Strona 1 z 3
temperatura płynu 100-110 °C
: 2017-05-28, 23:15
autor: artur35
Witam,kupilem auto w zimę i do czasu upałów wszystko bylo ok.Teraz mam problem z wysoką temperaturą płynu.W korkach się grzeje,a dzisiaj miałem wypad 200 km w tem. 30°C i tem.byla między 100-110.Jechałem spokojnie 140 na tempomacie a temperatura dochodziła do 110,troche spadała do 105 i znowu 110.Wracalem ok 21 i juz tak źle nie było tem ,,tylko,,95-100.Wymienilem pompę wody,termostat,wisko wiatraka,chlodnica ma 3lata co robić dalej?Nie widziałem żeby ten wiatrak obok wisko sie kręcił,moze to jest powodem?
: 2017-05-29, 06:49
autor: teiwaz
Tak to może być wina tego wiatraka. U mnie było tak samo i dopiero po jego wymianie wskazówka stoi na 90, wcześniej jak ty wymieniłem pompę wody, wisko i termostat.
: 2017-05-29, 12:08
autor: artur35
A przy jakiej temperaturze ci sie załącza?Po zgaszeniu auta chodzi jeszcze ten wiatrak?Ja jak wyłącze silnik to chodzi tylko ten wiatrak od klimy.
: 2017-05-30, 06:18
autor: teiwaz
Dokładnie nie wiem przy ilu się załącza ale jak jest 96 stopni to u mnie oba elektryczne zapierniczają (temp. zaczytana VAG-COM-em). Przy zgaszeniu żaden się nie kręcił ale to może dla tego, że nie miałem dość wysokiej temp.
: 2017-05-30, 08:11
autor: skalarx
wskazówka pokazuje jak ją założysz. Kod klimatronika kanał 51 pokazuje dokładnie cyfrową temperaturę płynu.
: 2017-05-30, 08:54
autor: RRyb
skalarx pisze:wskazówka pokazuje jak ją założysz. Kod klimatronika kanał 51 pokazuje dokładnie cyfrową temperaturę płynu.
Niestety nie pokazuje. Bo komputer już dawno widzi np 100st a na klimatroniku sztywno 90. Sprawdzałem to u siebie, bo też mi rośnie temperatura
: 2017-05-30, 09:08
autor: pawelosinski83
RRyb pisze:skalarx pisze:wskazówka pokazuje jak ją założysz. Kod klimatronika kanał 51 pokazuje dokładnie cyfrową temperaturę płynu.
Niestety nie pokazuje. Bo komputer już dawno widzi np 100st a na klimatroniku sztywno 90. Sprawdzałem to u siebie, bo też mi rośnie temperatura
Dokładnie, dopóki temperatura jest w normie czyli 85-105 wskazówka jest jak przyklejona na 90.
: 2017-05-30, 09:10
autor: buba
A czy czasem 51 to nie temp z zegarów a 49 z czujnika?
: 2017-05-30, 11:15
autor: luk448
Tez nie bardzo buba, bo na zegarze u Ryby bylo ponad 100 st a na klimatronie bite 90
: 2017-05-30, 15:03
autor: skalarx
buba pisze:A czy czasem 51 to nie temp z zegarów a 49 z czujnika?
jak czujnik zdrowy to jeden cenzura

: 2017-05-30, 15:21
autor: quadysz
nie wiem jak w B5 ale w wielu nowszych autach na blacie masz 90 niezaleznie od temperatury plynu
Baa nawet w E36 chyba tak jest. Dopiero jak Ci plyn przekroczy jakies wartosci to wskazowka idzie do gory,
wazne zeby dodatkowa pompa wody i ewentualnie wiatrak od klimy pracowal jak jest za goraco.
Np. w B6 dopiero przy 110-115 wskazowka poszla do gory ale nie od razu na czerwone pole. Mialem okazje to obserwowac na VFizie jak bylem kiedys na track dayu, niestety dwa kolka i po jezdzie ;) nawet na maksymalnym ogrzewaniu kabiny i wywaleniu kratki z klapy hehe
choc to dalo dodatkowe kolko to juz cos ;)
: 2017-05-30, 16:51
autor: buba
w b5 wskazówka jest na 90 a rzeczywista temperatura płynu jest ok 95-105
powyżej rzeczywistych 110 na blacie wskazówka rusza >90
: 2017-05-30, 18:24
autor: artur35
No to jeszcze gorzej,wymontowalem wiatrak elektryczny i jak połączyłam na ,,krótko,,do aku to ruszyl bez problemu,przy mniejszym napięciu 4 A tez ruszył a w aucie jak był to nie chodził,nawet jak było 100.Moze w silniczku jakies szczotki sie zawiesiły bo jak był w aucie i połączyłam na ,,krotko,,to nie chodzil a jak został wyjety to zapierdziela jak szalony.Jak tak to chyba wiatrak sprawny i trzeba szukac dalej?
: 2017-05-30, 22:11
autor: lukaszlsw
Nie wiem jak w A6 ale w B5 2.7 masz 3 czujniki temperatury dwa wiatraki elektryczne i wiskozę. Dwa czujniki z tyłu głowic na magistrali od pasażera czujnik temp do kompa i na zegary, w nowyszych 2.7 wtyczka owalna jak np w tdi czy 1,8T w starszych jak AGB 99 wtyczka kwadratowa. Prawy czujnik jest od dodatkowej pompy pod kolektorem oraz załącza wiatraki elektryczne oba na raz gdzieś przy 107 stopniach chyba (łatwo sprawdzić nagrzewasz auto do 90 na blacie, gasisz i zwierasz styki ma się odpalić wszystko) Zazwyczaj załącza obieg po zgaszeniu auta gdy pompa wody z rozrządu nie gania płynu to temp na magistrali rośnie i gania płyn po zgaszeniu. 3 Czujnik masz na dolnym wężu od chłodnicy strona pasażera, załącza gdzieś tak przy 97 stopnaich wentlator elektryczny ten przy wiskozie. Sprawdź czujnki, ale często gęsto pada sterownik pod podłużnicą strona kierowcy. Wiązke od wentlatorów masz np przy złączach przy zbiorniczku wspomagania można tam podać prąd z akumulatora i wysterować.
: 2017-08-02, 08:07
autor: teiwaz
Odświeżę temat bo u mnie znów powrócił problem z wysoką temp. Wcześniej miałem problem jak kolega z przegrzewaniem w korkach, teraz mam problem z temp. przy szybszej jeździe ponad 120km/h lub podjazdach pod górkę, stanie w korku jazda po mieście wskazówka trzyma się na 90C (vag com pokazuje 90-95C). Wskazówka na zegarze wychyla się poza 90C (wczoraj wag pokazał mi max 112C). Podejrzewam wisko bo ostatnio coś się nie odzywa, tylko przy takich prędkościach to ona chyba nie powinna mieć większego wpływu? Niedawno miałem wymienioną chłodnicę i jest trochę inna niż ori ale od tego czasu byłem już autem nad morzem i wtedy nie było problemu nawet na długiej trasie po autostradzie. Nie bardzo wiem gdzie szukać przyczyny bo praktycznie wszystko oprócz nagrzewnicy mam wymienione w układzie chłodzenia, może ktoś miał podobny problem?