Wymiana pompy wspomagania
: 2017-10-13, 09:45
Kradnę z A6 Klub Polska. Nie wymieniałem osobiście więc nie jestem w stanie potwierdzić czy to działa czy nie.
Link do ori tematu
http://www.a6klub.pl/wyje-pompa-od-wspo ... t43699.htm
Udało mi się rozwiązać problem wyjącej pompy :) zobaczymy na jak długo i czy nic się nie będzie działo. Jest to moja 4 lub 5 pompa, zaryzykowałem zakup pompy od a6 c6 i pasuje idealnie do c5. Moja pompa miała numer 4B0145156, kupiona 4F0145155A od AUDI A6 C6 2.7 3.0TDI - pompa z 2014r 130bar. Miałem wcześniej tez regenerowaną pompę ale tak jak pisałem gdzieś na forum - wyła i wspomaganie delikatnie słabło po rozgrzaniu. Polecam zatem zakup dobrej "młodej" używki od nowszego modelu. Datę produkcji odczytamy po numerze stojącym przed "liczbą barów" jak na foto( po prawej pompa regenerowana którą już wymieniałem na pompę od anglika, sprawdzałem czy zejdzie piasta od mocowania koła pasowego dlatego takie odsunięcie i porównywałem z pompa od a6
Kruciec ssący w pompie od c6 jest w drugą stronę ale to nie problem - kawałek rurki lub klucza i można go spokojnie przekręcić..
Dodatkowo zauważyłem że tylna część pompy jest wykonana jak by z innego stopu? albo po prostu ma naniesioną jakąś powłokę, jest to w większości pomp od c6 9 trochę dziwne ale może ma to jakiś cel:
Zastanawiało mnie też osadzenie piasty koła pasowego( w innym wątku ktoś pisał - odsunięcie od korpusu o 4mm, różne numery pomp mają różny offset)
gołym okiem wydaje się, że w nowej pompie ten offset jest większy niż w mojej starej, po zmierzeniu okazało się że faktycznie jest to różnica ok 1mm( z tą regenerowana różnica wynosiła by 2mm), mimo wszytko koło pasowe bedzie pracować tak jak pracowało ( odległość piasty od śrub mocujących jest taka sama), może przy produkcji pomp osadzają ta piastę do jakiejś innej bazy, tutaj widać że korpus jest toczony i możliwe że dlatego są różne odległości piasty od korpusu a suma sumarum kolo pasowe pracuje tak samo.. ( to tylko moej przypuszczenia)
Podsumowując jeśli ktoś myśli kupować pompę używaną i ma motor 2.4 2.8 to warto poszukać od nowszego modelu a6 c6 tj. napewno o numerze: 4F0145155A na allegro jest sporo pomp z 2007-2008r ( trafiają się i nowsze) w granicach 100zł (mi się ta udało ta kupić za 120zł) dlatego uważam że warto się rozglądnąć bo ori to jednak ori teraz pompa pracuje cichuteńko, wspomaganie działa cały czas tak samo dobrze, płyn już zostawiłem ten co miałem po eksperymentach - liqui moly.
Link do ori tematu
http://www.a6klub.pl/wyje-pompa-od-wspo ... t43699.htm
Udało mi się rozwiązać problem wyjącej pompy :) zobaczymy na jak długo i czy nic się nie będzie działo. Jest to moja 4 lub 5 pompa, zaryzykowałem zakup pompy od a6 c6 i pasuje idealnie do c5. Moja pompa miała numer 4B0145156, kupiona 4F0145155A od AUDI A6 C6 2.7 3.0TDI - pompa z 2014r 130bar. Miałem wcześniej tez regenerowaną pompę ale tak jak pisałem gdzieś na forum - wyła i wspomaganie delikatnie słabło po rozgrzaniu. Polecam zatem zakup dobrej "młodej" używki od nowszego modelu. Datę produkcji odczytamy po numerze stojącym przed "liczbą barów" jak na foto( po prawej pompa regenerowana którą już wymieniałem na pompę od anglika, sprawdzałem czy zejdzie piasta od mocowania koła pasowego dlatego takie odsunięcie i porównywałem z pompa od a6

Kruciec ssący w pompie od c6 jest w drugą stronę ale to nie problem - kawałek rurki lub klucza i można go spokojnie przekręcić..

Dodatkowo zauważyłem że tylna część pompy jest wykonana jak by z innego stopu? albo po prostu ma naniesioną jakąś powłokę, jest to w większości pomp od c6 9 trochę dziwne ale może ma to jakiś cel:

Zastanawiało mnie też osadzenie piasty koła pasowego( w innym wątku ktoś pisał - odsunięcie od korpusu o 4mm, różne numery pomp mają różny offset)

gołym okiem wydaje się, że w nowej pompie ten offset jest większy niż w mojej starej, po zmierzeniu okazało się że faktycznie jest to różnica ok 1mm( z tą regenerowana różnica wynosiła by 2mm), mimo wszytko koło pasowe bedzie pracować tak jak pracowało ( odległość piasty od śrub mocujących jest taka sama), może przy produkcji pomp osadzają ta piastę do jakiejś innej bazy, tutaj widać że korpus jest toczony i możliwe że dlatego są różne odległości piasty od korpusu a suma sumarum kolo pasowe pracuje tak samo.. ( to tylko moej przypuszczenia)


Podsumowując jeśli ktoś myśli kupować pompę używaną i ma motor 2.4 2.8 to warto poszukać od nowszego modelu a6 c6 tj. napewno o numerze: 4F0145155A na allegro jest sporo pomp z 2007-2008r ( trafiają się i nowsze) w granicach 100zł (mi się ta udało ta kupić za 120zł) dlatego uważam że warto się rozglądnąć bo ori to jednak ori teraz pompa pracuje cichuteńko, wspomaganie działa cały czas tak samo dobrze, płyn już zostawiłem ten co miałem po eksperymentach - liqui moly.