Strona 1 z 1
					
				wisko wiatraca-rożnice w cenie?
				: 2017-05-22, 18:30
				autor: artur35
				Chciałem kupić nowe wisko do a6 2.7 ARE.Zamówiłem ,,niby,, do tego auta za 160zł,przyszło na drugi dzien i oczywiście nie pasuje.Oddalem i teraz szukali po numerze  napisanym na tym co zdemontowałem i w kazdym sklepie różne ceny,od 400 do 918 zł,wszystkie niby pasują już na 100% i teraz czy brać najtańsze bo kazdy ze sprzedawców zachwala swoj towar?
			 
			
					
				
				: 2017-05-22, 21:25
				autor: emay
				Jakies nazwy firm podawali ?
			 
			
					
				
				: 2017-05-22, 21:59
				autor: artur35
				Wszyscy twierdzili ze nie ma zamienników,mówili mi jakiej firmy ale już sam nie wiem,ale chyba jakieś chinskie to nie byly?Żebym miał 100% pewność ze to wisko to bym się nie zastanawiał,ale mechanicy z mojej miejscowości to różne rzeczy wròżyli.Auto grzeje się w upalne dni w korkach,tem.płynu do 100°C w trasie nie ma problemu,krecilem wiatrakiem z wisko,jak zimny to lekko sie obracał,jak sie płyn ponad 90°C rozgrzał co wisko powinno być zblokowane to obracało sie tak samo jak było zimne,chociaż jak silnik był włączony to obracało się szybko.
			 
			
					
				
				: 2017-05-23, 00:13
				autor: Dyskietka
				Może układ trochę "zapowietrzony" ??
			 
			
					
				
				: 2017-05-23, 09:24
				autor: pawelosinski83
				100°C to normalka... szczególnie w upale... byle nie więcej jak 105...
Ojciec robił visco w ARE i płacił coś 360 za beru bodajże i 5 dych za wiatrak, ale wiatrak trochę mniejszy niż był, bo ten co miał być niedostępny za normalne pieniądze.
			 
			
					
				
				: 2017-05-23, 09:35
				autor: artur35
				A po wymianie temperatura nie była niższa?
			 
			
					
				
				: 2017-05-23, 11:58
				autor: pawelosinski83
				nie
visco wymieniał profilaktycznie bo właśnie było "luźne" i wiatrak pęknięty
temperatury w lecie w korku bez zmian
			 
			
					
				
				: 2017-05-23, 13:17
				autor: artur35
				Hella-400 zł,Behr -395 zł tylko zeby to był powód tego grzania
			 
			
					
				
				: 2017-05-23, 14:16
				autor: pawelosinski83
				taaa behr nie beru... sorry za pomyłkę...
zobacz też jaką temp. masz na vagu, bo zaobserwowałem, że wskaźnik kłamie - tzn jeśli jest w przedziale 87~100 to pokazuje równiutko 90 

 I w vagu temperatura skacze, a na zegarach wskazówka jak przklejona - widać to zwłaszcza na postoju po zgaszeniu silnika.
jesli w vagu masz 100 a na wskaźniku 90 to nic nie rób... nawet jak na wskaźniku temp. lekko przekroczy 90 to wszstko jest ok...
visco hydrauliczne musi mieć obroty żeby zblokować, na zgaszonym nie sprawdzisz za bardzo, bo płyn się nie rozprowadzi.
 
			
					
				
				: 2017-05-26, 19:42
				autor: artur35
				Jak auto jest rozgrzane a temperatura ok 95 to myślę że wisko juz powinno być zblokowane i jak wyłącze silnik to chyba przez te 5s jak zakręce wiatrakiem to powinno być zblokowane i krecic sie z oporem dużo większym niż jak jest zimne auto.Juto zakladam nowe wisko i dam znać co i jak 
[ Dodano: 2017-05-26, 19:42 ]
No niestety wisko wymienione a problem pozostał,korki+ciepło =100-110 °C płynu
			 
			
					
				
				: 2017-05-26, 19:52
				autor: emay
				A jaką masz temperaturę oleju wtedy ?
			 
			
					
				
				: 2017-05-26, 20:54
				autor: artur35
				Temperatura oleju dochodzi do 120°C jeszcze 120 nigdy nie przekroczyło.Trasa i bez stania w korkach to nie ma problemu rowno 90 a jak po jeździe zgasze na chwile auto i odpale za mp 5 minut to juz 100°C.Jak wyłączam silnik to zaden wentylator nie chodzi i wtedy sie nagrzewa,tak ma być?Ten mniejszy wentylator obok wiskozy to jak powinien działać,przy jakiej temper. powinien się załączyć?