Strona 1 z 2
A6 c5 2.7 problem z niedoładowaniem.
: 2017-09-10, 11:57
autor: marco199
Witam. Silnik AJK 230 KM. Problem z niedoładowaniem pojawił się po chipie, który miał dać około 300 KM ale ostatecznie wyszło 270. Tuner stwierdził, że turbiny już nie ładują pełego ciśnienia co było widać też na logach. Jeździłem może tak ze 3 tyg. - z tymi 270 KM, w pewnym momencie zauważyłem spadek mocy i błąd niedoładowania- turbiny po logach ładowały tylko 0.3 Bara. Zdecydowałem się zregenerować turbiny w profesjonalnym warsztacie. Po tym wszystkim nadal występuje błąd nie doładowania. Mechanicy sprawdzili już wszystko, pozostaje tylko EGT. Ale egt nie pokazuje żadnego błędu. Wcześniej jak miałem uszkodzoną elektronikę w egt to pojawił się błąd, teraz tego nie ma. Co o tym myślicie??
: 2017-09-10, 12:20
autor: luk448
Co to za tuner i co to za profesjonalny warsztat od turbin?Program to gotowiec?
: 2017-09-10, 12:34
autor: marco199
Program robiony indywidualnie. Mechanicy się też znają na rzeczy, dlatego uprzedzam dalsze odpowiedzi typu "może tuner słaby albo mechanik" bo to staje się nudne.
: 2017-09-10, 12:42
autor: mophk
n75? podcisnienia? sztangi? trójnik? dziurawy dolot lub icki? napisz dokładnie co wymieniales i sprawdzałeś.
: 2017-09-10, 12:43
autor: marco199
Wszystko po kolei sprawdzone to co napisałeś i wszystko jest ok. Warsztat już nie pierwsze 2.7 robi.
: 2017-09-10, 14:24
autor: luk448
Pewnie gdzies dziura w orurowaniu skoro niedoladowanie.Sprawdz raz jeszcze jakims testerem
: 2017-09-10, 14:26
autor: marco199
Wszystko sprawdzane pisałem wcześniej. Zostaje tylko egt. Przyjmuje wartość od razu 945 stopni po odpaleniu, tak powinno być?
: 2017-09-10, 15:12
autor: mophk
tak. rośnie dopiero po osiągnięciu 945+ stopni
: 2017-09-10, 16:22
autor: AdrianBit
a gdzie robili turbiny i gdzie robiles "chipa" ???
: 2017-09-10, 16:23
autor: marco199
AdrianBit pisze:a gdzie robili turbiny i gdzie robiles "chipa" ???
To nie ma zupełnie żadnego znaczenia. Zakładamy, że turbiny są zrobione dobrze i program też.
: 2017-09-10, 17:25
autor: emay
Jeśli to nie ma znaczenia to po co pytasz? Ktoś robił softa to niech teraz sprawdzi co jest nie tak.
: 2017-09-10, 17:27
autor: marco199
Samochód jeździł 3 tygodnie i było dobrze. Czekam na wypowiedź kogoś kto miał do czynienia z różnymi przypadkami wpływu egt na tę sytuację. Samochód stoi u mechanika i będą w poniedziałek dalej walczyć.
: 2017-09-10, 19:47
autor: atom1
jezeli tak jest jak piszesz a gosc ogarnia softy to egt da sie wylaczyc w kompie bez problemu,nawet na probe i zobaczyc co sie bedzie dzialo, 0.3 to nawet na tryb awaryjny za malo takze albo nieszczelnosc, albo moze gruchy poskrecane
: 2017-09-12, 21:32
autor: marco199
Póki co mają taki plan: wgrać seryjny soft i sprawdzić co tam się będzie działo potem zobaczą co dalej.
[ Dodano: 2017-09-12, 21:32 ]
Zmagań ciąg dalszy. Po wgraniu starego softu nic się nie zmienia. Czy wie ktoś jak ma wzrastać temp. Egt względem czasu/obrotów etc??
: 2017-09-12, 22:12
autor: skalarx
marco199 pisze:Wszystko sprawdzane pisałem wcześniej. Zostaje tylko egt. Przyjmuje wartość od razu 945 stopni po odpaleniu, tak powinno być?
Tutaj egt nie pokazuje aktualnej temperatury spalin, tylko wartość powyżej której komputer podejmuje działania, żeby już goręcej nie było. Jednym słowem tak ma być.