Strona 1 z 1

Łańcuch w głowicy

: 2018-01-27, 08:11
autor: vegetagt
Hej.


Takie dziwne przemyślenia w sobote z rana... Czy łancuchy w głowicach 2.7 mają tendencje do rozciągania?

Pytam, bo ustawiłem rozrząd ładnie na blokady, przekręciłem wałem pare razy. Blokada ponownie weszła na swoje miejsce, ale w bloku 093 mam rozjazd -3 i +6.
Przed demontażem widziałem, że jeden wałek był przestawiony. Niestety nie sprawdziłem, co wtedy pokazywał vagcom :roll:

No i tak sobie myśle, że skoro idealnie ustawiłem wałki wydechowe, a problem mam na ssących to... łancuch? Ewentualnie słaba jakość wykonania blokady i tylko mi się wydaje, że ustawienie wyszło idealne.

: 2018-01-27, 13:21
autor: Mania
Każdy łańcuch, który pracuje, rozciąga się.

Z blokadami to mało kiedy dobrze wyjdzie. W S6 wszystko na blokadach z ASO i wyszło -3, -3. W S4 bez blokad wyszło 0,0

: 2018-01-27, 14:09
autor: vegetagt
każdy łancuch się rozciąga, ale jeden po 50tys jest szrotem, a drugi dojeżdza do 300 i jest spoko ;) Dlatego pytam o tendencje i zwyczaje tego z AGB.

Co do ustawiania bez blokad... Jasne, jestem w stanie na tyle cofnąć/przyspieszyć wałki wydechowe, by na ssących było ok. No ale to wtedy mam problem z wydechowymi, co nie? :P

Pytanie, czy warto zagrać w ten sposób, czy jednak kopać się z wymianą łancucha, by było idealnie.
Jeszcze tylko przyłoże jakiś liniał do tej nieszczęsnej blokady, może coś się wyjaśni.


edycja z wieczora:
blokada wyglada raczej ok :( Ale jeszcze zapytam paru niezależnych obserwatorów 8-)

: 2018-01-28, 12:26
autor: daw2
Ja ostatnio wymieniłem slizgi i łańcuchy i ba blokadach wyszło -8 i 2 . Blokada raczej ok ale juz nie pierwszy raz ustawiałem i nie jest idealnie. po 2000km wkładałem blokadę i wchodzi idealnie. nie wiem czy to ruszać. Silnik na wolnych delikatnie drży. Nie wiem czy to ma związek z rozrządem ale zapłon na wolnych obrotach strasznie faluje od wartoci 2 do nawet 23

: 2018-01-30, 18:27
autor: mylek
Ja ustawiałem na blokadzie + nowe łańcuchy Febi. Wyszło -2 i -2.

: 2018-03-21, 19:47
autor: vegetagt
zrobiłem mały eksperyment. Poluzowałem czujnik wałka w głowicy i przestawiałem na tyle, na ile luz na srubach pozwalal.
Pomiędzy skrajnymi położeniami vag pokazywał 2 stopnie różnicy. Trzeba byu pewnie jeszcze pare prob zrobić, ale może tu są te brakujące stopnie ;)

W 1.8t jest podobny "luz montażowy"