Strona 1 z 1
					
				Podmiana silnika V8 w S4 b6
				: 2017-03-22, 05:46
				autor: Mortiis
				Witam, może ktoś się orientuje czy przy podmianie silnika z S4 b6 BBK na V8 ale z rozrządem z przodu jak ma np. ABZ,czy łapy z BBK siądą czy może trzeba będzie podmienić na łapy z podmienianej jednostki V8? czy też jakieś customowe?
			 
			
					
				
				: 2017-03-22, 08:55
				autor: przemek530d
				dzwoń do guziora, on wkładał abz zamiast bbk, 
plany na turbo czy motorownia zdechła ?
			 
			
					
				
				: 2017-03-24, 04:23
				autor: Mortiis
				Motorownie czeka kapitalka i się zastanawiam czy przy okazji nie zmienić na motor z rozrządem z przodu  

 
			
					
				
				: 2017-03-24, 08:26
				autor: przemek530d
				jak z dmuchnięciem to jest sens, bez zrobiłbyś sobie takiego trochę muła...
a swoją drogą, jak dobrze  kojarzę, to silnik w twoim aucie miał już kapitalke przy 210tys km  

 
			
					
				
				: 2017-03-25, 13:32
				autor: Mortiis
				Według papieru miał a wychodzi na to że kapitalke spaprali  

 póki co oceniam koszty mniej więcej wiem ile by mnie kosztowała kapitala i się zastanawiam czy nie wrzucić czegoś innego, 2.7 bi też biorę pod uwagę  

 już jedną konkretną sumę wrzuciłem zaraz po zakupie  

 i teraz wolałbym wrzucić na trochę dłużej niż dwa lata  

 
			
					
				
				: 2017-05-06, 08:28
				autor: rmjunior
				Nie wiem czy do konca moja odpowiedź bedzie dla Ciebie przydatna ale ja po śmierci silnika bbk i objezdzeniu połowy Polski w poszukiwaniu chociaż w miarę sprawnego silnika na zamianę zdecydowalem się za kupno nowe bhf. Bez większych problemów mechanik wpasował go w s4 b6.
Pozdrawiam
			 
			
					
				
				: 2017-05-06, 19:41
				autor: niebieski708
				BBK i BHF to te same silniki. BHF był wypuszczony na USA, a BBK na Europę. Podobno na USA miały mniej restrykcyjne wydechy niż na europę.
			 
			
					
				
				: 2017-05-06, 20:12
				autor: yareckiS4
				BBK hyhy. Daj Pan spokój. Odstaw go na półkę lub zrób z niego stolik  

  wsadzaj 2.7 lub ABZta na turbo  

  zaoszczędzisz czasu, nerwów i pieniędzy to pewne.
 
			
					
				
				: 2017-05-06, 23:03
				autor: rmjunior
				niebieski708 pisze:BBK i BHF to te same silniki. BHF był wypuszczony na USA, a BBK na Europę. Podobno na USA miały mniej restrykcyjne wydechy niż na europę.
Pewnie ten sam:) jednak kilka czujników, wszystkie wtryski, część elektryki silnika oraz układu chłodzenia musiała zostać przełożona z BBK.
włożyć 2.7 biturbo to troche jak zrobić kotomysz...
 
			
					
				
				: 2017-05-07, 08:45
				autor: niebieski708
				Były dwa rodzaje osprzętu w bbk i bhf 

 ale głównie układ wtryskowy. Mechanicznie ten sam silnik 
 
 
Ciekawe czy takie zmodzone 2.7 zrobi 50 tyś rocznie... 😁 bo te co znam robią 5000 km rocznie albo stoją w warsztacie z awarią.
 
			
					
				
				: 2017-05-07, 10:30
				autor: yareckiS4
				jakie zmodzone? chodzi o wymianę silnika na podobny osiągami, więc 2.7+remap. 
Jeśli chcesz od razu stajnie  budować, to nie tędy droga w cywilu robiącym 50k/rocznie (może jeszcze w lpg)
Wsadzenie 2.7 po kompleksowym serwisie wyjdzie taniej niż kapitalka bbk tyle imo w temacie.
bo te co znam robią 5000 km rocznie albo stoją w warsztacie z awarią
mało znasz.znam strokery robiące przeloty sporo większe niż podane przez Ciebie 5k, i nic sie nie sypie.
 
			
					
				
				: 2017-05-07, 12:06
				autor: niebieski708
				No mało 

 ale s4 b5 czy b6 po swapie to żaden rarytas... A zwykłe tanie wozidło (nie mówię tu o rs4 b5) które ma robić już tylko kilometry... Nie ważne czy na pb, on czy lpg. Co do ceny remontu i modów masz rację, wychodzi taniej.