dało. W vcds widać że nie ma w ogole odczytu z termopar. Czy na tej podstawie można jakoś określić czy to płytka czy sama termopara?? Dodam że mam komputer silnika z końcówką D

Obrazek

Obrazek

: 2018-11-14, 22:30
autor: daniel.c
Na zgaszonym silniku na kanale 112 jest wyświetlane 1035 na obu bankach. Na pracującym powinno być 945 na obu.

: 2018-11-14, 22:36
autor: gumin58
Tu oczywiście auto odpalone :)

: 2018-11-14, 22:41
autor: daniel.c
Sama termopara jak ma "przejście" to jest raczej sprawna. Chyba, że sam kabel do niej ma zwarcie.
Raczej masz do wymiany płytki. Ewentualnie do sprawdzenia wiązka silnika.

: 2018-11-14, 22:45
autor: gumin58
daniel.c, napisałem pw, zajrzyj do skrzynki ;)

: 2018-11-14, 22:48
autor: daniel.c
Nic nie przyszło :)

: 2018-11-14, 22:50
autor: gumin58
juz poszło :)

: 2018-11-15, 12:39
autor: imhotet
No zagladam.. to sterownik C tak? No to tam będzie enrichment factor w %

: 2018-11-15, 15:02
autor: gumin58
sterownik D

: 2018-11-15, 15:06
autor: MaDmAx
Prawą szybko wymienisz, z lewą pójdzie gorzej... :-|

: 2018-11-15, 18:41
autor: imhotet
W 113 będzie temperatura 945 dopiero jak przekroczy ta wartość to się ruszy..