Strona 1 z 3

Cofa zapłon, brak mocy - auto seria

: 2017-07-05, 23:28
autor: SoloZiP
Pacjent A6 C5 2.7 Bit Bes Quattro Tiptronic 250 km 350 nm seria (wycięte pre katy)

Na hamowni wypluł tylko 217 km i bodajże 325 nm (nie mam jeszcze wykresu nie mogę się doprosić jak mi wyślę to wrzuce). W czasie jazdy delikatne odczuwalne jakby auto było mułowate z dołu.

Auto miało wymieniony doł silnika z AJK (tak już kupiłem, nie bierze oleju nie kopci itd), po kupnie:

Rozrząd robiony ok 15000 km temu (robił Nosb więc na 99% jest ok)
Świece NGK PF6RQ przelot jakieś 15000 km
4 Sondy Bosch przelot może z 7000 km
Dolot szczelny (na kompresorze trzyma 0,5 bara podczas pompowania)
Pompa paliwa daje prawidłowe ciśnienie (chyba 4 bary) regulator ciśnienia paliwa też sprawdzany i jest ok
Cewki wymienione chyba w 2011 roku na ORI ASO (akcja serwisowa)

Po diagnostyce pokazał się w zasadzie 1 problem - COFANIE zapłonu. Do testów zalane PB 98 (na codzien jezdze 95), vag nie widzi żadnych błędów.

LOGI:

http://vaglog.pl/log-115_118_Zf6HjL.html

http://vaglog.pl/log-032_020_fg9DDhk.html

http://vaglog.pl/log-015_016_4PqNx8.html

http://vaglog.pl/log-002_003_okFDJnu.html

http://vaglog.pl/log-090_093_17zx8z.html

W czym może być problem? Jak trzeba jeszcze jakieś logi to piszcie.

EDIT
Jest wykres z hamowni:

Obrazek

: 2017-07-06, 06:47
autor: imhotet
co znaczy ze dolot trzyma pół bara ? pompuj do 1.5b jak sprawdzasz szczelnosc..

: 2017-07-06, 09:45
autor: SoloZiP
No tak mi sprawdzali i tak mi powiedzieli że jak trzyma 0,5 to jest ok bo nie było słychać żeby coś syczało i że powietrze może uchodzić np pierścieniami. No i w sumie w serii chyba gdzieś tyle pompują turbiny. Więc stwierdzili że jest git. Mylą się?
Do 1,5 bara raczej nie dało się napompować.

: 2017-07-06, 11:34
autor: bracus
0,5 bara to tryb awaryjny :-) czyli jak wpadnie w awaryjny to będzie chodzić idealnie :)

: 2017-07-06, 11:36
autor: buba
bracus pisze:0,5 bara to tryb awaryjny :-) czyli jak wpadnie w awaryjny to będzie chodzić idealnie :)
tutaj chyba jest już tryb awaryjny ;-)

: 2017-07-06, 11:48
autor: SoloZiP
Jestem trochę laikiem w temacie i nie łapie. Jeśli nie ma żadnych błędów w silniku (kiedyś tam był błąd EGT ale wymieniłem płytkę i zniknął) to auto może być w trybie awaryjnym?
To ile powinny pompować turbiny? Myślałem że w S4 0,7 Bar a w A6 0,5 Bar.

: 2017-07-06, 18:01
autor: RoberToo
U mnie tak samo , auto seria tylko z katami i cofa zapłon.

http://vaglog.com/log-002_020_4IYQsB.html

Wymieniony trójnik bo nie było szczelności, przed robionymi logami zmienione dwie DV'ki, wymieniony EGT bo był błąd. Teraz bez błędów. Zmierzony moment to 373Nm czyli nie trzyma serii. Paliwo 95 zmieszane z 98. Niby chodzi spoko, ale chciałbym żeby auto było w 100% ok, bo wybieram się w połowie lipca do AW na program. Do czego można zajrzeć żeby nie cofało zapłonu ?

: 2017-07-06, 19:10
autor: luk448
A może masz wyjebane w kosmos napinacze i to ECU cofa Ci zapłon bo widzi stuki.

[ Dodano: 2017-07-06, 19:10 ]
Zanim polecisz do Aw na strojenie ogarnij głowice wtedy wynik będzie sporo lepszy

: 2017-07-06, 19:23
autor: RoberToo
Też tak przypuszczałem że to może być przez napinacze. Chociaż Vag-Com nie pokazuję jakiejś tragedii w odchyleniach.

: 2017-07-06, 19:52
autor: luk448
A który kanał sprawdzasz?

: 2017-07-06, 20:27
autor: buba
RoberToo cewki wymień i świece

: 2017-07-06, 23:56
autor: SoloZiP
A co u mnie jest nie tak? Napinacze chyba dobre patrząc na logi? Pomoże ktoś?

: 2017-07-07, 18:52
autor: RoberToo
luk448 pisze:A który kanał sprawdzasz?
Sprawdzałem z Kolegą chyba pomiędzy 90-93.

[ Dodano: 2017-07-07, 18:52 ]
buba pisze:RoberToo cewki wymień i świece
Nie chciałbym wymieniać czegoś co jest dobre. Jak sprawdzić czy cewka jest ok ? Jak nie ma żadnych błędów i silnik nie kuleje .

: 2017-07-07, 20:09
autor: MaDmAx
cewki po przebiegu około 30tys. km są na bank do wymiany

: 2017-07-07, 20:48
autor: daw2
MaDmAx pisze:cewki po przebiegu około 30tys. km są na bank do wymiany
Dlaczego tak sądzisz? Ja mam jeszcze ze znaczkiem audi i przebieg ponad 300kkm.