Strona 1 z 2

Supercharger

: 2018-04-19, 10:29
autor: modek
no właśnie, zrobił ktoś 2.7 kompresor? np. ten z 3.0 tfsi

: 2018-04-19, 11:37
autor: WojtasTaba
Ciekawy pomysł, ale raczej nie spotka się z pozytywnym przyjęciem przez forumowiczów ze względu na to, że z turbinek znacznie większy potencjał ;-)

: 2018-04-19, 12:15
autor: buba
chyba że zostawisz turbo a dołożysz kompresor 8-)

: 2018-04-19, 12:22
autor: bracus
nie no jasne i jeszcze na pasek uruchamiany z dźwigni zmiany biegów :) tylko musi wystawać ponad maskę z metr inaczej nie będzie fame :)

: 2018-04-19, 13:02
autor: modek
pytanie brzmi: czy zrobił ktoś?

[ Dodano: 2018-04-19, 13:02 ]
widząc wyniki 3.0 tfsi ja bym się pokusił

k

: 2018-04-19, 13:05
autor: Marcin85
Niech do prawdziwej v8 BBK założy sobie kompresor.

: 2018-04-19, 19:17
autor: WojtasTaba
Generalnie to nikt nie wkładał, więc nie ma sensu dalej ciągnąć tego pytania.

Zastanawiam się nad zasadnością takiej "modyfikacji"

1. Jeśli chcesz kupić eSkę z padniętymi turbinami to znacznie lepszą opcją będzie kupienie wychuchanej A4 z 2.4, bądź 2.8 i założenie do niej kompresora, bo w eSce i tak wszystko będziesz musiał przerabiać, więc to tak jakbyś zaczynał od początku. A w cenie padniętej eSki będziesz miał elegancką A4 z kompresorem. Pamiętaj też, że jeśli eSka jest tania to znaczy, że w zaokrągleniu cała musi być klekotem.

2. Jeśli mówisz o swojej, i turbiny Ci padają to lepiej byłoby naprawić/wymienić turbiny niż przechodzić na kompresor. Podobna kasa, przybliżone osiągi, a zero druciarstwa i mniej zmarnowanego Twojego czasu i nerwów.

3. Jeśli również mówisz o swojej, ale kompletnie jesteś spłukany i myślisz, że kompresor będzie znacznie tańszy i bardziej bezawaryjny to nie byłbym takim optymistą. Z kasą jak wyżej, a żeby było to mało awaryjne to musiałbyś zrobić to naprawdę profi. A profi, i skromna sakiewka nie idą w parze. Szczerze?! W takiej sytuacji poszedłbym w zrobienie wolno ssaka z 2.7. Było by naprawdę tanio, potężna dostępność części za grosze do tej modyfikacji, myślę że nie było by to takie trudne a i jednocześnie byłby to bardzo interesujący projekt, bo wielu jest ciekawych co ten silnik jest wart bez turbawek.

4. Jeśli żadne z powyższych i po prostu masz taki kaprys to działaj. S4 B8 mają motory z dużym potencjałem na moc. Choćby ze względu na różnice po samym założeniu większego kółka na kompresorze i zrobienia programu. Tylko pytanie, czy kompresor faktycznie zrobi taką robotę w 2.7 jaką robi w 3.0 TFSI?! Nie sądzę.

: 2018-04-19, 19:21
autor: luk448
Jaki sens czegoś takiego? Montujcie graty po przetartych ba wytartych szlakach. A jeśli chcecie kompresor to szykujcie ze dwa worki pieniędzy albo dzban złota z końca tęczy :mrgreen:

: 2018-04-19, 21:14
autor: emilzizi
luk448, nie pierdol :mrgreen:
Masz tu masz projekt a6c5 2.8
https://www.a6klub.pl/audi-a6-c5-28-30v ... t80998.htm

: 2018-04-19, 23:38
autor: modek
dzienkóweczka emil :D
generalnie kaprynio, spodziewanie się jednak mniejszej awaryjności, nie trzeba wywalać motoru przy wymianie zestawu dmuchającego, intercoolery precz, kolektor wydechowy prosty i trwały, i takie tam
(mam gupie zachciewajki, zamiast na mazury to w majówkę będę szczepił spód od rs`a do złomka mego :mrgreen: )

[ Dodano: 2018-04-19, 23:38 ]
a z drugiej strony to sprawdzone 400+ tak naprawdę całkowicie mnie usatysfakcjonuje

: 2018-04-20, 00:05
autor: luk448
emilzizi, nie mam zlych intencji dla takiego projektu tylko wiem ze pewnie pochlonie to znaczna oj znaczna ilosc $$ wieksza niz sprawdzone setupy w 2.7BiT.
modek, wiec skoro Cie zadowoli 400+ to ja bym sie nie bawil w kompresory.Zostaw pod maska tylko ten od klimy :mrgreen:

: 2018-04-20, 08:03
autor: emilzizi
luk448, gość który zakładał kompresor do 2.8 ogłaszał się że zrobi to za 6k.
Wiem doskonale ile kosztuje uzyskanie 450+>>500 :mrgreen:

: 2018-04-20, 08:21
autor: luk448
6 koła... Proszę Was... Można i za 2 tys uturbić auto no ale litości... :-/

: 2018-04-20, 08:25
autor: przemek530d
modek pisze:dzienkóweczka emil :D
generalnie kaprynio, spodziewanie się jednak mniejszej awaryjności, nie trzeba wywalać motoru przy wymianie zestawu dmuchającego, intercoolery precz, kolektor wydechowy prosty i trwały, i takie tam
(mam gupie zachciewajki, zamiast na mazury to w majówkę będę szczepił spód od rs`a do złomka mego :mrgreen: )

[ Dodano: 2018-04-19, 23:38 ]
a z drugiej strony to sprawdzone 400+ tak naprawdę całkowicie mnie usatysfakcjonuje
no nie zupełnie, zamiast IC wodny wymiennik ciepła czyli defacto IC :lol:

: 2018-04-20, 08:27
autor: emilzizi
luk448, też tak podszedłem do tego projektu.
Z tego co pisał to auta nie stroił.
Założył kompresor i jeździ.
Uzyskał to co w 2.7 po programie :mrgreen: