Strona 1 z 1

S4B5 problem z kontrolkami ABS i ESP po wymianie płynu ham.

: 2017-05-22, 13:42
autor: ernieball
Wymieniałem dzisiaj płyn hamulcowy w aucie jak w/w.
Zrobiłem odpowietrzenie pompy abs vagiem i oczywiście pompowanie hamulcem i luzowanie odpowietrzników.
Robiłem to już kilka razy w innych autach i nigdy nie było problemu.
Po odpowietrzeniu na desce świecą się kontrolki abs i esp oraz miga na fis czerwony wykrzyknik.
Stan płynu ok.
Błędy na vagu w sterowniku ABS:
01044 - Control Module incorrectly coded 35-00
00778 - Steering angle Sensor (G85) 66-10 not matched - intermittent.

I w engine pojawił się:
18057 - Powertrain data bus: Missing message from ABS controler P1649 intermittent

Czytałem o czujniku skrętu, coś tam próbowałem kalibrować ale nie wyszło.
W necie jest trochę info na ten temat ale każdy pisze coś innego.
Napisze ktoś "łopatologicznie" co zrobić w tym temacie jeżeli chodzi o S4B5 1999r.
Z góry dziękuję.

: 2017-05-22, 15:29
autor: pawelosinski83
Pompowanie na włączonym czy wyłączonym zapłonie?
Czujnik skrętu z tego co pamiętam kalibruje się sam jak przejedziesz powoli i prosto kawałek.
Może robiąc odpowietrzenie coś namieszałeś w sterowniku ABS?

: 2017-05-22, 19:21
autor: ernieball
Pompowanie na włączonym i to chyba był błąd.
Pewnie coś namieszałem bo sprawdzałem co w innych grupach się pokazuje i być może przez przypadek uruchomiłem jakąś adaptację która nie została ukończona.
Kwestia teraz jak rozpocząć od A do Z kalibrację/adaptację żeby wszystko wróciło do normy.
Na Vag - u w ABS w software coding mam same 000000 czyli pewnie brakuje tez kodowania.

: 2017-05-22, 21:23
autor: daniel.c
Musisz zrobić kodowanie modułu:
https://www.youtube.com/watch?v=G7YRiVYrLjo

: 2017-05-22, 22:33
autor: ernieball
Już zrobiłem procedurę kodowania oraz kalibrację czujnika skrętu i wszystko wróciło do normy.
W ciągu dnia zrobiłem to trochę na "pałę" gdyż miałem ograniczony czas.
Teraz wieczorkiem na spokojnie podpiąłem vag-a i wszystko poszło bez problemu.

: 2017-05-23, 09:18
autor: pawelosinski83
no i OK, jakby co to pompujemy zawsze na włączonym zapłonie, żeby pootwierać zaworki