Strona 1 z 1
Ciśnienie paliwa, pompa paliwa, regulator
: 2017-04-06, 12:45
autor: Tyson
Witam, borykam się z problemami zbyt ubogiej mieszanki, chcę sprawdzić pompę paliwa oraz regulator ciśnienia, nie mam manometru dlatego wybieram się do mechanika, który mam nadzieje mi to sprawdzi. I teraz pytanie:
Audi A6 c5 2.7 Bit 250 km seria
1. Jakie ciśnienie ma dawać pompa paliwa?
2. Jakie ciśnienie ma dawać regulator?
3. Wartości sprawdza się na biegu jałowym i pod maksymalnym obciążeniem?
Może ktoś udzieli mi dodatkowych wskazówek (wątpię żeby mechanik dobrze ogarniał ten temat).
: 2017-04-06, 18:22
autor: daw2
Jeżeli oddajesz auto do mechanika to on powinien wiedzieć. A temat ubogiej mieszanki to temat rzeka więc logi by wiele pomogły. Pompa w biturbo powinna ok 5 bar dać.
: 2017-04-06, 19:50
autor: lukaszlsw
Bieg jałowy 3.5bar na listwie, po odpięciu podciśnienia z regulatora 4bar, Problem stanowi wpięcie się w układ, np w 1.8T jest dużo prościej.
: 2017-04-06, 21:58
autor: 16vg60
Do tego trzeba pod obciazeniem sprawdzic ,bo na wolnych moze jeszcze wyrabiac
i jesli mamy 3.5b reg. to podczas obciazenie dodac tyle ile wynosi boost
w s3 na wolnych obr. mialem ok,problem sie zaczynal pod obciazeniem i
3.0b regulator paliwa + 1.5b boostu i powinno byc 4.5 ,na starej oryginalnej pompie spadalo do 2.7 ...
po zmianie na nowa oryginal ,cisnienie 4.5b praktycznie do konca ;)
: 2017-04-10, 14:21
autor: Tyson
daw2, wstawiałem wiele logów ale temat umarł i do dziś nie wiem co jest problemem (
viewtopic.php?t=9357 w tym poście jest wszystko)
lukaszlsw,
16vg60, czyli na jałowym przed regulatorem 4.0 bar daje pompa, za regulatorem jest 3.5 bar.
A przy pełnym bucie za regulatorem powinno być 3,5 bar + boost.
Teraz pytanie ile wynosi boost w moim aucie? Mam serie. Log:
http://vaglog.pl/log-115_118_RW63Yj.html
A jeśli będą chcieli mierzyć przed regulatorem ciśnienia przy bucie to wtedy 4.0 bar + boost?
: 2017-04-10, 19:25
autor: 16vg60
cisnienie niech mierzą przed regulatorem ,na wejściu do listwy i ma byc 3.5b (sugeruje sie tym co napisal lukaszlsw(ew. niech sprawdza w jakiejs auto-dacie ,albo na regulatorze moze byc nabite )
pozniej w trase dzida i dodawac to 3.5b z regulatora + tyle ile jest boosta
: 2017-04-11, 16:59
autor: Tyson
Ale ile mam boosta? 0.4? 0.5? 0.6? Nie wiem jak to sie oblicza.
: 2017-04-11, 20:06
autor: 16vg60
wyglada ze max. masz prawie 0,6b ,ale odnosnie logow sie nie wypowiadam
lec na trase i na 3biegu przytrzymaj go do konca ,4b ma Ci trzymac praktycznie do 6tys. obrotow
: 2017-04-13, 09:40
autor: Tyson
No i mechanik poległ. Nie wiem dokładnie o co mu chodziło ale chyba stwierdził że nie ma sensu sprawdzać pompy paliwa bo nic się z samochodem nie dzieje. Po 15 minutach kłótni dałem sobie spokój. Jest tu ktoś z manometrem z lubelskiego kto mógłby mi tą pompę paliwa?
: 2017-04-13, 21:02
autor: 16vg60
Mam manometry w pracy na stanie i mogl bym spr.,ale zap... totalny,swojego po nocach ogarniam bo nie ma kiedy
pisz do killerwika jak dobrze pamietam nick,ew. znajdziesz go na olx sie oglasza w diagnostyce 2.7 bit
spr. Ci cisnienie,ew zrobi logi/szczelnosci
jest chyba z motycza
[ Dodano: 2017-04-13, 21:02 ]
https://www.olx.pl/i2/oferta/diagnostyk ... jX1zn.html
: 2017-04-25, 16:19
autor: Tyson
No i w końcu k*rwa udało się. Okazało się że problemem był pęknięty plastikowy zawór zwrotny w okolicy regulatora ciśnienie paliwa. Żeby było śmieszniej auto przy pełnym bucie chodziło elegancko korekty 0% i brak wypadania zapłonu, na jałowym korekty 25% i wypadanie zapłonu. Okazało się że podczas buta podciśnienie składało ten zaworek do kupy i był szczelny
16vg60, dzięki za kontakt do Killerwika (właśnie on robił mi diagnozę i znalazł bolączkę), polecam. No i dzięki wszystkim innym za sugestie i podpowiedzi :)
: 2017-04-25, 18:29
autor: 16vg60
Spoko,kurcze teraz sobie przypomnialem ze mialem na pw odpisac ,ale totalnie wylecialo z glowy
dobrze ze temat ogarnales
pozdr.