Strona 1 z 1
Dziwna sprawa z czujnikiem położenia pedału świateł STOP
: 2018-11-01, 06:32
autor: lllbAZ
Witam.
Rzecz tyczy się wspomnianego w temacie czujnika. Chodzi o to, że w VAG wywala mi błąd na skrzyni i czasami na silniku związany z czujnikiem świateł stop. Objawia się to tym, że normalnie, aby przełączyć lewarek w skrzyni automatycznej musimy wcisnąć pedał hamulca. U mnie ten „bucik” się nie zaświeca, natomiast światła stop działają normalnie. Skrzynia mocno przeciąga biegi, a silnik nie ma mocy. Po wyczyszczeniu styków przy tym czujniki i wyciągnięciu czujnika wszystko wróciło do normy, ale na krótko. Nie wiem, czy od razu wymienić czujnik, zaś nie wiem, gdzie ma on połączenie ze skrzynia i silnikiem. Obawiam się, że czujnik może być ok i sama wymiana np nie załatwi sprawy.
: 2018-11-01, 10:43
autor: atom1
to i tak kosztuje on grosze i warto od tego zaczac
: 2018-11-01, 12:36
autor: lllbAZ
A czy może on działać niezależnie dla kilku odbiorników? W sensie: osobno skrzynia, osobno silnik, osobno światła stop. Czy jest on zwyczajnie zero-jedynkowy, że działa lub nie i tyle?
: 2018-11-01, 18:19
autor: vegetagt
lllbAZ, ilo pinowy masz swój czujnik?
: 2018-11-01, 19:55
autor: atom1
tak jak piszesz dziala lub nie, automaty maja 4 lub 6 pinow
: 2018-11-01, 20:07
autor: lllbAZ
U mnie jest czteropinowy. Dziś go rozebrałemm. Okazało się , że jedna se sprężyn się złamała. Jutro kupię nowy, ale dziś musiałem jakoś się podratować. Działać, działa. Czyli to musiało oznaczać, że irytowałem wszystkich na drodze ciagle świecącymi stopami, choć wydawało mi się, że jednak czasami gasną, kiedy np. gdzieś parkowalem.
[ Dodano: 2018-11-01, 20:07 ]
Zdaje się temat do zamknięcia, ale poczekamy do jutra, co będzie po podmianie.
: 2018-11-01, 20:19
autor: vegetagt
To nie jest do końca tak, że działa lub nie. Owszem, ma dwa stany ale przy dwuobwodowym czujniku (i nie tylko w automacie, vag wrzucał tez takie do manuali) jeżeli jeden jeden z obwodów za ktorymś razem nie zadziała, to jak najbardziej elektronika może świrować.
lllbAZ, pamiętaj żeby nowym czujnikiem nie bawić się na sucho, bo go uszkodzisz. On może pracować tylko w pozycji zamontowanej na aucie (w środku jest obrotowy mechanizm ).
Raz miałem też taką sytuacje, że po wymianie czujnika stopu i tak nie dało rady skasować błedu z kompa - dopiero po przejechaniu parunastu km i kilkudziesięciu cyklach pracy wszystko wróciło do normy.
: 2018-11-01, 21:46
autor: lllbAZ
Obrotowy mechanizm? Nie zauważyłem jakoś. Tzn obraca sie twen trzpień w środku, ale nie ma to raczej wpływu na styk. Kluczowe są sprężyny poruszające blaszką między stykami.
[ Dodano: 2018-11-01, 21:46 ]

i
Tak on wygląda w przybliżeniu od środka. Wybacz bochomaz. Rysowane paluchem na iPadzie.
: 2018-11-01, 21:51
autor: vegetagt
hm, to może w a6 jest już inny system. Chociaż dziwie się, że VW sie chciało coś zmieniać ;)
Ja rozbierałem czujnik montowany w autach na bazie golfa 4 i polówki.
https://www.youtube.com/watch?v=PJLZWtqZWGs - w 4:10 pokazana jest ta praca.
Gdy czujnik jest wyjęty, to można regulować wystawanie bolca. Natomiast po zamontowaniu i przekręceniu na standardową pozycje, regulacja sie blokuje i czujnik zaczyna pracować normalnie.
: 2018-11-01, 22:44
autor: lllbAZ
Tak, tu jest nieco inna konstrukcja. W c5 jest- wydawałoby się- mniej problematyczna. A jednak. Też się psuje.