Strona 1 z 1

Problemy z ABSem,czujnikiem temp oleju itd

: 2017-11-10, 23:29
autor: Biauy
Witam, posiadam od kilku dni audi s4 b5 2001r. Samochod ma problem z dzialaniem absu a mianowicie. Przy dojezdzaniu do skrzyzowania, parkowaniu, oglolnie przy malych predkosciach, nie zaleznie czy droga jest mokra czy sucha wlacza sie abs tak jakby auto wpadalo w poslizg, pedal hamulca drzy itd. Bledów w ABSie brak. Nie wiem czy to cos ma do rzeczy ale samochod ma zmienione hamulce. Z przodu zaciski bodajze z a8 d3 z tarcza 360mm, tyl tarcza 300mm, nie wiem czy zacisk seria czy nie. Mial ktos taki problem /

Problem nr2 to temperatura oleju. Nie pokazywalo temperatury i wyrzucalo blad na fisie. Nowy czyjnik w misce olejowej zalozony(zamiennik), aktualnie brak bladow ale temperature pokazuje tylko na przekreconym zaplonie, w momencie odpalenia samochodu temperatura spada do 0.

Z gory dzieki za pomoc.

: 2017-11-11, 21:10
autor: Maryś
Identyczne objawy z hamulacami znajoma miała w leonie. Jak wszystko rozebralem okazało się że ktoś podczas wymiany czujnika pogiął lekko koronke ABS i czujnik był troszkę za daleko od niej. Sprawdzales vagiem czy na wszystkich kołach odczytuje tą samą predkość?

Problem nr 2 to niestety wina tego zamiennika. Lepiej kupić uzywke ori. Temat sprawdzony już przez wiele osob

: 2017-11-12, 10:18
autor: Biauy
tak, sprawdzalem vagiem i na kazdym kole predkosc jest taka sama ;/ bledow nie ma zadnych a abs wariuje.Na ktoryms z forum wyczytalem ze trzeba zmieniac kodowanie sterownika jezeli zmieniamy hamulce na wieksze, prawda to ?

: 2017-11-12, 11:19
autor: tasior87
Miałem identyczne objawy w golfie. Zaczęło się tak dziać po wymianie czujników ABS na jakieś tanie zamienniki, które ponoć wszyscy zachwalali. Temat zniknął po wymianie czujników na markowe. W esce aktualnie mam ten sam problem. Poprzedni właściciel popełnił ten sam błąd co ja w golfie i czeka mnie zakup markowych czujników.

: 2017-11-12, 11:54
autor: Biauy
Z tego co sprawdzalem to moje sa ORI, sprobuje je jeszcze przeczyscic moze to cos da.

: 2017-11-12, 14:27
autor: mik-17
Odnośnie problemu pierwszego miałem tak w b5 Q z 96r z tym że w źimie przy prędkościach powyżej 160+ wyskakiwał błąd ABSu, po dojechaniu do domu i podłączeniu vaga błędu nie było. Dopiero gdy miałem kompa ze sobą to po wyskoczeniu błędu sprawdzenie vagiem bez wyłączania silnika wysło że problem z czujnikiem ABSu w tylnym kole, okazał się przytarty i rozpadł się przy wyciąganiu. Najpierw wymieniłem czujnik na firmę leoni z zatartymi numerami, podobno produkowali na pierwszy montaż. Działanie ABSu znacznie się poprawiło ale czasem przy lekkim dochamowywaniu abs się oddzywał ale już nie wyskakiwał wykrzyknik ABSu powyżej 160km/h. Potem podlączyłem vaga i sprawdzałem obroty kół ABSu jadac po prostej nawierzchni. Różnic dużych nie było ale miałem wrażenie że jest różnica chwilowa o 1km/h na jednym z kół. Mechanik wyjął półoś i okazało się ze koronka ABSu na przegubie jest pęknięta. Czekając na nowy przegub z hurtowni z nudów pospawał i oszlifował koronkę. Poskutkowało i tak jeździło auto kilka lat bez problemu, potem sprzedałem auto.

: 2018-01-11, 14:19
autor: tasior87
Jeśli nadal walczysz z tematem ABS u to sprawdź jeszcze koronki na przegubach. U mnie była jednak walnieta na tylnym lewym kole. Koronka prawdopodobnie pękła i zrobiła się przerwa na jakieś 4 mm