Strona 1 z 2

Sterowanie tylnego zawieszenia rs4b7

: 2018-01-07, 05:25
autor: Marcin Puchacz
Byłem dziś w warsztacie i dowiedziałem się że muszę naprawić sterowanie tylnego zawieszenia.
Sprawa z tego co wiem tania nie jest wiec jak jakaś dobra dusza powiedziała by mi jak się za ten temat sensownie zabrać byłoby pięknie :-) Nie mam pojęcia jak wyglada i jak działa taki system .Gdzie ewentualnie kupić dobre i oczywiście najtańsze części zamienne ?
Za wszelkie rady porady bede bardzo wdzięczny
Pozdrawiam

: 2018-01-07, 08:36
autor: Wojt3q
ktory sobie jaja robi i zalozyl nowe konto

: 2018-01-07, 10:09
autor: emilzizi
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tanie mięso psy jedzą :mrgreen:

: 2018-01-07, 10:15
autor: Floro
Temat znany w tym modelu i wielokrotnie przerabiany na forum , sprawdź wiaiazke w podsufitce i pewnie bezpiecznik masz przepalony pod lewym deklem obudowy głównego sterownika.

: 2018-01-07, 13:18
autor: mik-17
:shock: Sterowanie tylnego zawieszenia rs4b7 :lol: a już myślałem ze dowiem się coś nowego :-P

: 2018-01-07, 13:52
autor: Marcin Puchacz
Panowie może źle się wyraziłem z tym sterowaniem:-). Chodzi mi o ten system ( z tego co wyczytałem)
który nazywa się drc. Amorki są dobre ale z tego co mi powiedzieli to cieknie mi z tych zaworów co je utwardzają.

: 2018-01-07, 15:45
autor: mik-17
Napisałeś że chodzi o tylne zawieszenie a nie wiem czy wiesz zawieszenie jest łączone po przekątnej, tzn:
Przednie lewe koło jest połączone poprzez zawór(zbiornik ciśnienia) z tylnym prawym kołem.
Przednie prawe koło jest połączone poprzez zawór(zbiornik ciśnienia) z tylnym lewym kołem.
Bardziej obrazowo na filmie: https://www.youtube.com/watch?v=boJ4el9HLYg

W układzie jest olej pod ciśnieniem który nabija się specjalną pompą którą mało kto ma.
Jak wygląda nabijanie masz w filmie: https://www.youtube.com/watch?v=NXcuWuTyVxk

Wiem że jest firma w Warszawie która za nabicie woła 1000 - 1200zł i oni też zajmują się serwisem.

: 2018-01-08, 11:29
autor: Norbi
W RS4 B7 było DRC? :shock:

: 2018-01-08, 12:20
autor: mik-17
Norbi pisze:W RS4 B7 było DRC? :shock:
Tak. Mało co z tego zostało bo wszyscy zmieniają na gwint.

: 2018-01-08, 13:25
autor: Marcin Puchacz
Doradzacie mi żebym zamiast naprawiania tego zainteresował się gwintem ???

: 2018-01-08, 14:21
autor: schockvvave
Ja bym to sprzedał i kupił z dobrym nowym😀

: 2018-01-08, 16:03
autor: mik-17
Podobno DRC bardzo fajny temat jeśli działa i jest serwisowany.
Ja kupiłem gwint ponieważ kupiłem auto z rozpiętym DRC od handlarza a tym samym nie wiedziałem w jakim stanie były amortyzatory albo zawory zawieszenia (wprawdzie po odnalezieniu kontaktu do poprzedniego właściciela powiedział że wszystko było ok ale ja już gwint miałem kupiony) , poza tym w moim przypadku doszedł by kost lawety do warszawy i jeszcze kilka dodatkowych problemów które wygenerowały by mi więcej kosztów.

Poszukaj tego serwisu co zajmusię się napełnianiem DRC i do nich podjedź, zobaczysz co Ci powiedzą i zadecydujesz.

: 2018-01-08, 16:23
autor: SID
napawają regenerują DRC w PL do tego napełniają w ASO lub w niezależnych firmach (jest ich w PL około 5)

DRC fajny jak się ma, jak padnie warto pomyśleć nad gwintem bo podobnie koszta wyjdą

zakup KW V3 lub Bilstein B16 to droższy temat o około 30-40% lecz dostajemy komfort lepszy od DRC

: 2018-01-08, 19:40
autor: Marcin Puchacz
A macie jakieś namiary na takie firmy ? Oczywiście godne polecenia ?

: 2018-01-08, 22:41
autor: mik-17
Kiedyś znalazłem na archiwum allegro ogłoszenie o nabijaniu DRC i nr tel: 501131813. Nigdy tam nic nie robiłem więc nie wiem czy dobry czy nie. Pytałem o nabicie DRC gdy całe zawieszenie było rozpięte i powiedział że 1200zł w 2016r. W rozmowie tel mówił również że w razie czego gdzieś na północy (chyba w gdańsku) regenerują amortyzatory DRC. Zadzwoń i pogadaj ;-)