S4 B5 2,7bT AZB 2001, Niskie doładowanie
: 2011-08-09, 09:44
Witam
Proszę o opinię na temat niskiego doładowania w przedmiotowym aucie.
Na kanale 115 zaobserwowałem (log zrobiony na 3 i 4 biegu), że wymagane doładowanie wynosi około 1,0 bara natomiast aktualne jest około 0,4 bara.
Na kanale 112 zaobserwowałem (log zrobiony na 3 i 4 biegu), że temperatura sond EGT jest stała w całym zakresie obrotów i wynosi 945 stopni C - nie zaobserwowałem wzrostu tej temperatury w zakresie 945-1035 - być może nie dałem dobrze w palnik.
Na kanale 002 zaobserwowałem (log zrobiony na 3 i 4 biegu), że przepływomierz wskazuje odpowiednio 166g/s na 3-biegu i 212g/s na 4-biegu przy 5000obr/min.
Zaobserwowane błędy to:
16684, 16685 - wykryte przerwy zapłonu na cylindrze 1 - spowodowane spalaniem płynu chłodniczego,
16542 - błąd sondy lambda z lewej strony za katalizatorem B2 S2 sygnał za wysoki.
Nasuwają się pytania - czy po usunięciu w/w błędów doładowanie wróci do poziomu 1bara? oraz czy turbiny ładują poprawnie tylko komputer tak steruje doładowaniem (zaworem N75 lub DV) aby nie doszło do awarii silnika.
Z góry dziękuje za jekiekolwiek opinie
pozdrawiam
mietas
Proszę o opinię na temat niskiego doładowania w przedmiotowym aucie.
Na kanale 115 zaobserwowałem (log zrobiony na 3 i 4 biegu), że wymagane doładowanie wynosi około 1,0 bara natomiast aktualne jest około 0,4 bara.
Na kanale 112 zaobserwowałem (log zrobiony na 3 i 4 biegu), że temperatura sond EGT jest stała w całym zakresie obrotów i wynosi 945 stopni C - nie zaobserwowałem wzrostu tej temperatury w zakresie 945-1035 - być może nie dałem dobrze w palnik.
Na kanale 002 zaobserwowałem (log zrobiony na 3 i 4 biegu), że przepływomierz wskazuje odpowiednio 166g/s na 3-biegu i 212g/s na 4-biegu przy 5000obr/min.
Zaobserwowane błędy to:
16684, 16685 - wykryte przerwy zapłonu na cylindrze 1 - spowodowane spalaniem płynu chłodniczego,
16542 - błąd sondy lambda z lewej strony za katalizatorem B2 S2 sygnał za wysoki.
Nasuwają się pytania - czy po usunięciu w/w błędów doładowanie wróci do poziomu 1bara? oraz czy turbiny ładują poprawnie tylko komputer tak steruje doładowaniem (zaworem N75 lub DV) aby nie doszło do awarii silnika.
Z góry dziękuje za jekiekolwiek opinie
pozdrawiam
mietas