Strona 1 z 2

Audi A6 C5 2.7T uszkodzony czujnik temp

: 2018-06-15, 11:46
autor: piotr148
Witam
Ostatnio nie zawsze załącza mi wentylator wspomagający chłodzenie ten od wewnętrznej strony chłodnicy strona pasażera. Na tą chwile w ogóle się nie włącza, na krótko działa. Wymieniłem już sterownik wentylatora co prawda na używkę bo nigdzie nie mogłem dostać nówki i nadal jest to samo. Wentylator od klimy działa jak powinien na wszystkich 3 biegach a ten wspomagający nie startuje. Dokopałem się do informacji że prawdopodobnie mam do wymiany czujnik temp ten obok SAI. W oryginale był tam 078 919 369 w sklepie mówią że nie do dostania. Zamiennik to podobno 357919369F oraz podobno pasuje 251 919 369F i jest na 104 stopnie. Zastanawiam się czy może lepiej dać ten o niższej temp i czy będzie on na pewno pasował ?

: 2018-06-15, 12:40
autor: WojtasTaba
Ciekawe, czy szczotki już się nie kończą.

Na forum mamy powitalnie, w której musisz się przywitać.

: 2018-06-15, 19:13
autor: piotr148
Przy jakim napięciu powinien startować wentylator dodatkowy ?

: 2018-06-16, 11:11
autor: felix
Nie jest tak łatwo go zagrzać, wiskoza bardzo dobrze spełnia swoją rolę.

Obczaj sobie ten wątek: viewtopic.php?t=11916

: 2018-06-18, 18:13
autor: piotr148
Dzięki za podesłanie tematu. Z tego co w nim wyczytałem to oba wentylatory powinny pracować jednocześnie z tą samą prędkością. Niestety ale nadal nie chce mi działać ten dodatkowy wentylator. Wymieniłem już 3 czujniki (na dolnym węzu chłodniczy, za lęwa głowicą oraz 4 pinowy czujnik od pomiaru temp za prawą głowicą). Sterownik wentylatora również wymieniony ale na używkę bo nie mogłem dostać nowego. Wentylator na krótko kręci jak szalony. Jakieś pomysły jeszcze ?

: 2018-06-18, 21:55
autor: daniel.c
Spróbuj zamienić podłączenie wentylatorów. Wtyczka brązowa z czarną.
Tylko musiałbyś zrobić to przez jakieś kabelki/wsuwki bo bezpośrednio to raczej nie będą pasować.
Takim sposobem będziesz wiedział czy sterownik jest sprawny.

Wiatraki do testu możesz załączyć zwierając styki wtyczki termoswitcha za lewą głowicą i wyłączając zapłon.

: 2018-06-18, 22:46
autor: WojtasTaba
Może i mam jakieś zboczenie, ale za każdym razem jak stykałem się z tematem wentylatora który nie działa w a4 b5 to zawsze kończyło się na szczotkach silnika. Może po prostu zbieg okoliczności, ale otwórz silnik i sprawdź stan szczotek.
Pisałeś, że działa na krótko, ale kiedy szczotki się kończą to wentylator może raz nie działać, a jak go ruszysz to przez jakiś czas może znowu pracować.

: 2018-06-20, 20:38
autor: felix
A jak odpalisz klime ? U mnie jest tak ze dwa wiatraki wchodza na poczatku na wolny bieg, a po jakims czasie ruszaja na maksa.

: 2018-06-23, 18:54
autor: piotr148
Juz na samym początku myślałem nad podmianą wtyczek tylko nie pasowały do siebie i dlatego zabrałem się do tego inaczej. Chyba jednak to będzie najprostszy sposób na sprawdzenie. Jak patrzyłem to we wtyczkach wystarczy zrobić małą przeróbkę i uda mi się je spiąć bezpośrednio ze sobą nie na kable. Jutro się za to zabiorę. A co do klimy to nie ma znaczenia czy jest włączona czy nie, dodatkowy wiatrak w ogóle się nie załącza.

[ Dodano: 2018-06-23, 18:54 ]
Prawdopodobnie szczotki się kończą. Po podpięciu wentylatora klimy do wtyczki od dodatkowego ten od klimy działa. Po podpięciu dodatkowego do wtyczki od klimy dodatkowy nie startuje. Próbowałem jeszcze raz na krotko i tym razem nie zastartował a jak nim zakręciłem ręką to ruszył. Czy wentylator jest rozbieralny ? Można w nim wymienić szczotki czy cały do wymiany ?

[ Dodano: 2018-06-23, 18:54 ]
Prawdopodobnie szczotki się kończą. Po podpięciu wentylatora klimy do wtyczki od dodatkowego ten od klimy działa. Po podpięciu dodatkowego do wtyczki od klimy dodatkowy nie startuje. Próbowałem jeszcze raz na krotko i tym razem nie zastartował a jak nim zakręciłem ręką to ruszył. Czy wentylator jest rozbieralny ? Można w nim wymienić szczotki czy cały do wymiany ?

: 2018-06-25, 21:26
autor: WojtasTaba
Jak nie masz wprawy to może Ci chwilę zająć otwieranie silnika bo trzeba wyginać wystające elementy obudowy, które dość mało chętnie się poddają. Szczotki 7x8x17-20mm, oczywiście 4 sztuki. Koniecznie przeznaczone do takich elementów jak osprzęt silników samochodowych, bo te z przeznaczeniem RTV/AGD nie zdają egzaminu. Przewody od starych szczotek są zgrzewane, więc ucinamy je jak najbliżej zgrzewu i nowe lutujemy do starych przewodów bezpośrednio na zgrzewie. Będzie kupa syfu na miejscu lutowania więc szczoteczka, aceton i możliwie oczyszczasz te miejsca. Dużo kalafonii i nie żałuj cyny. Po naprawie starczy na kolejne 15-20 lat :-D

: 2018-06-30, 20:31
autor: piotr148
A czemu te od Rtv/AGD nie zdają egzaminu ? Niestety ale na tą chwile będę miał dostęp tylko do szczotek od elektronarzędzi

: 2018-06-30, 21:34
autor: WojtasTaba
Zauważyłem również że masz dostęp do internetu ;)
http://allegro.pl/szczotka-szczotki-dmu ... 16082.html

Szczotki od elektronarzędzi są bardziej "delikatne" i szybko się zużyją w Twoim wiatraku.

: 2018-06-30, 22:10
autor: piotr148
Jestem w Niemczech, nie mam tu opcji zamówienia czegoś pocztą. Rozumiem że oprócz szybszego zużycia takie szczotki będą funkcjonować tak samo ?

: 2018-06-30, 22:21
autor: WojtasTaba
Więc nie wymieniaj. Z tym da się żyć. A jak będziesz już miał możliwość zrobić to jak należy to wtedy się tym zajmij.
piotr148 pisze:Rozumiem że oprócz szybszego zużycia takie szczotki będą funkcjonować tak samo
Ciężko mi powiedzieć. Nigdy nie drutuję w swoich autach ;-)

: 2018-06-30, 22:25
autor: piotr148
Bez tego wentylatora podczas upału auto dosc mocno sie grzeje wiec raczej nie moge tego tak zostawic. Wole wymienic teraz na takie szczotki jakie mam dostepne a jak bede w PL to zamowie te typowo do wentylatorow