Strona 1 z 8

Audi A4 1.8TQ soft by GTO

: 2011-07-23, 13:35
autor: CoLo
Skoro powstał nowy dział to teraz mogę wkleić swojego paździerza ;-)

Stare poczciwe A4 1.8TQ AEB z 1995r.

STAGE 1 - Modyfikacje:

- kute tłoki WOSSNER
- kute korbowody PEC
- zawory ssące/wydechowe +1mm SUPERTECH
- wałki od wolnossaka ADR
- pompa paliwa WALBRO 255
- wtryski SIEMENS 630cc
- świece DENSO IK24 ( 2 stopnie zimniejsze)
- sprzęgło organiczne z wzmocnionym dociskiem by p.RADZIKOWSKI
- turbo FP WHITE z EVO IX (zmieniony wirnik kompr w stosunku do seryjnej)
- kolektor wydechowy TWINSCROLL by "PRZEMO-CAR" notworthy
- wydech 3" na dwóch tłumikach by "PRZEMO-CAR"
- FMIC (chińczyk) + orurowanie by "PRZEMO-CAR"
- MAF 3" od VR6 z wkładem AEB
- Filtr powietrza grzybek CUSTOM :P
- DV FORGE 007
- EBC GREDDY PROFEC B II
- heble przód, tarcze TEXTAR PRO 312mm + klocki OMP R&S
- heble tył, tarcze BREMBO + klocki OMP R&S
- przewody w stalowym oplocie HEL (przód/tył)
- płyn hamulcowy MOTUL RBF 660
- zegarki BOOST, EGT, Ciśnienie oleju AUTOGAUGE SM PEAK

Obrazek

STAGE 2

Zmiany w stosunku do STAGE 1:
- mocniejsze sprezynki zaworowe
- nowe sprzeglo 240mm + jednomas
- ECU ME7
- przeplywka S3
- cewki od TFSI

Obrazek

Turbo fajnie sie sprawuje, przy 2400rpm jest 0,5ar przy 3000rpm 1bar.
Na starym setupie auto jechalo tak: http://www.youtube.com/watch?v=PRGQyHXk ... r_embedded

Jakies tam fotki: http://picasaweb.google.com/11349951356 ... directlink#

To chyba nie bedzie ostatnie slowo tego setupu ale to juz wyjdzie w praniu ;-)
Pomiar bedzie tez na innej hamowni...

Maly update po naprawie przeze mnie nieszczelnosci :mrgreen:
Obrazek
W tym pomiarze peak 1,68bar

Zmiany od poprzedniego pomiaru:
- FMIC 600x300x76
- przepustnica 3"
- przekladka izolujaca kolektor dolotowy

Obrazek

Z tego co widzialem wczesniej po logach, przepustnica 3" pogorszyla warunki i musielismy zejsc z zaplonu troche.

: 2011-07-23, 13:56
autor: Fiko
Ładnie to na wykresie wygląda

: 2011-07-23, 20:50
autor: LCQ
dobra fura :-), silnik na właściwych gratach, masz plan na 400+??jakie są obecnie osiągi +/-?

: 2011-07-23, 21:04
autor: CoLo
Plan na +400 byl juz teraz ;) Wyszlo jak wyszlo...

Osiagi ? nie wiem dokladnie bo nie mierzylem. Scigalem sie ze znajomym co robi ok 13 na cwiare no i bylem lekko z przodu...Ale chce sie wybrac na jakies zawody tylko albo czas albo $ albo cos w aucie nie halo jak teraz :/ (uszczelka kolektor/turbo + poducha pod skrzynia pynkła :P )

: 2011-07-23, 22:38
autor: deSigner
Znasz moje zdanie nt tuningowanych fur :-P , ale Twoja niezmiennie wzbudza mój szacun. Tyle wycisnąć z takiego małego gówna jak 1.8 - naprawdę czapki z głów. Powodzenia w dalszych modach ;-)

: 2011-07-23, 23:40
autor: Nikolas
Takie małe gówno potrafi tyle i dwa razy tyle, więc myslę że dobra alternatywa dla 2,7tt, tym bardziej że Quattro :)

: 2011-07-24, 01:41
autor: buba
Nikolas pisze:Takie małe gówno potrafi tyle i dwa razy tyle, więc myslę że dobra alternatywa dla 2,7tt, tym bardziej że Quattro :)
do pewnej granicy, 1.8T nigdy nie bedzie takie jak 2.7 ze wzgledu na pojemność

fura kox i juz sie nie moge doczekać spotkania :-P

: 2011-07-24, 04:26
autor: CoLo
Nie ma sie co oszukiwac, 2.7 ma duzo wieksze mozliwosci i takie sa fakty. 1.8 jest spoko do pewnej granicy ale i tak moze dac troche przyjemnosci :P Jeszcze zeby ta moja krowa lzejsza byla to by bylo spox :) 1450kg to nie jest malo :roll:

: 2011-07-24, 10:13
autor: Flyer
masz przedlifta, wiec i waga mniejsza... polifgtowe eSki sa sporo ciezsze :)

: 2011-07-24, 11:04
autor: bolo-s4
Normalnie kox,spoko seryjne rs4 b5 kiluje :mrgreen:

: 2011-07-24, 11:44
autor: buba
Artur przyjedz do mnie to w kilka godzin bedzie tona :mrgreen:

: 2011-07-24, 16:26
autor: CoLo
Fly eSki to i przed liftem leciutkie nie sa :-)

Bolo...bez przesady :-P ;-)

Buba nie kuś... :mrgreen:

: 2011-07-25, 16:47
autor: Nikolas
Granica 1.8 turbo jest bardzo wysoka. Mam nadzieje ze Rafał w swoim Leonie pokaze ze mozliwosci 1.8 turbo sa na bardzo bliskim poziomie do 2,7tt, choc wiadomo ze pojemnosc to jest to. Jeszcze fajniej brzmi np. Audi A4 5.0 V10 ;) Ale 1.8T nawet po modach pali nie wiele w porownaniu do 2,7 czy 4.2, przy podobnej mocy.

: 2011-07-25, 17:45
autor: Flyer
Roznica w spalaniu wcale nie jest jakas mocno odczuwalna. 1.8T/2.0T pala moze 10-20% mniej, ale roznica w kulturze pracy kolosalna... Nawet po wydechu Millteka R4 nie bedzie brzmialo.

Wyjatkiem sa dopiero nowe 2.0T 211PS w nowych Audi gdzie spalanie jest naprawde mega niskie przy normalnym uzytkowaniu.

: 2011-07-25, 17:52
autor: bracus
ja mam paru znajomych którzy mają 1.8T po programie i więcej im palą fury jak moja po sofcie :-P