Strona 1 z 2

Srebna eSka - S4 b7 4.2 v8 AT

: 2018-10-21, 13:46
autor: customover
Cześć , po dłuższej rozłące z marką kupiłem srebrną eSkę. 
Ponieważ jakiś czas temu pozbylem się cupry 1P dłubnietej  na 310 HP która była szalona i przy swojej mocy robiła zamieszanie na mieście brakowało mi czegoś do posiedzenia w garażu. 

Pewnego dnia spacerując po górach w Karpaczu zadzwonił znajomy ( mechanik) że jego szwagier który pracuje od 2 lat za granicą ma do sprzedania s4 b7, szybka wymiana zdań co trzeba zrobić i umówiłem się że po powrocie podjadę. I tak się stałem właścicielem eSki. Z plusów brak grzechotki oraz były wymieniany olej w skrzyni AT
Jaki że pracuje w Audi sprawdziłem dokładnie historię. 
Samochód serwisowany od 4500 km w 2007 roku w ASO Audi Centrum Wrocław a ostanie 4 lata gdzieś się kręcił po serwisach na przeglądy i jakieś niewielkie naprawy/ obsługi.
Obecnie udokumentowane 169390.

Samochód typowo jako 3 w rodzinie
Obrazek
Obrazek





Trochę info co zostało zrobione po zakupie i co będzie dalej

- przegląd w Audi Centrum Wroclaw
- wymiana oleju w silniku motyl x cess 5w40 ( jeden z dwóch najbardziej polecanych)
- wymiana filtra pylkowego OEM
- wymiana filtra paliwa OEM ( był założony Man niby ASO nie przewiduje)
- wymiana filtra powietrza kneht - OEM na zamówienie 5 dni czekaniq
- wymiana zbiorniczka płynu chlodniczego wraz z korkiem OEM
- aktualizacja skrzyni - wpadł nowy soft + kasowanie nastawow i jazda adaptacyjna

Pracę w garażu
Obrazek
Obrazek



-Wymiana uszczelek pod klawiatura x 2 - OEM
Robota masakra mega ciasno w kilku miejscach, dość mocno się z nich lało. 
Ale po demontażu byłem mega pozytywnie zaskoczony jak czysto głowica wygląda. 
Obrazek

- wymiana świec ngk - OEM też ngk 8 sztuk

Obrazek

czyszczenie przepustnicy
- wymiana zaworu PCV - OEM Dość drogi i wymiana profilaktyczna ale czasem pada ( pęka w środku) i się jaja robią.
Obrazek

- montaż nowych OEM znaczków na tył s4 i logo audi
- montaż nowego logo audi chrom na przedni gril
- zmiana grila z Silver na black
- konserwacja skóry.
- polerowanie szyby czołowej po 12 latach trochę zjadł ja ząb czasu teraz jest prawie ok
- zmiana kół z ats Street race 18 na s-Line 19
- mycie itp tak po łeb kach
- montaż spliter przedni Cupra
- zmiana podświetlenia tablicy rej na led

- mój patent z tablicą US

Do zrobienia w ciągu miesiąca. 

- podkładki termoizolacyjne pod kolektor 5mm 
- porting kolektora ssącego a może i głowicy w kanale dolotowym
- izolacja termiczna kolektora od spodu matkami 600 st Celsjusza. 
- wymiana klapy od zmiennej długości na carbonową. 

Po demontażu kolektora zostaną wymienione zawory i dysza natryskowa olej urtrzymujace ciśnienie w nastawnikach. 

Więcej opiszę jak będę działał. 

W planach
- porządnie złożyć przód - prawie każda czynność przy silniku wymaga ustawienie pasa w tryb serwisowy. 
- wydech PIGGIES PIPE + H - PIPE zamiast tłumików rezonujących
- spoiler tył 3 częściowy fake RS4 lub inny
- kierownica z łopatkami +kodowanie
- regeneracja reflektorów - lakierowanie
- wymiana oleju w AT - nasz zejście był już wymieniany inaczej nie wiem czy bym ruszał. 
- wiele innych

: 2018-10-21, 14:57
autor: mylek
Kiedy swap na 2.7t? :mrgreen:

: 2018-10-21, 19:28
autor: customover
mylek pisze:Kiedy swap na 2.7t? :mrgreen:
Oby nie był potrzebny :)
Prędzej zmienię samochód na rs6 c5 😋

: 2018-10-21, 19:41
autor: RoberToo
Z tego co piszesz, to powinna mieć u Ciebie dobrze. Czekamy na dalsze pracę .
Wkładaj jej slimaka :-D

: 2018-10-22, 15:50
autor: emay
Kiedy się łapiemy na jakąś rolkę ? :D

: 2018-10-22, 16:05
autor: DobrzanskiS4B5
Jak coś mam kolektory wydechowe z rs4 b5 4-2-1 :mrgreen:
Może byś je jakoś dopasował

: 2018-10-22, 18:20
autor: customover
emay pisze:Kiedy się łapiemy na jakąś rolkę ? :D
Niebawem 😀
Zrobię wydech i kolektor ssący to może mniejsze baty dostanę.
W produkcji h-pipe i usunięte rezonatory
Obrazek

Kolektorów nie ruszam tylko świnki zrobię i h-pipe ustaliłem sobie pewne granice przy tym samochodzie.

: 2018-10-22, 18:24
autor: emay
customover pisze:
emay pisze:Kiedy się łapiemy na jakąś rolkę ? :D
Niebawem 😀
Zrobię wydech i kolektor ssący to może mniejsze baty dostanę.

Kolektorów nie ruszam tylko świnki zrobię i h-pipe ustaliłem sobie pewne granice przy tym samochodzie.
Tzn że zostanie wolnossakiem?

: 2018-10-22, 18:27
autor: customover
emay pisze:
customover pisze:
emay pisze:Kiedy się łapiemy na jakąś rolkę ? :D
Niebawem 😀
Zrobię wydech i kolektor ssący to może mniejsze baty dostanę.

Kolektorów nie ruszam tylko świnki zrobię i h-pipe ustaliłem sobie pewne granice przy tym samochodzie.
Tzn że zostanie wolnossakiem?
Jest i był NA

: 2018-10-22, 18:48
autor: DobrzanskiS4B5
Dzwięk ma fajny BBK :-D pojemność też robi swoje,ale nie jedzie jakoś mocno
Chyba że JHM w USA ma już jakieś fajne patenty

Fajna sztuka :lol: !

: 2018-10-22, 18:49
autor: m.sidor
tu trzeba 2.7

: 2019-03-18, 14:16
autor: customover
DobrzanskiS4B5 pisze:Dzwięk ma fajny BBK :-D pojemność też robi swoje,ale nie jedzie jakoś mocno
Chyba że JHM w USA ma już jakieś fajne patenty

Fajna sztuka :lol: !
Podkładki pod kolektor termiczny oraz cala modyfikacja będzie zrobiona na styl JHM.
Różnica jest taka że moje kupione są u SID-a i mają 5 mm a JHM ma 8 mm.
Chciałem mieć. V8 a w zasadzie rozpocząć przygodę z V8 bo docelowo może na przyszły rok jest zakup rs6 c5 lub jeep srt8 6.1 + kompresor.
ESka chyba nigdy nie była przewidziana do startów na 400m 😋, najważniejsze że mam tego świadomość.
Jak trochę pogrzebie i zrobię pomiar na hamowni.

[ Dodano: 2019-03-18, 14:16 ]
aktualizacja.

po kolei
- kolektor ssący rozebrany i sprawdzony oem klapa w idealnym stanie
Klapa jest wymieniana z 2 powodów , pierwszy oem klapy czasem pękają i silnik je zjada co czasem kończy się duża awarją, drugi wymiana klepy na after market zdecydowanie zwiększa powierzchnie wlotu powietrza do kolektora co przekłada się na moc

Obrazek


- klapa w kolektorze vs klapa carbonowa na zamówienie
Obrazek



Klapa zamontowana na wsporniku - śruby nylonowe podkładki + klej

Obrazek

- przy okazji porting kolanka za przepustnica - fabryczna powierzchnia był dramat.

Obrazek

- Klapa zamontowana w kolektorze - idealnie dopasowana nic nie obciera idealnie przylega po przestawieniu w górną pozycję zamykając długie kanały w kolektorze

Obrazek

- zdjęcie przedstawia wlot powietrza do kolektora gdzie fabryczna klapa ze względu na swoją grubość przysłaniała około 25 % powierzchni wlotu.

Obrazek

jeden z wielu zestawów uszczelek oraz zawory w magistrali olejowej oraz dysza natryskowa.

Obrazek

- zdemontowany filtr oleju oraz pokrywa magistrali olejowej.
bardzo cieszy czysty bez złogów stan silika wew.

Obrazek

- kolejne uszczelki pod obudowe filtra oleju które są częstą przyczyna wycieków w tym silniku, stare były mega twarde

Obrazek

Zawory utrzymujące ciśnienie oleju na zimnym silniku oraz dysza natryskowa oleju
Obrazek
Obrazek

- kolektor ssący i mata termo izolująca ( poczatek oklejania )
Obrazek

16 nowych oringów na wtryski - cena zaporowa ale cóż

Obrazek

- następnie kolektor osadzonych na podkładkach termoizolacyjnych 5 mm ale w natłoku pracy nie cyknąłem zdjęcia

- zdjęcie pieca po pierwszym odpaleniu

Obrazek

Generalnie - ta modyfikacja wykonana analogicznie do tej wykonywanej przez firmę JHM Motosport w USA
Co najważniejsze w kolektorze około 20 stopni mniej niż przed modyfikacją co wyklucza tak często opisywane spadki mocy w s4 4.2 b6/b7

https://jhmotorsports.com/products/jhm/ ... l-40v.html

a następnie żeby nie było że nic się nie dzieje :D

S4 rzuciła palenie na szczęście pod pracą.
Byłem eSką w pracy na dokodowaniu łopatek i przejrzeniu samochodu Przejechałem się z kolegą i wróciłem po laptopa do pracy.
Po 5 min siedziałem z powrotem w eSce i byłem gotów na powrót do domu, a ona kręci i kręci i nic.
Chłopaki podłączyli kompa - padł czujnik położenia wału korbowego G28.
Na zimnym pali na ciepłym nie.
Samochód został w pracy a żona z szyderczym uśmiechem podjechała po mnie.:diabelek:

Niema tego złego ....

Czujnik wiadomo gdzie będzie ( czytaj brak dojścia )
Po pewnej gimnastyce stwierdziłem że rwiemy DP i idę w mod Piggie Pipe.

Modna i popularna modyfikacja w stanach to usunięcie wkładów z pre katów zwana potocznie Piggie Pipe


Katy w domu
Obrazek

w trakcie
Obrazek

wkłady częściowo na zew
Obrazek

narzędzia g:P
Obrazek

Gotowy produkt

Obrazek

przy okazji
wymieniony
-chujnik g28
- 4 górne wahacze dedykowane do s4/rs4
- gumy stabilizatora
- łączniki stabilizatora
- 2 simeringi w zaworach ciśnieniowych w głowicach
- przegub wału - pęknięta guma
- osłona przegubu wew
- mnóstwo śrub

Samochód śmiga i w kolejnym etapie jakiś detailing może z powłoką

: 2019-03-18, 17:21
autor: pawelosinski83
wszystko zajebiście, ale jeszcze ją znienawidzisz :mrgreen:

: 2019-03-18, 18:26
autor: schockvvave
Przedmówca, ma rację ;/ niestety

: 2019-03-18, 19:36
autor: customover
schockvvave pisze:Przedmówca, ma rację ;/ niestety
Panowie bez czarnych scenariuszy - już miałem takie chwilę że gdyby była człowiekiem to bym na policji wylądował za pobicie :)